[elektro-etc] Sok erdekes gondolat van benne - autos cikk

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Jul 10 19:17:08 CEST 2013


2013. július 10. 16:39 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:

> charles hoss wrote:
>
>  valamit nem ertek tisztan - nem azt szoktad mondani hogy nem romlik az
>> autok minosege ?
>>
>
> Cserebe jobb a kibocsatasuk.
>

tehat nem rosszabb a minoseg vagy igen ,rosszabb , amennyivel jobb az
emissziojuk ?


> A precizebb szelepvezerles miatt kellett kidobalni a hagyomanyos
> lancot, es lecserelni az uj (tonkremenos) fajtara.
>

wtf ? a nyulos lanc precizebb ?


> Altalaban azert birja egy ideig, de nincs mindenkinek szerencseje.
>

tehat az egyenletes minoseget is kidobtuk az ablakon .
nincs olyan hogy mondjuk 100.000-enkent szijat kell cserelni , cserebe 50
es 150Mm kozott szetszakad vagy blokkot daral a lanc . hurra .

>
> A minoseg mas, ez inkabb megbizhatosagi kerdes.


mi a minoseg ha nem a megbizhatosag ebben a kerdesben ?
az a jo autoban ha egy a mukodeset alapvetoen meghatarozo alkatresz orosz
rulettet jatszik a hasznalati km hataran joval belul ?
en egyetlen automat sem akarom eldobni 500.000km elott .

De meg igy sem
> pontos, mert nem pukkannak le ezek gyakrabban, mint egy regi
> auto. Csak az jelentheto ki, hogy ha ezekkel baj van, akkor nagyobb
> a baj, mint regen, tobb penz lesz a javitas.
>

hat , nekem ugy tunik hogy gyakrabban pukkannak le mint a regiek - talan
nem az elso negy evben , de utana lenyegesen tobbszor es dragabban.


>
>  szerintem a meglevo autoimat mar fenn tudom tartani a mostani autogyartasi
>> korszak vegeeig . ezt a valtast nem en fogom megfizetni .
>>
>
> Hosszu tavon nem biztos hogy dragabb. Ritkabban romlik el, de
> akkor dragabb, atlagosan kb ugyanannyi.
>

nem , nem ugyanannyi . fogalmam sincs ez hogy jon ki neked , de ha
tobbszazeret ra kell koltenem egy autora harom evesen es ez altalanos ,
akkor egy haromeves autonak nem lesz viszonteladasi erteke - tehat az autom
amortizacioja felgyorsul , a szervizkoltseg emelkedik es nem tudok megvalni
tole . lesz egy penztemeto roncsom , amit mar a bonto is penzert vesz be .


>  ez nekem boven sok . kettostomegu lendkerek ?
>>
>
> Arra is lehet vigyazni, mint a turbora, egyebekre. Nem leugrik a
> kuplungrol, nem fullasztja le a motort stb... Ha vigyazol ra, olyan
> sokaig tart, hogy akkor mar belefer egy csere.
> De lehet venni garanciat is, en is vettem elso korben 4 evet, aztan
> ha ugy dontok hogy megtartom az autot, talan meg is fogom hosszabbitani.
>

en nem vettem . azert nem vettem , mert a fiatnal pl 5 ev az extra gari ,
de csak arra jo hogy a blokkontveny toreset fedezze - harom evesen hdi
blokkos francia osszeszerelesu vacak kipurcant es a ceg mosta kezeit , mert
csupa "kopo alkatresz" ment tonkre - injektorok , nagynyomasu szivattyu ,
hidrotokek , hengerfej stb .


> Nincs kedvem minden reggel annyi penzzel a zsebemben elindulni
> otthonrol, hogy tudjak venni kettostomegut, DPF-et, 4 injektort meg
> egy nagynyomasu szivattyut, ha utkozben lepukkanna.
>

bocsi , ezek kozul egyikre sem vonatkozik a garancia . tudott dolog hogy
ezek kozul mindennek van elettartama , tehat a gari csak parasztvakitas .

