[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 24 23:32:17 CEST 2013


Jobban gyorsul, igen.
Nyilvan massal megy el az ido, pl turbolyuk
es korabbi valtasok.
De le kene mar szallni errol a szazra gyorsulasrol,
annyira nincs ertelme...


charles hoss wrote:
> akkor ez a magyarazata annak hogy a dizel sokkal jobban gyorsul szazra ?
> jah , nemis .
> akkor ez az ami miatt a dizel vegig jobban gyorsul , de ekkor megtorpan es
> elveszit az osszes elonyet ?
> bye
> dexter
> 
> 
> 2013. augusztus 24. 22:23 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
> 
>> Haha, ezt hivjak moron idezesnek.
>> Az egesz gorben szinte mindenhol, minden sebessegnel a dizel
>> tud JELENTOSEN nagyobb gyorsulast, illetve a legvegen elvileg,
>> az abrakon nem is lathato mertekben, egy picivel kevesebbet, mert
>> a max teljesitmenye kisebb.
>> Kiveve a kb 75-100 kozotti szakaszt. Talan 120-nal is van egy
>> ilyen pici tartomany, ahol valami minimalis mertekben jobb.
>> Ott kettesben illetve harmasban minimalisan jobban gyorsul, mert
>> gyorsabban konyul, mint a benzines, es a harmas/negyes meg nem
>> tudja atvenni. Tul nagy az attetel aranya, mas kiosztas vagy meg
>> egy sebesseg kene.
>>
>> Most ezekre a kis tartomanyokra akarod felhivni a figyelmet,
>> es ebbol altalanos kovetkezteteseket levonni, amikor mindenhol
>> mashol pont forditott a helyzet?
>>
>>
>> Kovács József wrote:
>>
>>> Legyen a helyzet az alábbi... az iker CIVIC-ek példáján.
>>> http://faldeko.hu/civic.jpg
>>>
>>> Mondjuk 75-el beszorulok a teherautó mögé, de haladnék.
>>> Végre jön szembe egy lyuk, nosza előzzünk, mondjuk 100-ig húzatva.
>>>
>>> Ezt ...
>>> a benzines CIVIC esetén legrövidebb idő alatt
>>> egy vissza 2.-ba váltással tudom megoldani
>>> Mint a görbéjén látszik ekkor ~ 2,8 m/sec2 gyorsulással índítok
>>> és 2.-ban végig forgatva is legalább 2,1 marad a mininmum
>>> Nincs értelme 3.-ba tenni, ha sietős, mert ott kisebb a gyorsítás!
>>> Mivel benzines nem gond neki a végig forgatás.
>>> (és turbó késlekedés sincs...)
>>>
>>> A dízelesnél ... ha nem kímélem
>>> akkor 3.-ba TUDOM visszarakni 75-nél
>>> Amihez már CSAK ~2,5 m/sec2 gyorsulás tartozik.
>>> És mire 100-ig gyorsul már 2 m/sec2 ALÁ esik a gyorsítás
>>> Miközben a károsnak mondott fordulat tartományban üzemel!
>>> és alighanem a turbóra is kellett várni pár tized másodpercet :-(
>>>
>>> Vagyis a dízellel TÖBB IDŐ ugyanaz az előzés.
>>> ráadásul ha elnéztem picit, akkor a dízel
>>> sajnos pont a manőver végén kezd el gyengülni!!!
>>> Míg a benzinessel esélyesebb, hogy végül beférek...
>>>
>>> A kevésbé durva előzésnél 3.-ban még inkább kijön ez...
>>> A benzines végig ~ 1,8 m/sec2 gyorsítással húz
>>> A dízeles  4.-ben kb. hasonló gyorsítással índít
>>> a turbólyuk után és végére ismét elgyengül...
>>> Belevíve a halálba.
>>>
>>> 4. kontra 5.-ben kb pariban vannak
>>>
>>> 5.-ben és 6.-ban szinteén kb. azonosak ill.
>>> a benzines nyer ... ha nagyobb a tempó
>>>
>>> Szóval VF miért jobb előzni a dízellel?
>>>
>>> De, ha egy normál, nem sietős előzést elkúrok,
>>> akkor is a benzines az esélyesebb, hogy
>>> egy gyors vissza váltással kimentem magam a bajból...
>>>
>>> Legalábbis a görbék alapján.
>>> És ha nem félek a motorhangtól.
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>
>>
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list