[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Kovács József kj at faldeko.hu
Sun Jun 2 14:11:21 CEST 2013


Ez így van.
De, nem ez a lényeg a témában.

Hanem az, hogy ha egy Bpest-Bécs út normálisan autózva 15 liter benzin.
Akkor, mindegy, hogy ezt a 2 literes szívó motor torkán
130-nál 2500 fordulttal megy le.

Vagy a 0,9 literes kisturbó motor torkán
130-nál 5500-at forogva megy le.

Ha, pedig BENZINT spórolva akarsz utazni, mondjuk 12 literből
akkor a kis turbóst is 2500-al forgatva, ne panaszkodj
hogy " kis fordulaton nem megy" ...

A 2 literes szívó se fog jól menni, ha csak 12 litert szánsz rá!

Ezért mondom, hogy nem a fordulatokat kell összemérni.
Hanem az adott (azonos módon megtett) út kWh igényét.

És aztán az adott kWh-hoz szükséges nafta menyiséget.
Ezt pedig, nem liter/100km típusú adat!!!!
Hanem csak liter...

Amit a nagyszívó 2500-n pöfög el, a kis turbó pedig 5500-on.
Mert, más tervezési-használati koncepció.

---

Ettől még mindkettőre igaz, hogy az egyébként
érdektelen adat, a liter/100km a fordulttal arányosan nő...

De, az utazás költségét az elfogyott liter adja.

Vagyis, ha 130-nál mindkettő azt írja, ki hogy 6,8 liter/100km
Akkor totál mindegy, hogy az egyik 2500-at forog éppen,
a másik meg 5500-at. Mindegy.

A motor meg bírja mindkettő esetén.

KJ

2013.06.02. 13:39 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Érdekes, mert a computer l/km-ben adja meg a fogyasztást, ami nekem
> valahol 1800-2000 körül a legalacsonyabb, egyértelműen növekszik innen
> fölfelé.
> Benzines, 1,4-es, nem turbo.
>
>
> Gábor
>
>
> 2013.06.02. 11:14 keltezéssel, Kovács József írta:
>>
>> 2013.06.02. 10:48 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>> Simán bírhatják tartósan.
>>>> Tervezési kérdés...
>>>
>>> Ez volt a korrekt valasz, a tobbi csak duma. :)))
>>> Miert is? Mert ebben implicit benne van, hogy feltetelesen birhatjak,
>>> valamint az is, hogy nagy valoszinuseggel a mai autokat nem igy
>>> tervezik. :)))
>>>
>>>> Nem így kell nézni, hanem úgy, hogy az
>>>> éppen szükséges X lóerőt mennyi benzinből adja.
>>>
>>> Hat en eleg szegeny ember vagyok, en azt nezem, hogy az auto engem es a
>>> csaladot normalis tempoban autozva mennyi penzbol visz el A-bol B-be.
>>> Bocsanat, ha nem vagyuk eleg korszeru! :)))
>>
>> De, te azt akarod elvárni, hogy KIS fordulaton tegye.
>> Mert azt hiszed akkor kerül kevésbe...
>> És ez nem igaz.
>>
>> Mert, az elviteled költségét valójában kWh alapon fizeted!
>>
>> Csak a régi motorokat használva megszoktad, hogy
>> a szükséges kWh nagy nyomaték/kisfordulat alapon jön ki.
>> Mert olyan a motor karakterisztika.
>> Így ha forgatod, akkor fölösleges kWh-kat használsz el.
>>
>> Az új fajta kis kávédarálós turbóknál viszont MÁS a felállás.
>> Ezeknél szükséges kWh NAGY fordulat/kis nyomaték alapon áll elő.
>> Azaz forgatni kell....
>>
>> De ettől még ugyanannyi KWh kell az út azonos idő alatti letudáshoz!
>> Ami elvben ugyanannyi Ft üzem  anyagba fog kerülni számodra.
>>
>> Mindegy, hogy a szükséges 5 liter benzint
>> kis fordulaton vagy nagyon égeted el...
>>
>> Szóval, ne a fordulat érdekeljen, hanem az ÖSSZ fogyasztás.
>>
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.06.01.
>>>
>>>
>>
>>
>
>
>
> -----
> A(z)  üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
> 2013.06.01.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list