[elektro-etc] Sok erdekes gondolat van benne - autos cikk
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Jul 11 15:30:36 CEST 2013
2013/7/11 Ferenc VALENTA <ferenc.valenta at gmail.com>:
> Azert nincs is igy, nem mindennapos a szakadas.
> Ami szamomra meglepo, hogy ha nem cserelik idoben, milyen
> keves tartalek van benne. 100e-nel kell, nem cserelik, 110-nel
> szakad, vagy 150e-nel, nem birja legalabb 200e-ig.
Az viszont a tervezett élettartamnak köszönhető. A szíjat is meg
lehetne jól csinálni, erősebbre, vastagabbra, más anyagból,
mittudomén. Csak persze ez kinek az érdeke? A gyártónak minden szinten
ellenérdeke, ugyebár...
>>> Butasag azt szamolgatni, hogy az autom er x Ft-ot, akkor nem
>>> veszek bele x/2 Ft-ert alkatreszt, mert nem eri meg, inkabb
>>> veszek x-ert egy masikat. Abban is ugyanugy tonkre fog menni
>>> ugyanaz az alkatresz.
>>
>> Igaz, csak N+1 évvel később. Addig viszont "megint jó".
>
> Nem, mert ha hasonlo korut veszel, akkor az valoszinuleg
> nagyon hamar el fog romlani.
Én arra gondoltam, hogy új autót. :-)
>> rendszereinek működésébe. Anno ismerős BMW-je játszotta el, hogy
>> szólt, hogy olajcsere, majd méterre pontosan 500 km múlva megállt, és
>> onnan csak tréleren lehetett a márkaszervizbe vinni, addig nem volt
>> hajlandó önerőből közlekedni.
>
> Persze, lehetne tovabb hasznalni, aztan csodalkozni hogy 100e
> alatt szetesik...
Persze, de elő tud azért fordulni olyan eset, hogy pont 500 km alatt
nem jön össze a mutatvány. És mondjuk még egy 15 ezres olajcsere
periódusba is belefér legalább 10%, azaz 1500 km +/-. Annál még az is
többet árt vagy használ a motornak, ha napi 5-10 km-re városban vagy
1000 km-es utakra autópályán használják... De azt hiszem, le is
szoktak róla azóta, pont ezért, mert sokan nyűgtek miatta az ügyfelek
közül (nem minden alap nélkül).
>> Meséltem az 1.0 turbo benzinesről. A fogyasztási normát is messze
>> neghaladja, ha csak "normálisan" akarsz vele közlekedni, és már ehhez
>> is eléggé csúcsra kell járatni. Szerintem a 2005-ös 2.2 TDCi-m még
>> saját erőből fog gurulni, amikor a legelső 1.0 Ecoboost motoros autók
>> már a roncstelepen várják sorsuk bevégzését.
>
> Ez konnyen lehet.
>
> De ezeket a kis turbosokat tenyleg tobbnyire varosi hasznalatra
> tervezik. A futasteljesitmeny alacsony, ugy sok evig birjak.
De pont oda nem való az istenadta! Kicsi, azaz nehezen mozgatja az
autót, azaz hidegen is taposni kell, hogy menjen. Az meg a turbo
halála rövid és gyászos úton.
Anno Mondeo 1.6 benzineseket cégek vettek, akik sokat járnak
autópályán ill. országúton vidékre. Ott nem volt kritikus a gyorsulás
annyira, volt ideje szépen kiforogni magát az autónak, és a 90 paci
elég volt az 1,3t folyamatos 9-100 vagy 120-130, de akár 160 km/h-s
mozgatására.
> Autopalyara nem valok, hihetetlen gyorsan elkopnak.
> Lehet hogy itthon az aruk miatt altalaban sok az ilyen olcso
> varosi auto, ezert vannak rossz tapasztalatok...
Szerintem pont ott lehetne jó egy ilyen motor. 130-as fix tempóhoz nem
kell csúcsra járatni még az 1.0 Ecoboostot sem (max. egyszer, az
autópályára felhajtáskor). Szolid fordulatszám valahol 3500-4000
körül, elfogadható mértékű feltöltés, egyenletes terhelés.
> Ha tok ugyanazt csinalod veluk, a BMW akkor is BMW :)
> Ez egy feature onmagaban, amit meg kell fizetni.
Hát ja.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list