[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Jun 2 15:24:09 CEST 2013


En is igy latom. Ezek szerint mar ketten vagyunk ilyen butak...

Karoly

-------- Original Message --------

> Olyan autót én még nem láttam, ami 5500-on annyit, vagy kevesebbet
> fogyaszt, mint 2000-en.
> A Toyotám turbo volt, az is alacsony fordulatnál evett keveset, igaz nem
> turbo-benzin, hanem turbo-dízel.
>
> Szóval itt a végkövetkeztetés, ha egyáltalán igaz, hogy a kis ccm turbo
> benzin a magas forulaton eszik keveset, vagy ugyanannyit (nem hiszem),
> akkor is egy olyan kis rész-szegmensre vonatkozik, hogy abból nem lehet
> általánosítani.
>
> A jól menés meg nem tudom mi, nekem menés van meg nem menés. Ha pl.
> kisebb fordulaton csak szenvedne a motor az emelkedőn, az sem
> meghatározó, mert ott is egekbe megy a fogyasztás, tehát ott muszáj
> valamit csinálni.
>
> Gábor
>
>
> 2013.06.02. 14:11 keltezéssel, Kovács József írta:
>> Ez így van.
>> De, nem ez a lényeg a témában.
>>
>> Hanem az, hogy ha egy Bpest-Bécs út normálisan autózva 15 liter benzin.
>> Akkor, mindegy, hogy ezt a 2 literes szívó motor torkán
>> 130-nál 2500 fordulttal megy le.
>>
>> Vagy a 0,9 literes kisturbó motor torkán
>> 130-nál 5500-at forogva megy le.
>>
>> Ha, pedig BENZINT spórolva akarsz utazni, mondjuk 12 literből
>> akkor a kis turbóst is 2500-al forgatva, ne panaszkodj
>> hogy " kis fordulaton nem megy" ...
>>
>> A 2 literes szívó se fog jól menni, ha csak 12 litert szánsz rá!
>>
>> Ezért mondom, hogy nem a fordulatokat kell összemérni.
>> Hanem az adott (azonos módon megtett) út kWh igényét.
>>
>> És aztán az adott kWh-hoz szükséges nafta menyiséget.
>> Ezt pedig, nem liter/100km típusú adat!!!!
>> Hanem csak liter...
>>
>> Amit a nagyszívó 2500-n pöfög el, a kis turbó pedig 5500-on.
>> Mert, más tervezési-használati koncepció.
>>
>> ---
>>
>> Ettől még mindkettőre igaz, hogy az egyébként
>> érdektelen adat, a liter/100km a fordulttal arányosan nő...
>>
>> De, az utazás költségét az elfogyott liter adja.
>>
>> Vagyis, ha 130-nál mindkettő azt írja, ki hogy 6,8 liter/100km
>> Akkor totál mindegy, hogy az egyik 2500-at forog éppen,
>> a másik meg 5500-at. Mindegy.
>>
>> A motor meg bírja mindkettő esetén.
>>
>> KJ
>>
>> 2013.06.02. 13:39 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>> Érdekes, mert a computer l/km-ben adja meg a fogyasztást, ami nekem
>>> valahol 1800-2000 körül a legalacsonyabb, egyértelműen növekszik innen
>>> fölfelé.
>>> Benzines, 1,4-es, nem turbo.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>> 2013.06.02. 11:14 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>
>>>> 2013.06.02. 10:48 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>>> Simán bírhatják tartósan.
>>>>>> Tervezési kérdés...
>>>>>
>>>>> Ez volt a korrekt valasz, a tobbi csak duma. :)))
>>>>> Miert is? Mert ebben implicit benne van, hogy feltetelesen birhatjak,
>>>>> valamint az is, hogy nagy valoszinuseggel a mai autokat nem igy
>>>>> tervezik. :)))
>>>>>
>>>>>> Nem így kell nézni, hanem úgy, hogy az
>>>>>> éppen szükséges X lóerőt mennyi benzinből adja.
>>>>>
>>>>> Hat en eleg szegeny ember vagyok, en azt nezem, hogy az auto engem
>>>>> es a
>>>>> csaladot normalis tempoban autozva mennyi penzbol visz el A-bol B-be.
>>>>> Bocsanat, ha nem vagyuk eleg korszeru! :)))
>>>>
>>>> De, te azt akarod elvárni, hogy KIS fordulaton tegye.
>>>> Mert azt hiszed akkor kerül kevésbe...
>>>> És ez nem igaz.
>>>>
>>>> Mert, az elviteled költségét valójában kWh alapon fizeted!
>>>>
>>>> Csak a régi motorokat használva megszoktad, hogy
>>>> a szükséges kWh nagy nyomaték/kisfordulat alapon jön ki.
>>>> Mert olyan a motor karakterisztika.
>>>> Így ha forgatod, akkor fölösleges kWh-kat használsz el.
>>>>
>>>> Az új fajta kis kávédarálós turbóknál viszont MÁS a felállás.
>>>> Ezeknél szükséges kWh NAGY fordulat/kis nyomaték alapon áll elő.
>>>> Azaz forgatni kell....
>>>>
>>>> De ettől még ugyanannyi KWh kell az út azonos idő alatti letudáshoz!
>>>> Ami elvben ugyanannyi Ft üzem  anyagba fog kerülni számodra.
>>>>
>>>> Mindegy, hogy a szükséges 5 liter benzint
>>>> kis fordulaton vagy nagyon égeted el...
>>>>
>>>> Szóval, ne a fordulat érdekeljen, hanem az ÖSSZ fogyasztás.
>>>>
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> Karoly
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> -----
>>>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>>>> 2013.06.01.
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.06.01.
>>>
>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list