[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Xorn toth.endre at gmail.com
Sun Jun 2 09:18:03 CEST 2013


Amíg nem vezeted egyszer. Meséltem már róla. A terhes anyatetű legyorsulja...

Best regards,
Andy

2013/6/2 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Aha! Nekem kulonosen az 1000 kobcentis, 125 lovas uj Ford Focus motorja
> tecccik...
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> A vízszintes nyomaték vonal a jó...
>>
>> Akkor fordulattal lesz arányos a teljesítmény.
>> A gyorsulás pedig fix marad.
>>
>> Eccerű-naccerű
>>
>> Az új kis benzines turbók erre játszanak.
>> Ezért szimpatikus vezetni őket, ah már megy a turbó!
>>
>> Ahonnan vízszintes nyomaték görbéjük onnantól
>> Végig ugyanúgy gyorsítanak, letiltásig.
>>
>> KJ
>>
>>
>> 2013.06.01. 22:45 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>>>
>>> Acs Gabor wrote:
>>>
>>>> De akkor ilyen alapon a max. lóerő adattal sem mész semmire, ott is a
>>>> görbét kellene figyelni, ráadásul összevetni a fordulattal sem lenne
>>>> annyira egyszerű.
>>>
>>>
>>> igazabol egy gorbe van, es ha egyenes lenne az lenne a jo [allando
>>> nyomatek]
>>>
>>>
>>>> Nekem fontos volt, hogy az autóm nyomatéka már kisebb fordulaton is
>>>> rendelkezésre áll.
>>>
>>>
>>> mert olyan a gorbe alakja
>>> [a dizelnek meg amugy is kisebb a ford.szama]
>>>
>>>> a max. lóerő adattal sem mész semmire
>>>
>>>
>>> de legalabb loerovalto nincs az autoban, nyomatekvalto viszont van
>>> [vegsebesseget a max teljesitmennyel lehet elerni, alatta a viselkedes a
>>> gorbe alakjatol fugg, azert huztak ra, hogy az meg a [max.] nyomatek,
>>> marmint a gyorsulas, regi mondas ez, de teves, mert akkor a dizel
>>> valtozat mindig jobban gyorsulna]
>>>
>>> az egyenletes csuszashataron tarthatosaghoz is kell az egyenletes
>>> nyomatek,
>>> es a felul csucsos gorbe az nyilvan rossz,
>>> de ha ugysem csuszna meg a gumi, akkor az alul csucsos, tehat
>>> fordulatszammal csokkeno nyomateku gorbe az nem adhat nagyobb
>>> atlagteljesitmenyt ki?
>>>
>>> Vegulis a teljesitmenygorbe alatti terulet az szerintem ami a
>>> munkavegzest mutatja, es az nagyobb, ha lekonyulo a gorbe, [adott max.
>>> ertekeket veve alapul]
>>>
>>> akkor kicsivel tobb infot jelenthet a max. nyomatek, de nem sokkal,
>>> es akkor nem egyszeruen az allando nyomatek a legjobb, hanem a
>>> teljesitmenygorbe alatti terulet minel nagyobb legyen az szamit, tehat
>>> llegjobb lenne egy allando teljesitmenyu motor, lekonyulo nyomatekkal?
>>> hmm
>>>
>>> de akkor is ugy kellene nezni a megnovelt max. nyomatekot, hogy pl. a
>>> max. teljesitmenyhez tartozo fordulat nem csokkent-e kozben, mert akkor
>>> csak egyszeruen eltolodott minden a kisebb ford.szam tartomanyba. Ha nem
>>> csokkent a max teljesitmeny ford.szam es megnoveltek a max. nyomatekot,
>>> akkor mar lehet hogy a gorbe alakja jobb lett.
>>>
>>> Kar hogy mindjart elalszok :)
>>>
>>> ez meg csak az elmeletileg kiveheto optimum, utana meg ott van a
>>> sebvalto meretezese, az se art ha jo.
>>>
>>>
>>> -----
>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6374 - Kiadás dátuma:
>>> 2013.06.01.
>>>
>>>
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list