[elektro-etc] auto toltes .

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Feb 23 10:29:04 CET 2013


hali . a multkori toltesproblemat gondolgatom tovabb es tovabb .
ez a pok toltese , ahol van egy szokasos diodahid , meg egy harom diodas
kis , fuggetlen pozitiv szal , ami taplalja a toltesmodult es a kefetarto
pozitiv oldalat (a negativot a fesszabalyzo adja)
tobb bajom is van , de mivel ez analog technika , ezert nem tudom hgoy en
vagyok-e a hulye vagy sem .
a kapcsolas ugy nez ki hogy a muszerfalrol jon egy pozitiv szal ami a
tolteslampan jon at , ez meg arra a kozos pontra amit a generatorban a kefe
harom diodaja is taplal .
itt jonnek a ketsegeim . a pokoknak alapvetoen megbizhatatlan a toltese .
ennek nagy resze abbol fakad hogy kik hasznaljak es hanyadik autokent
(kezdo szerelo , sofor , elete elso autoja)
de teny hogy nem erossege az autonak a toltes - meg akkor sem ha az enyem
maximalisan karban van tartva es minden parametere a gyari legjobbat
haladja meg .

elso pont : a feszultsegmeres ... a pokban gyarilag 1.2 wattos uvegtestu
izzo a tolteslampa .
a tapasztalatok szerint ha ezt novelik , javul a toltes .
ez egyertelmu hulyesegnek tunik , hiszen amikor a totles beindul , akkor a
diodak adjak a feszt es az egyutt kene mozogjon az akkufesszel , hiszem
mindket iranyba egy diodanyival van a toltes a tekercsek feszultesgetol .
marmint moricka szerint .

mi van ha nem ? ha a fesszabalyzo rosszul meri a feszultseget , mert a
toltes tuskeit is belemeri , igy ejti a feszultseget , mert a tuskekre
szabalyoz , csokken a terheles , igy nem eszi meg a tuskeket a toltotekercs
sem es igy tovabb ? ezesetben a tolteslampa teljesitmenyenek novelese a
tuskeket elkezdi megenni , igy javitva a toltest .

jol erzem hogy ez konstrukcios vagy meretezesi hiba ?

kovetkezo kerdes : a toltes diodak altal osszedobott fesz nyilvan nem
teljesen sima - node a gerjeszto tekercs magneskent valtozo fluxust
biztosit - egyuttal el is szenvedi - tehat tovabbi tuskeket taplal vissza a
feszabalyzoba ?

utolso kerdes : ha mondjuk csinalnek egy toltesmodult ami ezt a harom
diodat komplett kihagyna , az akkufeszt merne es hasznalna kozvetlenul
(termeszetesen a gyujtassal kapcsolva) , azt hasznalna gerjesztesre es es a
testet kapcsolgatna , akkor amikor leall az auto , elkezd esni a feszultseg
maximalisan raszabalyozna , akkor eleg lenne a terhelest figyelnem - es ha
a gerjesztes miatti aram pulzalas megszunik - akkor nem forog a generator -
igy le tudnam kapcsolni .
mennyire elvetemult otlet ez ?
vagy inkabb hasznaljam erre a celra a csillagpontot ? ha masra nem
hasznalom , akkor meg akar pusztan a forgas detektalasara jo is lehetne .
a forgoresz remanens magnesessege eleg hozza hogy eszrevegyem ha elkezdett
forogni a generator ...
az mar csak csicsa lenne hogy a toltesjelzo lampan visszafele le tudnam
villogni a toltes parametereit , esetleges hibajelzeseket .

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list