[elektro-etc] auto toltes .
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Feb 23 10:38:16 CET 2013
(Kefe kiforraszthato, oda be tudod forrasztani a pók kefeinek kabelet. )
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.02.23., at 10:36, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:
> Partvonalrol: egy bosch generator toltes modul nem lenne jo bele?
>
> Plhttp://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__MERCEDES-BENZ_s67___COUPE+__COUPE+(C124)_s48_1987%7C03+++1993%7C05+++__12339/Elektromosság_s67___Generátor%7C-alkatrészek_s58___Generátor+szabályozó_s60___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=5DR004242-061+*L
>
>
>
> Eleg jol birjak a strapat, mukodnek, es arban is jok.
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2013.02.23., at 10:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
>> hali . a multkori toltesproblemat gondolgatom tovabb es tovabb .
>> ez a pok toltese , ahol van egy szokasos diodahid , meg egy harom diodas
>> kis , fuggetlen pozitiv szal , ami taplalja a toltesmodult es a kefetarto
>> pozitiv oldalat (a negativot a fesszabalyzo adja)
>> tobb bajom is van , de mivel ez analog technika , ezert nem tudom hgoy en
>> vagyok-e a hulye vagy sem .
>> a kapcsolas ugy nez ki hogy a muszerfalrol jon egy pozitiv szal ami a
>> tolteslampan jon at , ez meg arra a kozos pontra amit a generatorban a kefe
>> harom diodaja is taplal .
>> itt jonnek a ketsegeim . a pokoknak alapvetoen megbizhatatlan a toltese .
>> ennek nagy resze abbol fakad hogy kik hasznaljak es hanyadik autokent
>> (kezdo szerelo , sofor , elete elso autoja)
>> de teny hogy nem erossege az autonak a toltes - meg akkor sem ha az enyem
>> maximalisan karban van tartva es minden parametere a gyari legjobbat
>> haladja meg .
>>
>> elso pont : a feszultsegmeres ... a pokban gyarilag 1.2 wattos uvegtestu
>> izzo a tolteslampa .
>> a tapasztalatok szerint ha ezt novelik , javul a toltes .
>> ez egyertelmu hulyesegnek tunik , hiszen amikor a totles beindul , akkor a
>> diodak adjak a feszt es az egyutt kene mozogjon az akkufesszel , hiszem
>> mindket iranyba egy diodanyival van a toltes a tekercsek feszultesgetol .
>> marmint moricka szerint .
>>
>> mi van ha nem ? ha a fesszabalyzo rosszul meri a feszultseget , mert a
>> toltes tuskeit is belemeri , igy ejti a feszultseget , mert a tuskekre
>> szabalyoz , csokken a terheles , igy nem eszi meg a tuskeket a toltotekercs
>> sem es igy tovabb ? ezesetben a tolteslampa teljesitmenyenek novelese a
>> tuskeket elkezdi megenni , igy javitva a toltest .
>>
>> jol erzem hogy ez konstrukcios vagy meretezesi hiba ?
>>
>> kovetkezo kerdes : a toltes diodak altal osszedobott fesz nyilvan nem
>> teljesen sima - node a gerjeszto tekercs magneskent valtozo fluxust
>> biztosit - egyuttal el is szenvedi - tehat tovabbi tuskeket taplal vissza a
>> feszabalyzoba ?
>>
>> utolso kerdes : ha mondjuk csinalnek egy toltesmodult ami ezt a harom
>> diodat komplett kihagyna , az akkufeszt merne es hasznalna kozvetlenul
>> (termeszetesen a gyujtassal kapcsolva) , azt hasznalna gerjesztesre es es a
>> testet kapcsolgatna , akkor amikor leall az auto , elkezd esni a feszultseg
>> maximalisan raszabalyozna , akkor eleg lenne a terhelest figyelnem - es ha
>> a gerjesztes miatti aram pulzalas megszunik - akkor nem forog a generator -
>> igy le tudnam kapcsolni .
>> mennyire elvetemult otlet ez ?
>> vagy inkabb hasznaljam erre a celra a csillagpontot ? ha masra nem
>> hasznalom , akkor meg akar pusztan a forgas detektalasara jo is lehetne .
>> a forgoresz remanens magnesessege eleg hozza hogy eszrevegyem ha elkezdett
>> forogni a generator ...
>> az mar csak csicsa lenne hogy a toltesjelzo lampan visszafele le tudnam
>> villogni a toltes parametereit , esetleges hibajelzeseket .
>>
>> bye
>> dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list