[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 24 17:47:47 CEST 2013
charles hoss wrote:
> ha van ideje felporogni -mint irtam is , van ez az erto olvasas dolog ...
> egyebkent lefullad .
A nyomatekgorbe nem azt mondja meg, hogy ha egy bizonyos pontjan
ralepsz a gazra, hagyod felporogni a turbot, akkor lendkerekbol mit
muvel az auto.
Terelsz, mellebeszelsz, igy nincs ertelme.
> a tipikus benyas itt elindul , megy - a tipikus modern dizelnel vigyaznom
> kell hogy ne fulladjon le . a regiek meg mentek nyomatekbol - igaz azok meg
Ez pontosan az ellenkezoje annak, amit rajtad kivul mindenki
mas tapasztal.
> dehogynem . csak nem latszik hogy barhol elonyos lenne .
> a gyorsulasban nem . az utazasban sem .
> egy dupla elteres csak eszre lehetne venni ha ez nem csak egy elmeleti szam
> lenne , aminek semmi hatasa az auto uzemeltetesre .
Nem velem vitatkozol, hanem az egesz szakmaval.
Emiatt szeretik a dizelt, emiatt terjed, ez az egyik elonye a
kozvetlen befecskendezeses benzineseknek is.
A fejlesztes fo iranya.
> a max ertek egy pont . a gorbe mondana valamit , vagy inkabb a gorbe alatti
> terulet , de azt meg ugye le kell osztani az alap attetellel , mert a ket
> nyomatekot ugy hangoljak ossze hogy a max tapadashoz kotik - igy a ket
> gorbe alatti teruletet meg a max nomyatek aranyaban le kell osztani es igy
> osszevetni a teruletuket .
Micsoda? A gorbe alatti terulet energia dimenzioju, azzal mit is
csinal az attetel, es mit kell osztani?
> persze . dupla nyomatek . kozel azonos teljesitmeny .
> mi latszik ebbol egy sima kigyorsitason varosban ? tobbet valt es kesz .
Nem kell, kihuzathatod a dizelt is, csak minek?
Benzinest ki kell, mert NEM TUDSZ FELVALTANI, nem lenne
eleg nyomatek/teljesitmeny.
Dizelnek van, minek uvoltson, felvaltasz. De akar bogetheted is,
a lenyeg, hogy megtehetned.
Xm is leforogta az 5050-et, zoldkartyan, egyebkent 3000 fole
soha sem mentem.
> igen , nalunk nagyon elharapozott .
> az autok valami 23%-a dizel .
Uj vasarlasok tobb mint fele dizel.
>> Van mar 9 fokozatu valto, melyrol a szakma gyakorlatilag egyontetuen
>> allitja, hogy teljesen felesleges, csak szamhaboruzni jo, mint a megapixel
>> PMPO. Ez tehat mar a jelen, es nem igazan ertelmes.
>>
>
> ezt hivjak savanyu a szolonek . kasza erre mondja azt hogy addig amig
> erdekem addig ezt mondom , aztan meg azt .
> jelenleg akinek van kilnecsebessegese , az ezzel reklamozza magat (meg
> azzal hogy ez meg 15% fogyasztascsokkenest jelent - ami tok hiteles , mert
Es lehet, hogy igaza van, mert az o motorjuknak van ott egy optimuma.
A kerdes az, hogy mennyit lehet nyerni, es mennyibe kerul a valto.
Lehet, hogy tenyleg csokken a fogyasztas 15%-kal, csak soha nem terul
meg az indulasi tobbletkoltseg.
> nekem ugy remlett hogy az atfogas csodalatos es a szeles , jobb mint eddig
> barmikor .
Az autozhato resz szerintem nott, legalabbis felfele biztos.
A downsizing hatasa. De nem biztos, hogy celszeru kihasznalni.
> dexter
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list