[elektro-etc] Sok erdekes gondolat van benne - autos cikk
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Thu Jul 11 11:26:56 CEST 2013
charles hoss wrote:
>> valamit nem ertek tisztan - nem azt szoktad mondani hogy nem romlik az
>>> autok minosege ?
>>>
>> Cserebe jobb a kibocsatasuk.
>>
>
> tehat nem rosszabb a minoseg vagy igen ,rosszabb , amennyivel jobb az
> emissziojuk ?
Mi tartozik bele a minosegbe? Itt a listan es a magyar autos oldalakon
gyakorlatilag a megbizhatosag szinonimajakent hasznaljatok.
Szerintem a kibocsatas is benne van, es sok egyeb.
>> A precizebb szelepvezerles miatt kellett kidobalni a hagyomanyos
>> lancot, es lecserelni az uj (tonkremenos) fajtara.
>>
>
> wtf ? a nyulos lanc precizebb ?
A kovetelmenyek lettek masok. Regen akkor cserelted, ha hangos volt.
Ma semmit sem veszel eszre, csak az elektronika szol, hogy baj van.
Szemmel sem lehet latni semmit, tok nehez megmerni azt a mikronos
nyulast, ami mar eleg neki hogy ne mukodjon jol.
A mai lancok teljesen masok, volt egy technologia valtas kozben.
>> Altalaban azert birja egy ideig, de nincs mindenkinek szerencseje.
>>
>
> tehat az egyenletes minoseget is kidobtuk az ablakon .
> nincs olyan hogy mondjuk 100.000-enkent szijat kell cserelni , cserebe 50
> es 150Mm kozott szetszakad vagy blokkot daral a lanc . hurra .
Szakadasrol nem nagyon hallottam, csak nyulasrol, az eleg gyakori
problema. Nincs eleg informaciom hogy altalanos kijelentest tegyek
a lancok es szijak megbizhatosagarol, de van egy olyan erzesem,
hogy mostanaban inkabb a szijat kell preferalni.
Igaz, az viszont szokott szakadni, foleg ha nem cserelik idoben.
> mi a minoseg ha nem a megbizhatosag ebben a kerdesben ?
Na errol beszelek :)
> az a jo autoban ha egy a mukodeset alapvetoen meghatarozo alkatresz orosz
> rulettet jatszik a hasznalati km hataran joval belul ?
> en egyetlen automat sem akarom eldobni 500.000km elott .
Szerintem teljesen elfogadhato, hogy idonkent valami elromlik.
Picit novelni a megbizhatosagot nagysagrendekkel kerulne tobbe.
En inkabb azon csodalkozok, hogy egy ennyire komplex rendszer,
ennyi alkatresszel, ilyen megbizhatoan mukodik.
Eldobni meg miert kene? Meg kell javitani es kesz.
Butasag azt szamolgatni, hogy az autom er x Ft-ot, akkor nem
veszek bele x/2 Ft-ert alkatreszt, mert nem eri meg, inkabb
veszek x-ert egy masikat. Abban is ugyanugy tonkre fog menni
ugyanaz az alkatresz.
Ezek ugyanugy fogyo cuccok, mint a benzin.
Arra sem mondod, hogy ez kifogyott, minek tankoljak, amikor
5 tankolas arabol vehetek masikat? :)
> hat , nekem ugy tunik hogy gyakrabban pukkannak le mint a regiek - talan
> nem az elso negy evben , de utana lenyegesen tobbszor es dragabban.
Neked eleg fura, atlagtol eltero tapasztalataid vannak az auto
uzemeltetessel, mar tobbszor kiderult.
> nem , nem ugyanannyi . fogalmam sincs ez hogy jon ki neked , de ha
> tobbszazeret ra kell koltenem egy autora harom evesen es ez altalanos ,
> akkor egy haromeves autonak nem lesz viszonteladasi erteke - tehat az autom
> amortizacioja felgyorsul , a szervizkoltseg emelkedik es nem tudok megvalni
> tole . lesz egy penztemeto roncsom , amit mar a bonto is penzert vesz be .
Ugyanez volt 10-15 eve, csak akkor meg magasabb volt az auto ara
a fizetesekhez kepest. Nincs ebben semmi ujdonsag.
Es ugyanez lesz 10-15 ev mulva is. Uj autot venni elegge luxus,
fuggetlenul a technologiatol.
> en nem vettem . azert nem vettem , mert a fiatnal pl 5 ev az extra gari ,
> de csak arra jo hogy a blokkontveny toreset fedezze - harom evesen hdi
> blokkos francia osszeszerelesu vacak kipurcant es a ceg mosta kezeit , mert
> csupa "kopo alkatresz" ment tonkre - injektorok , nagynyomasu szivattyu ,
> hidrotokek , hengerfej stb .
Nekem minden alkatreszt fizetnek, csak a munkakoltseget kell fizetnem.
5ev/100e km-ig nincs amortizacio sem, utana mar csak egy reszet
fizetik, most nincs elottem a tablazat.
>> Nincs kedvem minden reggel annyi penzzel a zsebemben elindulni
>> otthonrol, hogy tudjak venni kettostomegut, DPF-et, 4 injektort meg
>> egy nagynyomasu szivattyut, ha utkozben lepukkanna.
>>
>
> bocsi , ezek kozul egyikre sem vonatkozik a garancia . tudott dolog hogy
> ezek kozul mindennek van elettartama , tehat a gari csak parasztvakitas .
Lasd fent.
> nem , nem azok . tiz eve vett autok siman mennek meg - pl a fordom is .
> nulla extra karbantartassal . a ducato szinten , a wagoner szinten . a
> frissebb scudo fenyszorovillogasat nem tudtak megoldani . ha jol latom a
> sokeves l400-asunk ma is napi hasznalatban van munkagepkent , pedig
> 200.000km-el adtuk el .
> a scudo mar ket evesen nem tudta a zoldkartya adatokat .
Akkor ebbe belenyultal, sajnalatos, de nem ez az altalanos, hidd el.
>> A BMW-k nem a legegyszerubb autok altalaban, nyilvan nem lesznek soha
>> a legmegbizhatobbak.
>>
>
> a funkciohoz tartozo koltseg es megbizhatosag nincs aranyban a szolgaltatas
> minosegevel .
Ez eleg szubjektiv. Masnak meg aranyban van, mert a BMW felara
apropenznek szamit. Ismetlem, ne Magyarorszagbol indulj ki, ottani
atlagfizetesbol, oda nem valo premium marka.
> ertem . azert veszunk erosebb autot hogy kevesbe nyomjuk neki .
Nem, de ha nyomod neki, miert varod el ugyanazt az elettartamot es
megbizhatosagot? Ha 1-2 futamot kibir, az mar jo :)
> azonos korulmenyek kozott halad egy suzuki es egy bmw . nincs nagysagrendi
> kulonbseg - nem mehet otszor gyorsabban , a bmw sokkal nagyobb erore van
> felkeszitve , igy azonos hasznalat eseten az erosebb konnyebben megy tonkre
> . aha .
Siman el tudom kepzelni. Es meg tobbet is eszik.
De az egy BMW...
> dexter
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list