[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Zsolt
zsoltlevlistalaptop at gmail.com
Sat Aug 24 11:42:22 CEST 2013
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Ferenc VALENTA
> Sent: Saturday, August 24, 2013 10:50 AM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>
> Zsolt wrote:
>
> > nem bírják. Például ez is az amit nehezen értek meg. Nyerek azzal,
> > hogy olcsóbban állítom elő a szívócső rendszert, majd a műanyag és a
> > forró kipufogó gáz visszavezetése miatt (is), kénytelen vagyok
> > beépíteni egy kipufogó gáz visszahűtőt, ami viszont nem fér el nagyon
> > a turbó mellett,
>
> Az a hatasfok novelese es ezaltal a fogyasztas csokkentese miatt kell.
> (ezt gondolom nem kell magyarazni) Ha pedig mar ez ugy is megoldodott,
> minek legyen fembol, amit olcsobban, kevesebb energiaval es kornyezet-
> terhelessel meg lehet csinalni muanyagbol is?
>
> > ezért a turbó melege tönkreteszi annak műanyag burkolatát, és emiatt
>
> Ez mar baj, rossz tervezes.
> A 94 elotti Xm szivosor is muanyag volt, a turbo meg konkretan a motor
> atellenes pontjan, hatul alul. Semmi gond nem volt vele.
> Nem a muanyag a problema, hanem a turbo rossz elhelyezese, vagy a
> hoterelo/szigetelo elemek rossz tervezese.
> A muanyagot nem tudjak ezzel foglalkozok megjavitani?
> Szivosort meg nem javittattam, de szamos egyeb muanyag alkatreszt igen,
> csodakra kepesek.
>
> > szerencsére már lehet, így olcsóbb). Vajon ér annyit a kipufogó gáz
> > visszavezetés miatti káros anyag kibocsájtás csökkenés, mint az az
> > energia pazarlás(elkészítéskor és működtetés közben), környezet
> > szennyezés amivel ezeket a plusz dolgokat előállítjuk és üzemeltetjük.
> > És itt ugye korrekten
>
> Szerintem sem nagy durranas az EGR.
>
> > ebbe koránt sem vagyok biztos, sőt. Itt jön képbe nálam a
> > benzin-diesel vita is. Amíg nem voltak varázslások, addig a benzines
> volt a jobb (szerintem).
>
> A sima szivocsobe fecskendezo benzinesekre es regi adagolos dizelekre
> gondolsz? A turbodizelek egesz jok voltak, szivokat en sem szerettem.
> De ezek kozott volt egy nagyon durva fogyasztas-kulonbseg, siman 2x!
> Ma ez mar sokkal kisebb.
>
> > Majd jöttek a turbók a common-rail rendszerek, és már jó lett a
> > teljesítmény a nyomaték. Élmény lett a diesel autós autózgatás. Néha
> > még én is
>
> A nyomatek megvolt a HDI elott is, sot!
>
> > meginogtam, hogy jó lehetne egy diesel nekem. Mert a nagy nyomaték
> > kényelmes és rugalmas vezetést ad vitathatatlanul. De ahogy gyűltek a
> > kilométerek az
>
> Ezt mondom en is mindig, egyetertek.
>
> > autókba, és ahogy egyre nehezebben lehetett teljesíteni a károsanyag
> > kibocsájtási normákat, és ahogy a felsőbb kategóriába is igény
> > keletkezett a dieselekre a vezetési élmény javulása miatt, úgy jöttek
> > a kényszerű bonyolult és roppant drága megoldások. Ilyenek például:
> > EGR, turbó geometria változtatás, több turbó sorba kötve, kiegészítő
> > fűtési rendszerek, elektronikusan vezérelt motortartó rendszerek,
> > hangszigetelt motorburkolatok(melyek a hűtést rontják) részecske
> > szűrők, differenciál nyomásmérők, hőmérők a kipufogóban, különböző
> > kémiai adalékok a kipufogó rendszer regenerálásához, ezekhez külön
> > vezérlőegységek születtek(ford), majd az ad-blue technológia.... Na
> > ezek miatt lettem "megint" benzines
>
> EGR: ezer eve van, az osregi, adagolos dizelekben is.
>
> Turbo: hat nem tudom... az Xm-nek eleg durva turbolyuka volt, de
> komolyan mondom, elveztem, ahogy megindul utana, tetszett. Maiaknal
> szinte nem lehet erezni, hogy turbos, nagyon gyorsan reagalnak, szeles
> tartomanyban mukodnek. Szoval jo az, ha nem megy tonkre, de nem
> eletbevago fontossagu.
>
> Futes, hoszigeteles: ez szerintem jo. A hutorendszer teljesitmenye
> elegseges, viszont gyorsabban bemelegszik a motor -> kisebb fogyasztas
> es szennyezes, hosszabb elettartam, es az utaster-futes is gyorsabban
> jon meg.
