[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Jun 2 13:39:36 CEST 2013
Érdekes, mert a computer l/km-ben adja meg a fogyasztást, ami nekem
valahol 1800-2000 körül a legalacsonyabb, egyértelműen növekszik innen
fölfelé.
Benzines, 1,4-es, nem turbo.
Gábor
2013.06.02. 11:14 keltezéssel, Kovács József írta:
>
> 2013.06.02. 10:48 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> Simán bírhatják tartósan.
>>> Tervezési kérdés...
>>
>> Ez volt a korrekt valasz, a tobbi csak duma. :)))
>> Miert is? Mert ebben implicit benne van, hogy feltetelesen birhatjak,
>> valamint az is, hogy nagy valoszinuseggel a mai autokat nem igy
>> tervezik. :)))
>>
>>> Nem így kell nézni, hanem úgy, hogy az
>>> éppen szükséges X lóerőt mennyi benzinből adja.
>>
>> Hat en eleg szegeny ember vagyok, en azt nezem, hogy az auto engem es a
>> csaladot normalis tempoban autozva mennyi penzbol visz el A-bol B-be.
>> Bocsanat, ha nem vagyuk eleg korszeru! :)))
>
> De, te azt akarod elvárni, hogy KIS fordulaton tegye.
> Mert azt hiszed akkor kerül kevésbe...
> És ez nem igaz.
>
> Mert, az elviteled költségét valójában kWh alapon fizeted!
>
> Csak a régi motorokat használva megszoktad, hogy
> a szükséges kWh nagy nyomaték/kisfordulat alapon jön ki.
> Mert olyan a motor karakterisztika.
> Így ha forgatod, akkor fölösleges kWh-kat használsz el.
>
> Az új fajta kis kávédarálós turbóknál viszont MÁS a felállás.
> Ezeknél szükséges kWh NAGY fordulat/kis nyomaték alapon áll elő.
> Azaz forgatni kell....
>
> De ettől még ugyanannyi KWh kell az út azonos idő alatti letudáshoz!
> Ami elvben ugyanannyi Ft üzem anyagba fog kerülni számodra.
>
> Mindegy, hogy a szükséges 5 liter benzint
> kis fordulaton vagy nagyon égeted el...
>
> Szóval, ne a fordulat érdekeljen, hanem az ÖSSZ fogyasztás.
>
>
> KJ
>
>
>
>
>
>
>
>> Karoly
>>
>>
>>
>> -----
>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>> 2013.06.01.
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list