[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 24 22:23:24 CEST 2013
Haha, ezt hivjak moron idezesnek.
Az egesz gorben szinte mindenhol, minden sebessegnel a dizel
tud JELENTOSEN nagyobb gyorsulast, illetve a legvegen elvileg,
az abrakon nem is lathato mertekben, egy picivel kevesebbet, mert
a max teljesitmenye kisebb.
Kiveve a kb 75-100 kozotti szakaszt. Talan 120-nal is van egy
ilyen pici tartomany, ahol valami minimalis mertekben jobb.
Ott kettesben illetve harmasban minimalisan jobban gyorsul, mert
gyorsabban konyul, mint a benzines, es a harmas/negyes meg nem
tudja atvenni. Tul nagy az attetel aranya, mas kiosztas vagy meg
egy sebesseg kene.
Most ezekre a kis tartomanyokra akarod felhivni a figyelmet,
es ebbol altalanos kovetkezteteseket levonni, amikor mindenhol
mashol pont forditott a helyzet?
Kovács József wrote:
> Legyen a helyzet az alábbi... az iker CIVIC-ek példáján.
> http://faldeko.hu/civic.jpg
>
> Mondjuk 75-el beszorulok a teherautó mögé, de haladnék.
> Végre jön szembe egy lyuk, nosza előzzünk, mondjuk 100-ig húzatva.
>
> Ezt ...
> a benzines CIVIC esetén legrövidebb idő alatt
> egy vissza 2.-ba váltással tudom megoldani
> Mint a görbéjén látszik ekkor ~ 2,8 m/sec2 gyorsulással índítok
> és 2.-ban végig forgatva is legalább 2,1 marad a mininmum
> Nincs értelme 3.-ba tenni, ha sietős, mert ott kisebb a gyorsítás!
> Mivel benzines nem gond neki a végig forgatás.
> (és turbó késlekedés sincs...)
>
> A dízelesnél ... ha nem kímélem
> akkor 3.-ba TUDOM visszarakni 75-nél
> Amihez már CSAK ~2,5 m/sec2 gyorsulás tartozik.
> És mire 100-ig gyorsul már 2 m/sec2 ALÁ esik a gyorsítás
> Miközben a károsnak mondott fordulat tartományban üzemel!
> és alighanem a turbóra is kellett várni pár tized másodpercet :-(
>
> Vagyis a dízellel TÖBB IDŐ ugyanaz az előzés.
> ráadásul ha elnéztem picit, akkor a dízel
> sajnos pont a manőver végén kezd el gyengülni!!!
> Míg a benzinessel esélyesebb, hogy végül beférek...
>
> A kevésbé durva előzésnél 3.-ban még inkább kijön ez...
> A benzines végig ~ 1,8 m/sec2 gyorsítással húz
> A dízeles 4.-ben kb. hasonló gyorsítással índít
> a turbólyuk után és végére ismét elgyengül...
> Belevíve a halálba.
>
> 4. kontra 5.-ben kb pariban vannak
>
> 5.-ben és 6.-ban szinteén kb. azonosak ill.
> a benzines nyer ... ha nagyobb a tempó
>
> Szóval VF miért jobb előzni a dízellel?
>
> De, ha egy normál, nem sietős előzést elkúrok,
> akkor is a benzines az esélyesebb, hogy
> egy gyors vissza váltással kimentem magam a bajból...
>
> Legalábbis a görbék alapján.
> És ha nem félek a motorhangtól.
>
>
> KJ
>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list