> A mi klimankon allofutes nem kell. Svedorszagban, ha a kollegak
> elfelejtik este bekapcsolni, reggel busszal mennek munkaba. (komoly)
>
> Hangszigeteles: amig az emberek gerjednek a V8 hangra, nem kell
> csodalkozni ha a motort leszigetelik, es hangszorokbol jon a hang
> gyorsitaskor.
> Erre van igeny.
>
> Erzekelok: mi a baj ezzel? Kell az informacio a vezerlesnek.
Nem informatikailag van bajom a felsorolt alkatrészekkel. Hanem az árukkal,
a meghibásodási arányukkal, az általuk vonzott még több alkatrésszel, a
gyártási és környezetterhelési költségeikkel van bajom. Főként az utolsóval.
Gondold bele egy DPF-es kipufogóhoz kell egy differenciál nyomásmérő, mely
nézi az eltömődést. Ehhez kellenek fém és gumicsövek amik elviszik a nyomást
az érzékelőig. Kellenek kábelek, kell csatlakozó, kell átalakító, kell
szoftver fejlesztés...., Szóval sok minden ami nagyban terheli a
környezetet, azért, hogy ne terhelje a környezetet az autó.
>
> Adblue: letezik meg szemelyautokban? Ugy tudom nagyjabol kihalt.
>
> > párti. Majd sajnos megjelentek a turbó benzinesek, amik majdnem
> > ugyanolyan kategóriába emelik a benzinest, mint a dieselt. Ugyanis
> > ezek a kis benzines turbók nagyon sokat fogyasztanak (1,8 audi A4 12
> > liter), és az olajat is
>
> Vezetesi stilustol fugg. Ha ovatosan kezeled, tud keveset enni.
> Odalepve exponencialisan no a fogyasztas.
> De en is a dizelt szeretem.
>
> > zabálják. Tényleg úgy gondolom, hogy ez nem környezetvédelem, hanem
> > környezet károsítás. Hány számítógépnek kell sok órán keresztül
> > bekapcsolva lennie, hogy egy EGR, vagy egy turbó megterveződjön,
> > legyártatódjon, letesztelődjön? És mégis 50-100ekm-ként újat kell
> > venni, tehát azt újra olvasztani, szállítani..stb. Nem hiszen, hogy
> > pozitív a környezetvédelmi mérleg.
>
> Ez elhanyagolhato. Csak elinditja a turbotervezoben az uj turbo
> varazslot, megad nehany parametert, next next finish :)
Évekig volt saját informatikai cégem, ami fékrendszerek teszteléséhez
gyártott 3D-s realtime járműszimulációs programot. Elég nagy cégek
vásárolták, és használják a mai napig (Mercedes, Knorr Bremse...). A
szoftver előállítási költsége is hatalmas volt, nem csak a használata.
>
> > Zsolt
> >
> >
> >> -----Original Message-----
> >> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> >> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> >> On Behalf Of charles hoss
> >> Sent: Friday, August 23, 2013 5:51 PM
> >> To: elektro-etc
> >> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
> >>
> >> jo , de en csak egy hulye vagyok aki belepofazik de semmit nem tud az
> >> egr mukodeserol , a futomurol es altalaban az autovezetes
> >> ergonomiajarol , a szervizek ahova jarok a reverse corporate identity
> >> mintapeldai , ha megsem akkor maximum vallakozgatnak . Arnold
> >> fanatikus es amit akar az nem optimalis , gazdasagos - most viszon
> >> olyan szolalt meg aki nem csak marketing szinten ismeri az autokat
> >> hanem tobb tizmillio km uzemeltetesi tapasztalata van a szervizbe
> >> juto autokrol . (tehat pl nem hiszi el hogy azert kell megszuntetni a
> >> feszitopatront mert hibalehetoseg , hanem joideje egyre olcsobb
> >> szarokat gyartanak - amit masok is megerositenek , de nyilvan ez csak
> >> az empirikus adatok szorasa , nem lehet pillangoszelepet gyartani ami
> >> nem esik bele a motorba , mert a pillangoszelep mint olyan teljesen
> >> ismeretlen uj technika , senki nem tudja milyen erok ebrednek benne ,
> >> mibol erdemes osszetaknyolni ha nem akarod hogy leessen .
> >>
> >> egyebkent ez a koromlerakodas nekem meg mindig nagyon fura a
> >> szivorendszerben . egy kis forro goz ami nagy kuzdelmek nelkul
> >> eloallithato
> >> - talan megoldana .
> >>
> >> bye
> >> dexter
> >>
> >>
> >>
> >> 2013. augusztus 23. 16:19 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
> >>
> >>> Mintha csak a reciklalasra taknyolnak ossze a mai autokat.
> >>> Szerintem itt a listan kb. 2 eve (vagy tobb) errol szonokolunk, nem?
> >>> :)))
> >>>
> >>> Karoly
> >>>
> >>>
> >
> >
>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> Deutschland Automotive Network Design
> http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list