>
>  megbizhatatlan vackok , elmebeteg alkatreszarakkal , szarrago
>> magyarorszagi
>> hatterrel .
>>
>
> Ugyan mar, miert lennenek azok. Meg ha a megbizhatosagi listak legaljat
> nezed is, azok is durvan megbizhatobb autok, mint mondjuk 10 eve.
>

nem , nem azok . tiz eve vett autok siman mennek meg - pl a fordom is .
nulla extra karbantartassal . a ducato szinten , a wagoner szinten . a
frissebb scudo fenyszorovillogasat nem tudtak megoldani . ha jol latom a
sokeves l400-asunk ma is napi hasznalatban van munkagepkent , pedig
200.000km-el adtuk el .
a scudo mar ket evesen nem tudta a zoldkartya adatokat .


> Nyilvan kell lennie rosszabbnak es jobbnak is, de szerintem ezzel kb
> felesleges foglalkozni.
>

errol beszelgetunk . igy ez nem opcio hogy errol ne beszeljunk .


> A BMW-k nem a legegyszerubb autok altalaban, nyilvan nem lesznek soha
> a legmegbizhatobbak.
>

a funkciohoz tartozo koltseg es megbizhatosag nincs aranyban a szolgaltatas
minosegevel .


>
>  nemreg volt alkalmam latni a hozzallasukat egy olyan ugyfelhez aki ot ev
>> alatt tobb mint harmincmillat hagyott naluk es elromlott az autoja . ha
>> valakin folyamatosan nagyot kaszalnak , akkor piti szarsagokon lehuzni
>> rossz politika - persze ha egy lengescsillapito haromszazezer ft , akkor
>> ertem hogy a szakszerviz az anyajat is meghagja csak ne kelljen cserelniuk
>>
>
> Gondolom az valami speci szabalyozhato kemenysegu cucc volt.
> Errol beszelek, az vegyen ilyet, akinek kell, es meg is tudja fizetni.
>

olyan vette. sorozatban vett uj bmw-ket . nem neki kellett kivizetni - elvi
kerdes hogy a garancia garancia legyen mint a c mercik kieso kormanymuve ,
a bmw z3 -asok hatso futomuve , az x5 leego hutoventillatora ami az autot
is magaval vitte parszor stb .


> Nyilvan bonyolultabb, nyilvan tobb a meghibasodasi lehetoseg, nyilvan
> erzekenyebb a nem megfelelo hasznalatra, vigyazni kell ra.
>

ertem . azert veszunk erosebb autot hogy kevesbe nyomjuk neki .

azonos korulmenyek kozott halad egy suzuki es egy bmw . nincs nagysagrendi
kulonbseg - nem mehet otszor gyorsabban , a bmw sokkal nagyobb erore van
felkeszitve , igy azonos hasznalat eseten az erosebb konnyebben megy tonkre
. aha .



> Nem Magyarorszagra, ottani fizetesekhez valo.
>

aki ennyit tud autora kolteni , az nemeteknel is jo fogyaszto lenne . a
garancia pedig ott is garancia .


> Mashol jok az utak, nem megy tonkre, es a 300k-t is siman felkohogik,
> ha szukseges.
>

amikor a vw 36000km utan kinyirta a bal elso feltengelyt , akkor 48000ft
volt , gariban csereltek .
amikor egy olajcserevel kesobb megint elkezdett kopogni , akkor mar 50.000
felett volt , de mivel letel a beepitett alkatreszekre szolo hat honapos
gari , mar en fizethettem .
ez ugy hogy a masik automban volt vagy 650.000km , bedford cf280 . kicit
igaz kevesebbet evett mint a golf 3 , de tobb minden fert bele ...
aztan meg egyszer megkisertett az LT , de konstrukcios vitaink voltak a
gyartoval es ok nem tudtak javitani mint a fiat .

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list