[elektro-etc] Vonatbaleset

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 9 19:41:16 CEST 2013


de az o szabvanyuk szerint nem kellett .
a magyar szabvany szerint tuti igy nezne ki .

bye
dexter



2013. július 9. 18:19 Móczik Gábor írta, <pm_levlista at progzmaster.hu>:

> 2013.07.09. 15:27 keltezéssel, Kovács József írta:
>
>> A rugóval gondolom az baj, hogy
>> ÁLLANDÓAN ellen kell tartani neki...
>> ...és nehéz is cipelni és nagy hely is kell neki.
>>
>> Viszont normál üzemben mindig van személyzet a vonaton.
>> Így elegendő a mostani rendszer
>> - ami levegővel állóra fékez
>> - állva tart egy ideig (pár óráig biztosan)
>> - és ez alatt a kézi fékkel rögzítenek...
>>
>> Végülis párévtizede jól műxik ez így is.
>>
>> Most viszont valaki megfeledkezett a már jó ideje
>> ott álló, de mechanikusan fékezetlen vonatról.
>>
>
> Konstrukciós hibát szar dolog kimagyarázni, amikor ABS meg ESP kerül a
> kocsikba, aminek a hiánya még nem is okoz bajt, csak gyengíti a biztonságot.
>
> A levegőtárolás az pont egy olyan dolog, ami kizárt hogy végtelen ideig
> működőképes, milliónyi hibalehetőség van. Abszolúte nem tartozik a
> 99.99%-ban hibamentes dolgok közé, ezt még egy tervzőnek is tudnia kell.
>
> Ugye azon a vonaton meg lehetett volna oldani, hogy a mechanikus féket ne
> kézzel kelljen aktiválni, hanem hogy ha nincs levegőnyomás, egy jóval
> gyengébb rugó mint ami egyébként fékpofa szorításhoz kellene, kiemel egy
> mechanikus rögzítőelemet. Mielőtt még teljesen elfogy a tárolt levegő,
> mechanikusan reteszeli a kerekeket.
> Ezeknek az alkatrészeknek nem kellene durungnak lennie, mert csak az álló
> vonatot kell tudni egyhelyben tartani.
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list