[elektro-etc] autogaz

Szlifka Tibor szlifka.tibor at gmail.com
Wed Feb 27 19:25:10 CET 2013


Nahh, kértem árajánlatot innen-onnan. Csak szekvenciálissal foglalkoznak,
sajnos a folyadékgáz befecskendezés erősen megfizethetetlen méreteket
öltött idehaza (~800E). "Szelepkenő rendszerrel" -ennek nem tudom van-e
értelme-, átlagos olasz 4 hengeres szekvenciális modellek 60L hengeres
tartállyal jobb minőségű műhelyben 250E-től indul. Plusz vizsga, forgalmiba
bejegyzés. Meg spéci gyertya, spéci olaj. Össz legyen 300E. Esélyes a
megtérülés (már a júniusi gázárral számolva) két év múlva, amikor még csak
~100E km lesz a motorban. Tehát onnan is még sok évig szolgálhat a gépezet.
De!
Az oké, hogy az első lépcsős adó emelésen túl vagyunk, ha marad a gáz ára,
akkor nyár elejére 280-290Ft lesz a gáz. Így még megéri. Na de ha megemelik
alaposabban a gázt (és miért ne tennék, mint ahogy megjátszották E85
esetében is), akkor az egész beruházás nemhogy nem térül meg, de még
értelmetlen műszaki beavatkozás is a kocsiba, ami az értékét tul.képpen
csökkenti, mert a gázról elég sok rossz hír kering a motor élettartamára
nézve.
Szóval hallott valaki valami susmust gázár ügyben? Tudom, senki nem jós, de
marad vajon az elmúlt tizenpár év folyamata, hogy a gázár 60% körül áll be
a benzinhez képest? (Bár nyár elejére a 65% minden eddiginél magasabb
lesz). Jó lenne okosan dönteni..
(Esetleg egy másfeles CR dízel jöhetne még szóba a kellemes 5L körüli
fogyasztásával, de nem merem megkockáztatni a magas szervizköltség miatt,
és messze nem gondolkodom 2-3 évenkénti autócserében, arra nem futja).
--
tibi


More information about the Elektro-etc mailing list