[elektro-etc] Vonatbaleset

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
Tue Jul 9 18:19:51 CEST 2013


2013.07.09. 15:27 keltezéssel, Kovács József írta:
> A rugóval gondolom az baj, hogy
> ÁLLANDÓAN ellen kell tartani neki...
> ...és nehéz is cipelni és nagy hely is kell neki.
>
> Viszont normál üzemben mindig van személyzet a vonaton.
> Így elegendő a mostani rendszer
> - ami levegővel állóra fékez
> - állva tart egy ideig (pár óráig biztosan)
> - és ez alatt a kézi fékkel rögzítenek...
>
> Végülis párévtizede jól műxik ez így is.
>
> Most viszont valaki megfeledkezett a már jó ideje
> ott álló, de mechanikusan fékezetlen vonatról.

Konstrukciós hibát szar dolog kimagyarázni, amikor ABS meg ESP kerül a 
kocsikba, aminek a hiánya még nem is okoz bajt, csak gyengíti a biztonságot.

A levegőtárolás az pont egy olyan dolog, ami kizárt hogy végtelen ideig 
működőképes, milliónyi hibalehetőség van. Abszolúte nem tartozik a 
99.99%-ban hibamentes dolgok közé, ezt még egy tervzőnek is tudnia kell.

Ugye azon a vonaton meg lehetett volna oldani, hogy a mechanikus féket 
ne kézzel kelljen aktiválni, hanem hogy ha nincs levegőnyomás, egy jóval 
gyengébb rugó mint ami egyébként fékpofa szorításhoz kellene, kiemel egy 
mechanikus rögzítőelemet. Mielőtt még teljesen elfogy a tárolt levegő, 
mechanikusan reteszeli a kerekeket.
Ezeknek az alkatrészeknek nem kellene durungnak lennie, mert csak az 
álló vonatot kell tudni egyhelyben tartani.



More information about the Elektro-etc mailing list