[elektro-etc] Tuneti kezeles?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 24 17:21:28 CEST 2013
2013. augusztus 24. 16:45 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
> charles hoss wrote:
>
> egyik sem . mindketto elporogne ha padlogazt nyomnek ha van ideje a
>> turbonak belepni , mert ugye a turbos nyomatek csak akkor el ha a turbo is
>> , tehat felporgetem , kicsit megterhelem , felporog es utana raengedhetem
>> a
>> kuplungot , ugyanott vagyok .
>>
>
> :)
> Padlogaz, alapjarat kornyeki fordulaton. Vedd elo a gorbet, amit
> linkeltel, es nezd a kezdetet a bal oldalon.
> A turbo itt meg nem csinal semmit, nincs eleg levego, van osszesen
> 5kW teljesitmenyed, az nem fogja elporgetni a kereket.
>
ha van ideje felporogni -mint irtam is , van ez az erto olvasas dolog ...
egyebkent lefullad .
a benzines pedig siman elporgeti a kereket egyszeruen lendkerekbol , utana
pedig mar van eleg ero hogy megtartsa .
talan emlekszel arra hogy az udvaron elindulasrol beszelgettunk - ahol en
sosem nyomok padlogazt - sot egyaltalan gazt sem .
a tipikus benyas itt elindul , megy - a tipikus modern dizelnel vigyaznom
kell hogy ne fulladjon le . a regiek meg mentek nyomatekbol - igaz azok meg
menni is fognak amikor a maiak mar reciklalasra kerultek .
csak itt jon a kiszamolosdi : hogy mikor szolnak hogy most mar fel akkora
idore tervezzem azt a parmillios kiadast ami regen es ma is egy jobb furgon
ujara volt .
> Mar megint :)
> Az minek a tunete, hogy ha valakivel nem ertesz egyet, kukacozol?
>
te vagy eddig az egyetlen akit tormakukacnak hivtam , de valoszinuleg azert
mert rad illik egyedul a definicio .
> :)
> Csak ismetelni tudom magam. Elmeletileg, padlogaznal igy van.
> Ha mondjuk a max teljesitmeny fele kell, azt lenti linken lathatod
> hogy 1500-tol felfele barhol tudja a motor. 30 lovat 1250-tol.
> Dizel sokkal rugalmasabb, kezesebb, szelesebb, es lejjebb kezdodo
> tartomanyban tudja ugyanazt a teljesitmenyt.
> A benzines egy dologban jobb: 0-100km/h gyorsulas, foleg csak papiron.
>
> http://www.superchips.co.uk/**roadtest/psahdi110.pdf<http://www.superchips.co.uk/roadtest/psahdi110.pdf>
>>
>
> es ezzel egeszen pontosan semekkora elonyre nem tett szert .
>> dupla akkora nyomatek es nem gyorsul ketszerakkorat .
>> mi lehet a titok nyitja ? az hogy az attetel utan mindegy mi volt a
>> kezdeti
>> nyomatek ?
>>
>
> Nem elony a rugalmassag, szeles tartomanyban rendelkezesre allo
> nagy teljesitmeny?
>
dehogynem . csak nem latszik hogy barhol elonyos lenne .
a gyorsulasban nem . az utazasban sem .
egy dupla elteres csak eszre lehetne venni ha ez nem csak egy elmeleti szam
lenne , aminek semmi hatasa az auto uzemeltetesre .
a max ertek egy pont . a gorbe mondana valamit , vagy inkabb a gorbe alatti
terulet , de azt meg ugye le kell osztani az alap attetellel , mert a ket
nyomatekot ugy hangoljak ossze hogy a max tapadashoz kotik - igy a ket
gorbe alatti teruletet meg a max nomyatek aranyaban le kell osztani es igy
osszevetni a teruletuket .
> Nem rajongok, csak azt akarom megmutatni, hogy nem szar, hanem
>
komoly elonyei vannak a benzinessel szemben. Foleg manapsag.
>
persze . dupla nyomatek . kozel azonos teljesitmeny .
mi latszik ebbol egy sima kigyorsitason varosban ? tobbet valt es kesz .
Latszik az eladasi statisztikakon is, pedig a dizel meg altalaban
> lenyegesen dragabb is.
>
igen , nalunk nagyon elharapozott .
az autok valami 23%-a dizel .
Nyilvan mindenki tormakukac, megvezetett hulyek, csak te tudod jol.
>
nem , van egy jokora reteg aki megvesz bmw-t , megvesz dizelt . de ez
nagyreszt csak image . latszik azon hogy kik vezetik ezeket az autokat
ez a tipikus tormakukac . mindig a jelenlegi az ami a maximalisan tokeletes
>> , a jovo ertelmetlen , a multat meghaladtuk - az hogy hogyan szaporodnak
>> a
>> fokozatok nem fugg ossze azzal hogy szukul a motorok ertelmesen
>> hasznalhato
>> tartomanya . nyeled a marketinget , de izzadod es lelegzed is .
>>
>
> Megint olyan kijelentest tulajdonitasz nekem, amit nem allitottam.
> Elegge idegesito, nem tudnal figyelmesebben olvasni?
> Van mar 9 fokozatu valto, melyrol a szakma gyakorlatilag egyontetuen
> allitja, hogy teljesen felesleges, csak szamhaboruzni jo, mint a megapixel
> PMPO. Ez tehat mar a jelen, es nem igazan ertelmes.
>
ezt hivjak savanyu a szolonek . kasza erre mondja azt hogy addig amig
erdekem addig ezt mondom , aztan meg azt .
jelenleg akinek van kilnecsebessegese , az ezzel reklamozza magat (meg
azzal hogy ez meg 15% fogyasztascsokkenest jelent - ami tok hiteles , mert
ha ez igaz lenne , akkor siman minden autot kicsit tovabb lehetne
attetelezni)
akinek meg nincs az mar folosleges szamhaborurol beszel - egesz addig amig
be nem szerzi o is .
> A tartomany szukul, senki sem vitatja, de foleg a szigorodo fogyasztasi es
> kibocsatasi normak miatt. Nem allitotta senki, hogy nem szukul, csak nem
> ugy, es nem amiatt, ahogy gondolod.
>
nekem ugy remlett hogy az atfogas csodalatos es a szeles , jobb mint eddig
barmikor .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list