[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Kovács József
kj at faldeko.hu
Sun Jun 2 09:58:42 CEST 2013
Szerintem, csak másként kell vezetni őket...
"Nem kell félni a motorhangtól" módon!
Azaz a görbéjüket kihasználva.
Hisz, két dolgot tudunk biztosan róluk.
- ~2200 fölött mindenhol azonos a nyomatékuk >> remek
- NAGY nyomaték akkor van ha kis fokozatban van a váltó
Ergo abba a fokozatba KELL tenni, ahol megvan a szükséges nyomaték.
Aztán leszarni, hogy abban a fokozatban éppen 4000-t forog ...
Ez a dolga, ekkor adja le a LE-t, így van tervezve.
Ha, ehelyett a motor hang miatt felváltasz >> elkúrtad.
Mert ott már nem lesz elég nyomatékod a váltó áttétel változása miatt.
Gyengébb lesz a járgány... utálod.
Pedig csak nem kéne félni a motorhangtól.
És máris fickósan mozogna...
Szerintem.
KJ
2013.06.02. 9:23 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Jajjj! Almos vagy meg igy reggelre kelve? :)))
>
> Nem ertetted a "finom" celzast?
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Amíg nem vezeted egyszer. Meséltem már róla. A terhes anyatetű
>> legyorsulja...
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/6/2 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>>> Aha! Nekem kulonosen az 1000 kobcentis, 125 lovas uj Ford Focus motorja
>>> tecccik...
>>>
>>> Karoly
>>>
>>> -------- Original Message --------
>>>
>>>> A vízszintes nyomaték vonal a jó...
>>>>
>>>> Akkor fordulattal lesz arányos a teljesítmény.
>>>> A gyorsulás pedig fix marad.
>>>>
>>>> Eccerű-naccerű
>>>>
>>>> Az új kis benzines turbók erre játszanak.
>>>> Ezért szimpatikus vezetni őket, ah már megy a turbó!
>>>>
>>>> Ahonnan vízszintes nyomaték görbéjük onnantól
>>>> Végig ugyanúgy gyorsítanak, letiltásig.
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>> 2013.06.01. 22:45 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>>>>
>>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>>
>>>>>> De akkor ilyen alapon a max. lóerő adattal sem mész semmire, ott is a
>>>>>> görbét kellene figyelni, ráadásul összevetni a fordulattal sem lenne
>>>>>> annyira egyszerű.
>>>>>
>>>>>
>>>>> igazabol egy gorbe van, es ha egyenes lenne az lenne a jo [allando
>>>>> nyomatek]
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Nekem fontos volt, hogy az autóm nyomatéka már kisebb fordulaton is
>>>>>> rendelkezésre áll.
>>>>>
>>>>>
>>>>> mert olyan a gorbe alakja
>>>>> [a dizelnek meg amugy is kisebb a ford.szama]
>>>>>
>>>>>> a max. lóerő adattal sem mész semmire
>>>>>
>>>>>
>>>>> de legalabb loerovalto nincs az autoban, nyomatekvalto viszont van
>>>>> [vegsebesseget a max teljesitmennyel lehet elerni, alatta a
>>>>> viselkedes a
>>>>> gorbe alakjatol fugg, azert huztak ra, hogy az meg a [max.] nyomatek,
>>>>> marmint a gyorsulas, regi mondas ez, de teves, mert akkor a dizel
>>>>> valtozat mindig jobban gyorsulna]
>>>>>
>>>>> az egyenletes csuszashataron tarthatosaghoz is kell az egyenletes
>>>>> nyomatek,
>>>>> es a felul csucsos gorbe az nyilvan rossz,
>>>>> de ha ugysem csuszna meg a gumi, akkor az alul csucsos, tehat
>>>>> fordulatszammal csokkeno nyomateku gorbe az nem adhat nagyobb
>>>>> atlagteljesitmenyt ki?
>>>>>
>>>>> Vegulis a teljesitmenygorbe alatti terulet az szerintem ami a
>>>>> munkavegzest mutatja, es az nagyobb, ha lekonyulo a gorbe, [adott max.
>>>>> ertekeket veve alapul]
>>>>>
>>>>> akkor kicsivel tobb infot jelenthet a max. nyomatek, de nem sokkal,
>>>>> es akkor nem egyszeruen az allando nyomatek a legjobb, hanem a
>>>>> teljesitmenygorbe alatti terulet minel nagyobb legyen az szamit, tehat
>>>>> llegjobb lenne egy allando teljesitmenyu motor, lekonyulo nyomatekkal?
>>>>> hmm
>>>>>
>>>>> de akkor is ugy kellene nezni a megnovelt max. nyomatekot, hogy pl. a
>>>>> max. teljesitmenyhez tartozo fordulat nem csokkent-e kozben, mert
>>>>> akkor
>>>>> csak egyszeruen eltolodott minden a kisebb ford.szam tartomanyba.
>>>>> Ha nem
>>>>> csokkent a max teljesitmeny ford.szam es megnoveltek a max.
>>>>> nyomatekot,
>>>>> akkor mar lehet hogy a gorbe alakja jobb lett.
>>>>>
>>>>> Kar hogy mindjart elalszok :)
>>>>>
>>>>> ez meg csak az elmeletileg kiveheto optimum, utana meg ott van a
>>>>> sebvalto meretezese, az se art ha jo.
>>>>>
>>>>>
>>>>> -----
>>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6374 - Kiadás dátuma:
>>>>> 2013.06.01.
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
>
>
> -----
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
> 2013.06.01.
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list