[elektro-etc] auto toltes .

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Feb 23 10:36:53 CET 2013


Partvonalrol: egy bosch generator toltes modul nem lenne jo bele?

Plhttp://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromosság_s67___Generátor%7C-alkatrészek_s58___Generátor+szabályozó_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L



Eleg jol birjak a strapat, mukodnek, es arban is jok.

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.02.23., at 10:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:

> hali . a multkori toltesproblemat gondolgatom tovabb es tovabb .
> ez a pok toltese , ahol van egy szokasos diodahid , meg egy harom diodas
> kis , fuggetlen pozitiv szal , ami taplalja a toltesmodult es a kefetarto
> pozitiv oldalat (a negativot a fesszabalyzo adja)
> tobb bajom is van , de mivel ez analog technika , ezert nem tudom hgoy en
> vagyok-e a hulye vagy sem .
> a kapcsolas ugy nez ki hogy a muszerfalrol jon egy pozitiv szal ami a
> tolteslampan jon at , ez meg arra a kozos pontra amit a generatorban a kefe
> harom diodaja is taplal .
> itt jonnek a ketsegeim . a pokoknak alapvetoen megbizhatatlan a toltese .
> ennek nagy resze abbol fakad hogy kik hasznaljak es hanyadik autokent
> (kezdo szerelo , sofor , elete elso autoja)
> de teny hogy nem erossege az autonak a toltes - meg akkor sem ha az enyem
> maximalisan karban van tartva es minden parametere a gyari legjobbat
> haladja meg .
> 
> elso pont : a feszultsegmeres ... a pokban gyarilag 1.2 wattos uvegtestu
> izzo a tolteslampa .
> a tapasztalatok szerint ha ezt novelik , javul a toltes .
> ez egyertelmu hulyesegnek tunik , hiszen amikor a totles beindul , akkor a
> diodak adjak a feszt es az egyutt kene mozogjon az akkufesszel , hiszem
> mindket iranyba egy diodanyival van a toltes a tekercsek feszultesgetol .
> marmint moricka szerint .
> 
> mi van ha nem ? ha a fesszabalyzo rosszul meri a feszultseget , mert a
> toltes tuskeit is belemeri , igy ejti a feszultseget , mert a tuskekre
> szabalyoz , csokken a terheles , igy nem eszi meg a tuskeket a toltotekercs
> sem es igy tovabb ? ezesetben a tolteslampa teljesitmenyenek novelese a
> tuskeket elkezdi megenni , igy javitva a toltest .
> 
> jol erzem hogy ez konstrukcios vagy meretezesi hiba ?
> 
> kovetkezo kerdes : a toltes diodak altal osszedobott fesz nyilvan nem
> teljesen sima - node a gerjeszto tekercs magneskent valtozo fluxust
> biztosit - egyuttal el is szenvedi - tehat tovabbi tuskeket taplal vissza a
> feszabalyzoba ?
> 
> utolso kerdes : ha mondjuk csinalnek egy toltesmodult ami ezt a harom
> diodat komplett kihagyna , az akkufeszt merne es hasznalna kozvetlenul
> (termeszetesen a gyujtassal kapcsolva) , azt hasznalna gerjesztesre es es a
> testet kapcsolgatna , akkor amikor leall az auto , elkezd esni a feszultseg
> maximalisan raszabalyozna , akkor eleg lenne a terhelest figyelnem - es ha
> a gerjesztes miatti aram pulzalas megszunik - akkor nem forog a generator -
> igy le tudnam kapcsolni .
> mennyire elvetemult otlet ez ?
> vagy inkabb hasznaljam erre a celra a csillagpontot ? ha masra nem
> hasznalom , akkor meg akar pusztan a forgas detektalasara jo is lehetne .
> a forgoresz remanens magnesessege eleg hozza hogy eszrevegyem ha elkezdett
> forogni a generator ...
> az mar csak csicsa lenne hogy a toltesjelzo lampan visszafele le tudnam
> villogni a toltes parametereit , esetleges hibajelzeseket .
> 
> bye
> dexter


More information about the Elektro-etc mailing list