[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Jun 2 10:09:03 CEST 2013


De azt nekem ne mondja semki, mert ugysem hiszem el, hogy:

1. egy hosszu elettartamra tervezett (tuuudom, ma mar nem igy van!) 
motornak 4000-et kell porogni, hogy egyaltalan menjen;
2. egy motor 4000-en ugyanannyit fogyaszt, mint 2000-en.

Magyarul: nem lehet ebben a kerdesben szerintem senki okos kozulunk, 
mert akarmit csinalunk, ki vagyunk szolgaltatva az Euro 1233456-os 
torvenynek es az autogyarak (fokent markecing!) politikajanak.

Karoly

-------- Original Message --------

> Szerintem, csak másként kell vezetni őket...
> "Nem kell félni a motorhangtól" módon!
> Azaz a görbéjüket kihasználva.
>
>
> Hisz, két dolgot tudunk biztosan róluk.
> - ~2200 fölött mindenhol azonos a nyomatékuk >> remek
> - NAGY nyomaték akkor van ha kis fokozatban van a váltó
>
> Ergo abba a fokozatba KELL tenni, ahol megvan a szükséges nyomaték.
> Aztán leszarni, hogy abban a fokozatban éppen 4000-t forog ...
> Ez a dolga, ekkor adja le a LE-t, így van tervezve.
>
> Ha, ehelyett a motor hang miatt felváltasz >> elkúrtad.
> Mert ott már nem lesz elég nyomatékod a váltó áttétel változása miatt.
> Gyengébb lesz a járgány... utálod.
>
> Pedig csak nem kéne félni a motorhangtól.
> És máris fickósan mozogna...
>
> Szerintem.
>
> KJ
>
>
>
> 2013.06.02. 9:23 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> Jajjj! Almos vagy meg igy reggelre kelve? :)))
>>
>> Nem ertetted a "finom" celzast?
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Amíg nem vezeted egyszer. Meséltem már róla. A terhes anyatetű
>>> legyorsulja...
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2013/6/2 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>>>> Aha! Nekem kulonosen az 1000 kobcentis, 125 lovas uj Ford Focus motorja
>>>> tecccik...
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>>> A vízszintes nyomaték vonal a jó...
>>>>>
>>>>> Akkor fordulattal lesz arányos a teljesítmény.
>>>>> A gyorsulás pedig fix marad.
>>>>>
>>>>> Eccerű-naccerű
>>>>>
>>>>> Az új kis benzines turbók erre játszanak.
>>>>> Ezért szimpatikus vezetni őket, ah már megy a turbó!
>>>>>
>>>>> Ahonnan vízszintes nyomaték görbéjük onnantól
>>>>> Végig ugyanúgy gyorsítanak, letiltásig.
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013.06.01. 22:45 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>>>>>
>>>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>>>
>>>>>>> De akkor ilyen alapon a max. lóerő adattal sem mész semmire, ott
>>>>>>> is a
>>>>>>> görbét kellene figyelni, ráadásul összevetni a fordulattal sem lenne
>>>>>>> annyira egyszerű.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> igazabol egy gorbe van, es ha egyenes lenne az lenne a jo [allando
>>>>>> nyomatek]
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> Nekem fontos volt, hogy az autóm nyomatéka már kisebb fordulaton is
>>>>>>> rendelkezésre áll.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> mert olyan a gorbe alakja
>>>>>> [a dizelnek meg amugy is kisebb a ford.szama]
>>>>>>
>>>>>>> a max. lóerő adattal sem mész semmire
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> de legalabb loerovalto nincs az autoban, nyomatekvalto viszont van
>>>>>> [vegsebesseget a max teljesitmennyel lehet elerni, alatta a
>>>>>> viselkedes a
>>>>>> gorbe alakjatol fugg, azert huztak ra, hogy az meg a [max.] nyomatek,
>>>>>> marmint a gyorsulas, regi mondas ez, de teves, mert akkor a dizel
>>>>>> valtozat mindig jobban gyorsulna]
>>>>>>
>>>>>> az egyenletes csuszashataron tarthatosaghoz is kell az egyenletes
>>>>>> nyomatek,
>>>>>> es a felul csucsos gorbe az nyilvan rossz,
>>>>>> de ha ugysem csuszna meg a gumi, akkor az alul csucsos, tehat
>>>>>> fordulatszammal csokkeno nyomateku gorbe az nem adhat nagyobb
>>>>>> atlagteljesitmenyt ki?
>>>>>>
>>>>>> Vegulis a teljesitmenygorbe alatti terulet az szerintem ami a
>>>>>> munkavegzest mutatja, es az nagyobb, ha lekonyulo a gorbe, [adott
>>>>>> max.
>>>>>> ertekeket veve alapul]
>>>>>>
>>>>>> akkor kicsivel tobb infot jelenthet a max. nyomatek, de nem sokkal,
>>>>>> es akkor nem egyszeruen az allando nyomatek a legjobb, hanem a
>>>>>> teljesitmenygorbe alatti terulet minel nagyobb legyen az szamit,
>>>>>> tehat
>>>>>> llegjobb lenne egy allando teljesitmenyu motor, lekonyulo
>>>>>> nyomatekkal?
>>>>>> hmm
>>>>>>
>>>>>> de akkor is ugy kellene nezni a megnovelt max. nyomatekot, hogy pl. a
>>>>>> max. teljesitmenyhez tartozo fordulat nem csokkent-e kozben, mert
>>>>>> akkor
>>>>>> csak egyszeruen eltolodott minden a kisebb ford.szam tartomanyba.
>>>>>> Ha nem
>>>>>> csokkent a max teljesitmeny ford.szam es megnoveltek a max.
>>>>>> nyomatekot,
>>>>>> akkor mar lehet hogy a gorbe alakja jobb lett.
>>>>>>
>>>>>> Kar hogy mindjart elalszok :)
>>>>>>
>>>>>> ez meg csak az elmeletileg kiveheto optimum, utana meg ott van a
>>>>>> sebvalto meretezese, az se art ha jo.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> -----
>>>>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6374 - Kiadás dátuma:
>>>>>> 2013.06.01.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>> -----
>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>> 2013.06.01.
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list