[elektro-etc] Sok erdekes gondolat van benne - autos cikk
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Thu Jul 11 15:19:42 CEST 2013
Xorn wrote:
> Ezt hogyan is? Szerintem egy vezérműlánc ma is pontosan ugyanazt és
> ugyanúgy csinálja. Más kérdés, hogy a nyúlást az elektronika az egyéb
> adatokból előbb meg tudja saccolni, mint ahogy az hallható lesz, és
> mondjuk szól.
Mas a fogazasa, alakja. A regi specialis lanckerekre ment, a
maiak sima fogaskerekre, ezert szoktak "flexibilis fogaskerek"-nek
is hivni.
> Nekem azzal van a bajom, és láthatóan Dexternek is, hogy ha valami úgy
> romlik el, hogy van egy tervezett élettartama (idő és/vagy
> futásteljesítmény), amikor kötelezően cserélendő, és az előírásszerű
> csere ellenére képes a megadott időtartamon belül elromlani. Az kb.
> megjósolhatatlan, hogy egy ablakemelő mikor adja fel, elromlik,
> megjavítom, kész. De ez egy vezérműszíjnál nehogy már így legyen...
Azert nincs is igy, nem mindennapos a szakadas.
Ami szamomra meglepo, hogy ha nem cserelik idoben, milyen
keves tartalek van benne. 100e-nel kell, nem cserelik, 110-nel
szakad, vagy 150e-nel, nem birja legalabb 200e-ig.
>> Butasag azt szamolgatni, hogy az autom er x Ft-ot, akkor nem
>> veszek bele x/2 Ft-ert alkatreszt, mert nem eri meg, inkabb
>> veszek x-ert egy masikat. Abban is ugyanugy tonkre fog menni
>> ugyanaz az alkatresz.
>
> Igaz, csak N+1 évvel később. Addig viszont "megint jó".
Nem, mert ha hasonlo korut veszel, akkor az valoszinuleg
nagyon hamar el fog romlani.
Tehat a kerdes inkabb az, hogy x penzert megveszed az alkatreszt,
es utana nyugi van egy ideig, vagy x-szel osszemerheto penzert
veszel egy masik verdat, amiben ott ketyeg az idozitett bomba.
Szerintem ez elkerulhetetlen, ami romlik azt ki kell cserelni.
Aminek rovid volt az elettartama, annak masnal is rovid lesz.
> rendszereinek működésébe. Anno ismerős BMW-je játszotta el, hogy
> szólt, hogy olajcsere, majd méterre pontosan 500 km múlva megállt, és
> onnan csak tréleren lehetett a márkaszervizbe vinni, addig nem volt
> hajlandó önerőből közlekedni.
Persze, lehetne tovabb hasznalni, aztan csodalkozni hogy 100e
alatt szetesik...
> Meséltem az 1.0 turbo benzinesről. A fogyasztási normát is messze
> neghaladja, ha csak "normálisan" akarsz vele közlekedni, és már ehhez
> is eléggé csúcsra kell járatni. Szerintem a 2005-ös 2.2 TDCi-m még
> saját erőből fog gurulni, amikor a legelső 1.0 Ecoboost motoros autók
> már a roncstelepen várják sorsuk bevégzését.
Ez konnyen lehet.
De ezeket a kis turbosokat tenyleg tobbnyire varosi hasznalatra
tervezik. A futasteljesitmeny alacsony, ugy sok evig birjak.
Autopalyara nem valok, hihetetlen gyorsan elkopnak.
Lehet hogy itthon az aruk miatt altalaban sok az ilyen olcso
varosi auto, ezert vannak rossz tapasztalatok...
>>> azonos korulmenyek kozott halad egy suzuki es egy bmw . nincs nagysagrendi
>>> kulonbseg - nem mehet otszor gyorsabban , a bmw sokkal nagyobb erore van
>>> felkeszitve , igy azonos hasznalat eseten az erosebb konnyebben megy
>>> tonkre
>>> . aha .
>> Siman el tudom kepzelni. Es meg tobbet is eszik.
>> De az egy BMW...
>
> Ezt itt most jól nem értem. Sem Dexter írását, sem a rá adott választ. :-)
Ha tok ugyanazt csinalod veluk, a BMW akkor is BMW :)
Ez egy feature onmagaban, amit meg kell fizetni.
> Andy
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list