[elektro-etc] nyomatekhuszarok

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 2 09:54:06 CEST 2013


Multkor hallgattam regebbi bivalyeros motort : lamborghini , ferrari.
Vinnyogos , imadkozos felkinzas az uzemi tartomanyba , mert kuplunggal
elindulni remenytelen. ,nagyon eros motor , ergo nehez , nehezen adagolhato
kuplung : parkoloban manoverezni remenytelen.
A hegyes motorok eleg vackok ha a vezethetoseg a kerdes. Nagyon jo ha
autopalyan , egyenesen kell hasitani , de a motor hasznalhatosaga
allohelybol kigyorsitas , drifteles kozbeni adagolhatosag , siratofal
megmutatja a hasznalhatosagot , a fordulatszam atfogast.
Vegkepp nem ertem hogy a nagy atfogas miert nem cel , miert nem emlitik meg.
Az hogy az ujsagirok a nyomatekos motort a maximalis nyomatek ertekkel
azonositjak az szerintem a muszaki alapmuveltseg es az erto olvasas , jozan
esz hianyat jelzi.

Bye
Dexter
2013.06.02. 9:39, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> ezt írta:

>
> 2013.06.02. 8:49 keltezéssel, Szali Sandor írta:
>
>> Kovács József wrote:
>>
>>> A vízszintes nyomaték vonal a jó...
>>>
>>> Akkor fordulattal lesz arányos a teljesítmény.
>>> A gyorsulás pedig fix marad.
>>>
>>> Eccerű-naccerű
>>>
>>
>> jaja, ez az alapvetes, ha ez igaz, akkor minden igaz amit idaig dohogtam,
>> csak azon gondolkoztam, hogy hol lehet megis kapaszkodo, mi az amiben
>> kicsit igaz lehet a nyomatekmania, mi az ami megvezeti a vilag ujsagiroit.
>>
>
> Az, hogy a hétköznapi ember akkor érzi jónak a gyorsulást,
> erősnek a gépet, ha az pedál lenyomásra kezdetben megindul....
> Hátba rúgja :-)
> Az, hogy utána már baszik gyorsulni nem tűnik fel.
>
> Ehhez, viszont kell egy csúcsos nyomaték görbe :-)
> Lehetőleg jó nagy csúccsal.
>
> Aztán beraknak egy 6-8-10 !!! fokozatú automatát vagy újabban egy CVT-t.
> és ezzel igyekeznek a nagy nyomatékú szakaszon maradni.
> Ehhez turbó dízel ideális társ, hisz viszonylag kis
> fordulatokon van CSÚCS a nyomaték görbében....
>
> Azok a benzinesek is jók, amik alul-középen púpos görbéjűek.
>
> Jól kiosztott elég sok fokozattal így lehet csinálni a mozgós autót.
> Ami azonban halott, ha a púp alatt (elindulás akár le is fullad)
> vagy fölött (lepörgetés, nem megy fel a lejtőn) van a fordulat szám.
> És nem is tudsz JÓ fokozatot kapcsolni, ha leestél a nyomaték púpról !!!
> Lásd: Mondeo a garázs lejtőn, vagy nem megy fel vagy csak ordítva.
>
> Nos, szerintem ezen hátba vágós gyorsulások miatt istenítik a nyomatékot.
>
> -----------
>
> Jó példa a már többször linkelt benzin-dízel Civic ikrek görbéje.
>
> A benzines a kisebb, de hosszan kitartó (lapos görbe) nyomatékával
> pont úgyanolyan végsebességre és 0-100 sprintre képes, mint a
> nagy, de púpos görbéjű dízel teso.
>
> Csak más lesz gyorsulás időbeni lefutása.
> A dízel tol egy nagyot és aztán nyögve gyorsul tovább
> A benzin, pedig végig egyenletesen, bár tolás nélkül.
>
> És ez esetben mit mondana a nyomaték huszár?!
> Hisz, hiába sokkal nagyobb a dízel max nyomatéka....
> A két autó PONTOSAN ugyanarra képes :-)
>
> Azaz nem jobb semmivel a nagy nyomatékú dízel.
>
> Egyetlen dolgot kivéve.
> A kényelmes 1800-2200 fordulatos csorgásból,
> ha előzéshez kell egyet gyorsítani, akkor
> - a dízel ezt megteszi egy gázadásra és megindul
> - a benzinesnek meg kell egy visszaváltás
>
> De, az előzést már azonos idő-hely alatt oldják meg!
> Csak eltérő lefutású dinamikával.
>
> Vagyis a nagy nyomatékút ilyen szitukban
> az átlagember kezesebbnek-erősebbnek érzi-véli.
>
> Bacsapja a hátbarúgás ...
>
> KJ
>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list