[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Jun 2 14:36:40 CEST 2013
Olyan autót én még nem láttam, ami 5500-on annyit, vagy kevesebbet
fogyaszt, mint 2000-en.
A Toyotám turbo volt, az is alacsony fordulatnál evett keveset, igaz nem
turbo-benzin, hanem turbo-dízel.
Szóval itt a végkövetkeztetés, ha egyáltalán igaz, hogy a kis ccm turbo
benzin a magas forulaton eszik keveset, vagy ugyanannyit (nem hiszem),
akkor is egy olyan kis rész-szegmensre vonatkozik, hogy abból nem lehet
általánosítani.
A jól menés meg nem tudom mi, nekem menés van meg nem menés. Ha pl.
kisebb fordulaton csak szenvedne a motor az emelkedőn, az sem
meghatározó, mert ott is egekbe megy a fogyasztás, tehát ott muszáj
valamit csinálni.
Gábor
2013.06.02. 14:11 keltezéssel, Kovács József írta:
> Ez így van.
> De, nem ez a lényeg a témában.
>
> Hanem az, hogy ha egy Bpest-Bécs út normálisan autózva 15 liter benzin.
> Akkor, mindegy, hogy ezt a 2 literes szívó motor torkán
> 130-nál 2500 fordulttal megy le.
>
> Vagy a 0,9 literes kisturbó motor torkán
> 130-nál 5500-at forogva megy le.
>
> Ha, pedig BENZINT spórolva akarsz utazni, mondjuk 12 literből
> akkor a kis turbóst is 2500-al forgatva, ne panaszkodj
> hogy " kis fordulaton nem megy" ...
>
> A 2 literes szívó se fog jól menni, ha csak 12 litert szánsz rá!
>
> Ezért mondom, hogy nem a fordulatokat kell összemérni.
> Hanem az adott (azonos módon megtett) út kWh igényét.
>
> És aztán az adott kWh-hoz szükséges nafta menyiséget.
> Ezt pedig, nem liter/100km típusú adat!!!!
> Hanem csak liter...
>
> Amit a nagyszívó 2500-n pöfög el, a kis turbó pedig 5500-on.
> Mert, más tervezési-használati koncepció.
>
> ---
>
> Ettől még mindkettőre igaz, hogy az egyébként
> érdektelen adat, a liter/100km a fordulttal arányosan nő...
>
> De, az utazás költségét az elfogyott liter adja.
>
> Vagyis, ha 130-nál mindkettő azt írja, ki hogy 6,8 liter/100km
> Akkor totál mindegy, hogy az egyik 2500-at forog éppen,
> a másik meg 5500-at. Mindegy.
>
> A motor meg bírja mindkettő esetén.
>
> KJ
>
> 2013.06.02. 13:39 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Érdekes, mert a computer l/km-ben adja meg a fogyasztást, ami nekem
>> valahol 1800-2000 körül a legalacsonyabb, egyértelműen növekszik innen
>> fölfelé.
>> Benzines, 1,4-es, nem turbo.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2013.06.02. 11:14 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>> 2013.06.02. 10:48 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>> Simán bírhatják tartósan.
>>>>> Tervezési kérdés...
>>>>
>>>> Ez volt a korrekt valasz, a tobbi csak duma. :)))
>>>> Miert is? Mert ebben implicit benne van, hogy feltetelesen birhatjak,
>>>> valamint az is, hogy nagy valoszinuseggel a mai autokat nem igy
>>>> tervezik. :)))
>>>>
>>>>> Nem így kell nézni, hanem úgy, hogy az
>>>>> éppen szükséges X lóerőt mennyi benzinből adja.
>>>>
>>>> Hat en eleg szegeny ember vagyok, en azt nezem, hogy az auto engem
>>>> es a
>>>> csaladot normalis tempoban autozva mennyi penzbol visz el A-bol B-be.
>>>> Bocsanat, ha nem vagyuk eleg korszeru! :)))
>>>
>>> De, te azt akarod elvárni, hogy KIS fordulaton tegye.
>>> Mert azt hiszed akkor kerül kevésbe...
>>> És ez nem igaz.
>>>
>>> Mert, az elviteled költségét valójában kWh alapon fizeted!
>>>
>>> Csak a régi motorokat használva megszoktad, hogy
>>> a szükséges kWh nagy nyomaték/kisfordulat alapon jön ki.
>>> Mert olyan a motor karakterisztika.
>>> Így ha forgatod, akkor fölösleges kWh-kat használsz el.
>>>
>>> Az új fajta kis kávédarálós turbóknál viszont MÁS a felállás.
>>> Ezeknél szükséges kWh NAGY fordulat/kis nyomaték alapon áll elő.
>>> Azaz forgatni kell....
>>>
>>> De ettől még ugyanannyi KWh kell az út azonos idő alatti letudáshoz!
>>> Ami elvben ugyanannyi Ft üzem anyagba fog kerülni számodra.
>>>
>>> Mindegy, hogy a szükséges 5 liter benzint
>>> kis fordulaton vagy nagyon égeted el...
>>>
>>> Szóval, ne a fordulat érdekeljen, hanem az ÖSSZ fogyasztás.
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> -----
>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>>> 2013.06.01.
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>> -----
>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>> 2013.06.01.
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list