[elektro-etc] Sok erdekes gondolat van benne - autos cikk

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Thu Jul 11 15:58:35 CEST 2013


Xorn wrote:

> Az viszont a tervezett élettartamnak köszönhető. A szíjat is meg
> lehetne jól csinálni, erősebbre, vastagabbra, más anyagból,
> mittudomén. Csak persze ez kinek az érdeke? A gyártónak minden szinten
> ellenérdeke, ugyebár...

Szerintem nincs ebben semmi osszeeskuves. Tobb 10e vagy akar 100e
felett mar egesz jo, nincs ertelme novelni. Eselyes, hogy egy csomo
egyeb miatt amugy is szervizbe kell menni.
Nyilvan nehezebb lenne az erosebb szij, gorgo is nagyobb kene,
mas problemak is lennenek vele.

> Persze, de elő tud azért fordulni olyan eset, hogy pont 500 km alatt
> nem jön össze a mutatvány. És mondjuk még egy 15 ezres olajcsere

Szerintem nem akkor kell cserelni, amikor mar szol az elektronika,
hanem sokkal elobb. Az csak akkor szol, amikor mar a garanciaidon
beluli vagy azonnali meghibasodas valoszinusege jelentosen none
csere nelkul, es ezt nem szeretne valllani a gyarto.

>> De ezeket a kis turbosokat tenyleg tobbnyire varosi hasznalatra
>> tervezik. A futasteljesitmeny alacsony, ugy sok evig birjak.
> 
> De pont oda nem való az istenadta! Kicsi, azaz nehezen mozgatja az
> autót, azaz hidegen is taposni kell, hogy menjen. Az meg a turbo
> halála rövid és gyászos úton.

Mas szempontbol pedig gyorsan bemelegszenek rovid utakon is,
es azert jobb nyomatekuk van mint a regi benzineseknek.
Autopalyan kellemetlen a tobbletfogyasztas, varosban OK.
Ertem amit mondasz, es van benne igazsag, csak tobb egymasnak
reszben ellentmondo korulmeny is van itt.

> Andy

-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list