[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 24 16:45:00 CEST 2013


charles hoss wrote:

> egyik sem . mindketto elporogne ha padlogazt nyomnek ha van ideje a
> turbonak belepni , mert ugye a turbos nyomatek csak akkor el ha a turbo is
> , tehat felporgetem , kicsit megterhelem , felporog es utana raengedhetem a
> kuplungot , ugyanott vagyok .

:)
Padlogaz, alapjarat kornyeki fordulaton. Vedd elo a gorbet, amit
linkeltel, es nezd a kezdetet a bal oldalon.
A turbo itt meg nem csinal semmit, nincs eleg levego, van osszesen
5kW teljesitmenyed, az nem fogja elporgetni a kereket.
Eloszor meg kene erteni a gorbet, hogy mi tortenik amikor szerinted
gazadas nelkul csak ugy raengeded a kuplungot, vagy gazt is adsz.

> nekem ugy tunik hogy sok autot probaltam , a tapasztalataim nem egyediek -
> de egy tormakukac van csak talpon a videken .

Mar megint :)
Az minek a tunete, hogy ha valakivel nem ertesz egyet, kukacozol?

> a nyomateka vegig nagyon kozel azonos , a teljesitmeny szepen folyamatosan
> no - furcsa modon ugy ahogy a kocsi mozgatasahoz szukseges modon kell -
> hiszen a kaszni teljesitmenyfelvetele is ugyanigy no .

:)
Csak ismetelni tudom magam. Elmeletileg, padlogaznal igy van.
Ha mondjuk a max teljesitmeny fele kell, azt lenti linken lathatod
hogy 1500-tol felfele barhol tudja a motor. 30 lovat 1250-tol.
Dizel sokkal rugalmasabb, kezesebb, szelesebb, es lejjebb kezdodo
tartomanyban tudja ugyanazt a teljesitmenyt.
A benzines egy dologban jobb: 0-100km/h gyorsulas, foleg csak papiron.

> http://www.superchips.co.uk/roadtest/psahdi110.pdf

> es ezzel egeszen pontosan semekkora elonyre nem tett szert .
> dupla akkora nyomatek es nem gyorsul ketszerakkorat .
> mi lehet a titok nyitja ? az hogy az attetel utan mindegy mi volt a kezdeti
> nyomatek ?

Nem elony a rugalmassag, szeles tartomanyban rendelkezesre allo
nagy teljesitmeny?
Te egy elmeleti szamra, gyakorlatban soha elo nem fordulo esetre
probalsz optimalizalni, ez viszi felre az egesz gondolkodasod.

> az a tablazat is azt igazolta hogy az elvakult dizel rajongas alaptalan -
> affele tormakukac feeling .

Nem rajongok, csak azt akarom megmutatni, hogy nem szar, hanem
komoly elonyei vannak a benzinessel szemben. Foleg manapsag.
Latszik az eladasi statisztikakon is, pedig a dizel meg altalaban
lenyegesen dragabb is.
Nyilvan mindenki tormakukac, megvezetett hulyek, csak te tudod jol.

> miert lehet az hogy ez a gyorsulasban nem latszik ? talan azert mert
> poroszkalaskor mindketto a sajat komfortzonajaban van ?
> tehat pl nem akarom a dizelt uveghangrol gyorsitani , vagy onnan ahol a
> turbo nem porog fel ? gepeszkedek ? akkor a benzinesnek vagy a dizelnek van
> tobb korlatja ?

Milyen korulmenyek kozott?
Poroszkalas, hetkoznapi kozlekedes eseten a dizel nyer.
Ha valtas nelkul csak ugy ralepsz a gazra, olyan, mint ha dupla
teljesitmenyu motorod lenne, pedig valojaban a max teljesitmenye
altalaban meg kisebb is.
Versenyzesben lehet jobb a benzines, de az engem qrwara nem erdekel.

> nem is akarom . ha szuksegem van valamire , akkor azt a gazpedallal es a
> valtoval kell osszehozzam . ez igy megy mar joideje .

Ossze lehet, mindket motornal, a kenyelem, a szukseges gepeszkedes
mennyisege ami kulonbozik.

>> csak tologatni tudod. Nem valtoztat azon, hogy a max teljesitmeny
>> mondjuk felet a dizel egesz alacsony fordulattol szinte vegig tudja,
>> a benzines pedig csak valahol a felso harmadaban.
>>
> 
> akkor talan a fenti HDI gyari gorbet ajanlanam . nem tudja vegig a
> maximalis teljesitmenyt .

Megint megvaltoztatod az eredeti allitast, aztan csodalkozol.
Ott van benne, hogy a max felet.
Nyilvan nem konstans, de sokkal jobban kozelit hozza, mint a benzines.
A gorbe alatti terulet nagyobb. Es ez a lenyeg!

>> Sok, a forgalomtol fugg.
>> Kevesebb fokozattal az optimalis tartomanyok diszjunktak lennenek, tobb
>> fokozattal osszeernek, atfedik egymast, minden sebessegnel kellemes
>> uzemi korulmenyei lennenek a motornak.
>> Meg tobb fokozatnak technikailag nem sok erteke van, csak marketing.
>> De 7-8-ig meg tenyleg segit, es ma mar nem akkora kaland ilyen valtot
>> gyartani. Amikor meg a 4 is sokkal dragabb volt, mint a 3, inkabb ezen
>> kotottek kompromisszumot.
>>
> 
> ez a tipikus tormakukac . mindig a jelenlegi az ami a maximalisan tokeletes
> , a jovo ertelmetlen , a multat meghaladtuk  - az hogy hogyan szaporodnak a
> fokozatok nem fugg ossze azzal hogy szukul a motorok ertelmesen hasznalhato
> tartomanya . nyeled a marketinget , de izzadod es lelegzed is .

Megint olyan kijelentest tulajdonitasz nekem, amit nem allitottam.
Elegge idegesito, nem tudnal figyelmesebben olvasni?
Van mar 9 fokozatu valto, melyrol a szakma gyakorlatilag egyontetuen
allitja, hogy teljesen felesleges, csak szamhaboruzni jo, mint a megapixel
PMPO. Ez tehat mar a jelen, es nem igazan ertelmes.

A tartomany szukul, senki sem vitatja, de foleg a szigorodo fogyasztasi es
kibocsatasi normak miatt. Nem allitotta senki, hogy nem szukul, csak nem
ugy, es nem amiatt, ahogy gondolod.

> dexter

-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list