[elektro-etc] Tuneti kezeles?

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 24 15:57:46 CEST 2013


2013. augusztus 24. 15:34 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:

> charles hoss wrote:
>
>  nem is emlekszem hogy mikor adtam indulashoz utoljara padlogazt ... ja ,
>>
>
> Persze hogy nem erted, nem is akarod. Nem baj.
> Nyilvanvalo dologrol van szo, nem csak en mondom, a listan
> mas is elmagyarazta, cikkeket is linkeltunk.
> Ennyit tudtunk tenni.
>

persze , koztudomasu , mindenki tudja csak te nem . ez egyfajta
kommunikacios taktika - azt hiszem valahol volt is errol egy video .


>
>  tippelj hogy a ford szivobenzines motorja vagy a csucs hdi az ami
>> konnyebben lefullad siman raengedett kuplungnal ?
>>
>
> Ugy, hogy kozben padlogazt nyomsz? A benzines, tuti.
>

egyik sem . mindketto elporogne ha padlogazt nyomnek ha van ideje a
turbonak belepni , mert ugye a turbos nyomatek csak akkor el ha a turbo is
, tehat felporgetem , kicsit megterhelem , felporog es utana raengedhetem a
kuplungot , ugyanott vagyok .


> Ha csak ugy raengeded, akkor attol fugg, milyen okos a
> motorvezerlo. Ha okos, es nem tul gyorsan engeded ra a
> kuplungot, gazt ad, hogy ne essen a fordulat, megprobalja eletben
> tartani magat. (Klimat, vilagitast lekapcsolja egy pillanatra stb...)
> Neked nem is volt fura, hogy ellentetesen viselkedik, mint amit
> a grafikon mutat? Nem ugy tunik, mintha ertened ezt az egeszet.
>

nekem ugy tunik hogy sok autot probaltam , a tapasztalataim nem egyediek -
de egy tormakukac van csak talpon a videken .


>
> Elkepeszto. Ennyi butasagot reg olvastam.
>>
>
ennyi ervet mindig kaphatunk toled .


>
>  mert most fejtetted ki hogy a motorfordulatszamot a sofor inherens
>> akusztikus preferenciajakent eled meg .
>>
>
> Nem. Azt a fordulatszamot el kell erni, valtogatni kell, gepeszkedni.
>

marmint a belinkelt random klasszikus benzinest ?
melyik szinu fordulatszamot kell elerni ?
a nyomateka vegig nagyon kozel azonos , a teljesitmeny szepen folyamatosan
no - furcsa modon ugy ahogy a kocsi mozgatasahoz szukseges modon kell -
hiszen a kaszni teljesitmenyfelvetele is ugyanigy no .


> Dizel minden fordulaton kb ugyanannyi teljesitmenyt, tehat a kereken
> ugyanakkora nyomatekot tud.
>

http://www.superchips.co.uk/roadtest/psahdi110.pdf
pff . csakugyan .


> az alul tok halottat nem tudom ertelmezni a fenti "klasszikus benzine" fiat
>> gorbek tukreben .
>> ezek hol halottak ?
>>
>
> Miert, 5kW neked jo? Mondom, nem erted, vagy szandekosan nem akarod
> erteni. Hanyszor is ragtuk at ezt az evek alatt?
> KJ ket gorbejenel neztuk, ugyanabban a kaszniban hasonlo dizel/benzin,
> a dizel alacsony fordulaton 2x teljesitmenyt tudott.
>

es ezzel egeszen pontosan semekkora elonyre nem tett szert .
dupla akkora nyomatek es nem gyorsul ketszerakkorat .
mi lehet a titok nyitja ? az hogy az attetel utan mindegy mi volt a kezdeti
nyomatek ?

azert ha jo a nyomatek , jobb a gorbe alakja , annak valahol meg kellett
volna latszania .
az a tablazat is azt igazolta hogy az elvakult dizel rajongas alaptalan -
affele tormakukac feeling .

Poroszkalas kozben kene egy kis ero enyhe gyorsitazhoz, alacosny
> fordulatnal -> dizel nyer, benzinessel valthatsz vissza
>

miert lehet az hogy ez a gyorsulasban nem latszik ? talan azert mert
poroszkalaskor mindketto a sajat komfortzonajaban van ?
tehat pl nem akarom a dizelt uveghangrol gyorsitani , vagy onnan ahol a
turbo nem porog fel ? gepeszkedek ? akkor a benzinesnek vagy a dizelnek van
tobb korlatja ?


> Persze ez csak papir, senki sem forgatja 4000-ig a dizelt, minek?
>>> Alig kisebb teljesitmenyt (sokkal laposabb teljesitmeny-gorbe) ki lehet
>>> venni sokkal alacsonyabb fordulaton.
>>>
>>>
>> ez megint attetel kerdese .
>> attol hogy 3000-et osztok harommal vagy 1000-et direktben , a dolog nem
>> valtozik erdemben .
>>
>
> :)
> A teljesitmeny-gorbe alakjat NEM tudod valtoval megvaltoztatni,
>

nem is akarom . ha szuksegem van valamire , akkor azt a gazpedallal es a
valtoval kell osszehozzam . ez igy megy mar joideje .


> csak tologatni tudod. Nem valtoztat azon, hogy a max teljesitmeny
> mondjuk felet a dizel egesz alacsony fordulattol szinte vegig tudja,
> a benzines pedig csak valahol a felso harmadaban.
>

akkor talan a fenti HDI gyari gorbet ajanlanam . nem tudja vegig a
maximalis teljesitmenyt .


> Sok, a forgalomtol fugg.
> Kevesebb fokozattal az optimalis tartomanyok diszjunktak lennenek, tobb
> fokozattal osszeernek, atfedik egymast, minden sebessegnel kellemes
> uzemi korulmenyei lennenek a motornak.
> Meg tobb fokozatnak technikailag nem sok erteke van, csak marketing.
> De 7-8-ig meg tenyleg segit, es ma mar nem akkora kaland ilyen valtot
> gyartani. Amikor meg a 4 is sokkal dragabb volt, mint a 3, inkabb ezen
> kotottek kompromisszumot.
>

ez a tipikus tormakukac . mindig a jelenlegi az ami a maximalisan tokeletes
, a jovo ertelmetlen , a multat meghaladtuk  - az hogy hogyan szaporodnak a
fokozatok nem fugg ossze azzal hogy szukul a motorok ertelmesen hasznalhato
tartomanya . nyeled a marketinget , de izzadod es lelegzed is .

bye
dexter



>


More information about the Elektro-etc mailing list