[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Sun Jun 2 09:23:03 CEST 2013
Jajjj! Almos vagy meg igy reggelre kelve? :)))
Nem ertetted a "finom" celzast?
Karoly
-------- Original Message --------
> Amíg nem vezeted egyszer. Meséltem már róla. A terhes anyatetű legyorsulja...
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/6/2 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>> Aha! Nekem kulonosen az 1000 kobcentis, 125 lovas uj Ford Focus motorja
>> tecccik...
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> A vízszintes nyomaték vonal a jó...
>>>
>>> Akkor fordulattal lesz arányos a teljesítmény.
>>> A gyorsulás pedig fix marad.
>>>
>>> Eccerű-naccerű
>>>
>>> Az új kis benzines turbók erre játszanak.
>>> Ezért szimpatikus vezetni őket, ah már megy a turbó!
>>>
>>> Ahonnan vízszintes nyomaték görbéjük onnantól
>>> Végig ugyanúgy gyorsítanak, letiltásig.
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>> 2013.06.01. 22:45 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>>>
>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>
>>>>> De akkor ilyen alapon a max. lóerő adattal sem mész semmire, ott is a
>>>>> görbét kellene figyelni, ráadásul összevetni a fordulattal sem lenne
>>>>> annyira egyszerű.
>>>>
>>>>
>>>> igazabol egy gorbe van, es ha egyenes lenne az lenne a jo [allando
>>>> nyomatek]
>>>>
>>>>
>>>>> Nekem fontos volt, hogy az autóm nyomatéka már kisebb fordulaton is
>>>>> rendelkezésre áll.
>>>>
>>>>
>>>> mert olyan a gorbe alakja
>>>> [a dizelnek meg amugy is kisebb a ford.szama]
>>>>
>>>>> a max. lóerő adattal sem mész semmire
>>>>
>>>>
>>>> de legalabb loerovalto nincs az autoban, nyomatekvalto viszont van
>>>> [vegsebesseget a max teljesitmennyel lehet elerni, alatta a viselkedes a
>>>> gorbe alakjatol fugg, azert huztak ra, hogy az meg a [max.] nyomatek,
>>>> marmint a gyorsulas, regi mondas ez, de teves, mert akkor a dizel
>>>> valtozat mindig jobban gyorsulna]
>>>>
>>>> az egyenletes csuszashataron tarthatosaghoz is kell az egyenletes
>>>> nyomatek,
>>>> es a felul csucsos gorbe az nyilvan rossz,
>>>> de ha ugysem csuszna meg a gumi, akkor az alul csucsos, tehat
>>>> fordulatszammal csokkeno nyomateku gorbe az nem adhat nagyobb
>>>> atlagteljesitmenyt ki?
>>>>
>>>> Vegulis a teljesitmenygorbe alatti terulet az szerintem ami a
>>>> munkavegzest mutatja, es az nagyobb, ha lekonyulo a gorbe, [adott max.
>>>> ertekeket veve alapul]
>>>>
>>>> akkor kicsivel tobb infot jelenthet a max. nyomatek, de nem sokkal,
>>>> es akkor nem egyszeruen az allando nyomatek a legjobb, hanem a
>>>> teljesitmenygorbe alatti terulet minel nagyobb legyen az szamit, tehat
>>>> llegjobb lenne egy allando teljesitmenyu motor, lekonyulo nyomatekkal?
>>>> hmm
>>>>
>>>> de akkor is ugy kellene nezni a megnovelt max. nyomatekot, hogy pl. a
>>>> max. teljesitmenyhez tartozo fordulat nem csokkent-e kozben, mert akkor
>>>> csak egyszeruen eltolodott minden a kisebb ford.szam tartomanyba. Ha nem
>>>> csokkent a max teljesitmeny ford.szam es megnoveltek a max. nyomatekot,
>>>> akkor mar lehet hogy a gorbe alakja jobb lett.
>>>>
>>>> Kar hogy mindjart elalszok :)
>>>>
>>>> ez meg csak az elmeletileg kiveheto optimum, utana meg ott van a
>>>> sebvalto meretezese, az se art ha jo.
>>>>
>>>>
>>>> -----
>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6374 - Kiadás dátuma:
>>>> 2013.06.01.
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list