[elektro-etc] Vonatbaleset

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Wed Jul 10 00:46:00 CEST 2013


Kovács József <kj at faldeko.hu> írta, 2013.07.09.:

> Viszont normál üzemben mindig van személyzet a vonaton.
> Így elegendő a mostani rendszer
> - ami levegővel állóra fékez
> - állva tart egy ideig (pár óráig biztosan)
> - és ez alatt a kézi fékkel rögzítenek...

már 15 illetve 30 percnél hosszabb állva tartás esetén
KELL a kézifék...

> Végülis párévtizede jól műxik ez így is.
>
> Most viszont valaki megfeledkezett a már jó ideje
> ott álló, de mechanikusan fékezetlen vonatról.

gondolom, hogy odaát is van valamilyen szabályzat ilyen esetre,
és emberi mulasztás mondható ki, ha az nincs betartva

hazánkban pl.

http://www.mav.hu/res/E_2_sz__Fekutasitas.pdf.

Page 65
5.2.25.1. Kézifékkel kell rögzíteni - az állvatartási fékszázalék
megszabta mértékben - bármely vonatot, ha a vontatójárművén a
sűrített levegő termelése 30 percnél - tengelyátszerelt kocsikból
álló vonat esetében 15 percnél - hosszabb ideig szüneteltetik

5.2.25.2. A mozdony nélküli szerelvényt, kocsicsoportot, kocsit
kézi vagy rögzítőfékkel kell állvatartani függetlenül attól,
hogy ezeket légfékkel közlekedtették-e
!!!!!!

5.2.25.3. A kézi-, vagy rögzítőfékkel végrehajtott állvatartáskor az
alábbiakat kell betartani:
- minden esetben annyi kocsit kell kézifékkel vagy rögzítőfékkel
befékezni, amennyivel az adott pályaszakaszra előírt
állvatartási féksúlyszázalék teljesíthető (ezt a követelményt
az Műszaki Táblázatok I. kötete, a Menetrendi segédkönyv,
illetve a GySEV Rt. szolgálati menetrendkönyve tartalmazza)
[...]
- tehervonat esetén a Vonatterhelési Kimutatáson a kocsi
pályaszáma mellett kéziféksúly adattal szereplő kocsik
kézifékjét kell kezelni
[...]
Page 66
- a mozgások elvégzése után a jármű állvatartását más módon -
pl. alátétfával - biztosítani kell, mert a kényszeroldózott
rugóerőtárolós fék e művelet elvégzése után már nem hatásos.



More information about the Elektro-etc mailing list