[elektro-etc] autogaz
potyo
potyo.ada at gmail.com
Thu Feb 21 13:15:57 CET 2013
Az enyémbe se tudok róla, hogy bárki nem szekvenciálist beszerelne, de
tény, hogy benne van és működik már 200000+ km óta, és hogy a németek
rakták bele annakidején, van róla szervízszámla, címke a vezérlőn, stb.
Persze ez 10+ éve volt, lehet, hogy ma már a fritzek se raknák bele a
keverőset...
Előtte nekem is karburátoros volt, igaz, hogy gázzal picit nehezebben
indult a benzinhez képest, de ez igaz volt nyáron is, és a tavaly téli -2x
fokban is gond nélkül indult. Igazából nemis értem, hogy miért csak 30-40
fok körül kapcsolnak át a szekvenciális rendszerek. Ez rövidebb távokra
használt autónál egyáltalán nem gazdaságos - pont a benzinből extra
dúsítást kérő időszakban jár benzinnel a motor. Hosszabb távokon, vagy pl.
taxisoknak viszont jó, mert meleg motornál az első gázelvételkor már
átkapcsol, így csak pár másodpercet jár benzinnel.
2013. február 21. 11:26 Szlifka Tibor írta, <szlifka.tibor at gmail.com>:
> Igen, nekem is ilyen, és nem is tudok róla, hogy bárki beszerelne ebbe
> szekvenciálison kívül bármit is. Viszont a motor alig melegszik, 10km után
> lesz csak 50C-os a víz, tehát nem nyerő, ha 30-40C-nál kapcsol. Én régen a
> karbisat lazán gázzal indítottam, sosem volt vele gondom. Azóta viszont
> teljesen új technológiák vannak, de nem kísértem figyelemmel.
> Asszem érdeklődöm majd Ed által ajánlott cégnél mik a lehetőségek.
> --
> tibi
>
> 2013. február 21. 11:00 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
> > Namost ha szekvenciális a rendszer, akkor az csak meleg motornál kapcsol
> át
> > a lehető leggyorsabban (pár másodperc). Amíg a motor nem melegszik fel
> > 30-40 fokra, addig benzinnel megy. Ezzel szemben a keverős az átkapcsol
> > adott idő után akkor is, ha -20 fokos a motor - nekem is ilyen van. Ettől
> > még lambdaszabályzós, szóval beállítja a keveréket jóra - bár
> > terhelésváltozásnál biztosan nem tökéletes. Mondjuk ennél van egy kis
> idő,
> > amíg a motor nem kap üzemanyagot az átkapcsolás alatt, de az a kb. egy
> > másodperc szerintem kibírható, és az átkapcsolás úgyis akkor történik,
> > amikor elveszed a gázt. Illetve talán picivel többet is fogyaszt a
> > keverőssel, mint a szekvenciálissal, de szerintem a szekvenciális
> > beszerelési költségét sosem hozza be a kisebb fogyasztása, tekintve, hogy
> > ráadásul hideg motornál jó ideig benzinnel megy. Azt mondják, Euro3+ és
> > műanyag szívócsöves motorhoz kötelező a szekvenciális, namost az enyém is
> > Euro3 és műanyag szívócsöves, ennek ellenére a fritzek annakidején
> berakták
> > a keverős rendszert - ha nekik megfelelt, akkor nekem is.
> >
> >
> > 2013. február 21. 10:46 Szlifka Tibor írta, <szlifka.tibor at gmail.com>:
> >
> > > Gondolkodom az autó elgázosításán. Most hogy miért jó vagy nem jó, nem
> > > érdekes.
> > > Ami érdekelne, az az, hogy milyen rendszert kellene beleszerelni?
> > > Mindenképp egyedileg programozható, megbízható ECU kell, hogy hozzá
> > > lehessen hangolni a géphez. Normális, jó ár/érték arányú rendszer. És
> > > mindehhez kellene egy olyan műhely, ahol valóban szakszerűen beszerelik
> > és
> > > be is állítják. 4 hengeres, szekvenciális rendszer kell, a lehető
> > > leggyorsabb átkapcsolással. Tud valaki valamilyen épkézláb infóval
> > > szolgálni, hogy melyik gyártó termékét keressem a sok közül, ill.
> melyik
> > > beszerelő cégtől kérjek árajánlatot?
> > > --
> > > tibi
> > >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list