[elektro-etc] Tuneti kezeles?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 24 22:32:07 CEST 2013
akkor ez a magyarazata annak hogy a dizel sokkal jobban gyorsul szazra ?
jah , nemis .
akkor ez az ami miatt a dizel vegig jobban gyorsul , de ekkor megtorpan es
elveszit az osszes elonyet ?
bye
dexter
2013. augusztus 24. 22:23 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
> Haha, ezt hivjak moron idezesnek.
> Az egesz gorben szinte mindenhol, minden sebessegnel a dizel
> tud JELENTOSEN nagyobb gyorsulast, illetve a legvegen elvileg,
> az abrakon nem is lathato mertekben, egy picivel kevesebbet, mert
> a max teljesitmenye kisebb.
> Kiveve a kb 75-100 kozotti szakaszt. Talan 120-nal is van egy
> ilyen pici tartomany, ahol valami minimalis mertekben jobb.
> Ott kettesben illetve harmasban minimalisan jobban gyorsul, mert
> gyorsabban konyul, mint a benzines, es a harmas/negyes meg nem
> tudja atvenni. Tul nagy az attetel aranya, mas kiosztas vagy meg
> egy sebesseg kene.
>
> Most ezekre a kis tartomanyokra akarod felhivni a figyelmet,
> es ebbol altalanos kovetkezteteseket levonni, amikor mindenhol
> mashol pont forditott a helyzet?
>
>
> Kovács József wrote:
>
>> Legyen a helyzet az alábbi... az iker CIVIC-ek példáján.
>> http://faldeko.hu/civic.jpg
>>
>> Mondjuk 75-el beszorulok a teherautó mögé, de haladnék.
>> Végre jön szembe egy lyuk, nosza előzzünk, mondjuk 100-ig húzatva.
>>
>> Ezt ...
>> a benzines CIVIC esetén legrövidebb idő alatt
>> egy vissza 2.-ba váltással tudom megoldani
>> Mint a görbéjén látszik ekkor ~ 2,8 m/sec2 gyorsulással índítok
>> és 2.-ban végig forgatva is legalább 2,1 marad a mininmum
>> Nincs értelme 3.-ba tenni, ha sietős, mert ott kisebb a gyorsítás!
>> Mivel benzines nem gond neki a végig forgatás.
>> (és turbó késlekedés sincs...)
>>
>> A dízelesnél ... ha nem kímélem
>> akkor 3.-ba TUDOM visszarakni 75-nél
>> Amihez már CSAK ~2,5 m/sec2 gyorsulás tartozik.
>> És mire 100-ig gyorsul már 2 m/sec2 ALÁ esik a gyorsítás
>> Miközben a károsnak mondott fordulat tartományban üzemel!
>> és alighanem a turbóra is kellett várni pár tized másodpercet :-(
>>
>> Vagyis a dízellel TÖBB IDŐ ugyanaz az előzés.
>> ráadásul ha elnéztem picit, akkor a dízel
>> sajnos pont a manőver végén kezd el gyengülni!!!
>> Míg a benzinessel esélyesebb, hogy végül beférek...
>>
>> A kevésbé durva előzésnél 3.-ban még inkább kijön ez...
>> A benzines végig ~ 1,8 m/sec2 gyorsítással húz
>> A dízeles 4.-ben kb. hasonló gyorsítással índít
>> a turbólyuk után és végére ismét elgyengül...
>> Belevíve a halálba.
>>
>> 4. kontra 5.-ben kb pariban vannak
>>
>> 5.-ben és 6.-ban szinteén kb. azonosak ill.
>> a benzines nyer ... ha nagyobb a tempó
>>
>> Szóval VF miért jobb előzni a dízellel?
>>
>> De, ha egy normál, nem sietős előzést elkúrok,
>> akkor is a benzines az esélyesebb, hogy
>> egy gyors vissza váltással kimentem magam a bajból...
>>
>> Legalábbis a görbék alapján.
>> És ha nem félek a motorhangtól.
>>
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list