[elektro-etc] Vonatbaleset
Móczik Gábor
pm_levlista at progzmaster.hu
Tue Jul 9 18:19:51 CEST 2013
2013.07.09. 15:27 keltezéssel, Kovács József írta:
> A rugóval gondolom az baj, hogy
> ÁLLANDÓAN ellen kell tartani neki...
> ...és nehéz is cipelni és nagy hely is kell neki.
>
> Viszont normál üzemben mindig van személyzet a vonaton.
> Így elegendő a mostani rendszer
> - ami levegővel állóra fékez
> - állva tart egy ideig (pár óráig biztosan)
> - és ez alatt a kézi fékkel rögzítenek...
>
> Végülis párévtizede jól műxik ez így is.
>
> Most viszont valaki megfeledkezett a már jó ideje
> ott álló, de mechanikusan fékezetlen vonatról.
Konstrukciós hibát szar dolog kimagyarázni, amikor ABS meg ESP kerül a
kocsikba, aminek a hiánya még nem is okoz bajt, csak gyengíti a biztonságot.
A levegőtárolás az pont egy olyan dolog, ami kizárt hogy végtelen ideig
működőképes, milliónyi hibalehetőség van. Abszolúte nem tartozik a
99.99%-ban hibamentes dolgok közé, ezt még egy tervzőnek is tudnia kell.
Ugye azon a vonaton meg lehetett volna oldani, hogy a mechanikus féket
ne kézzel kelljen aktiválni, hanem hogy ha nincs levegőnyomás, egy jóval
gyengébb rugó mint ami egyébként fékpofa szorításhoz kellene, kiemel egy
mechanikus rögzítőelemet. Mielőtt még teljesen elfogy a tárolt levegő,
mechanikusan reteszeli a kerekeket.
Ezeknek az alkatrészeknek nem kellene durungnak lennie, mert csak az
álló vonatot kell tudni egyhelyben tartani.
More information about the Elektro-etc
mailing list