[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sat Aug 24 08:23:30 CEST 2013


Na, kb. ugyanezt irtam, bar en laikus szemmel, nem szakertokent.

Karoly

-------- Original Message --------

> Vannak tisztító szerek, és forró gőz is van, de rögtön két kérdés merül fel:
> 1. Hova megy a lemosott szennyeződés? A hengertér nem túl ideális ugye.
> 2. Már az egész szívóoldal műanyagból van, ezért a nagy hőmérsékletet(gőz)
> nem bírják. Például ez is az amit nehezen értek meg. Nyerek azzal, hogy
> olcsóbban állítom elő a szívócső rendszert, majd a műanyag és a forró
> kipufogó gáz visszavezetése miatt (is), kénytelen vagyok beépíteni egy
> kipufogó gáz visszahűtőt, ami viszont nem fér el nagyon a turbó mellett,
> ezért a turbó melege tönkreteszi annak műanyag burkolatát, és emiatt
> vízfolyás keletkezik(Opel Insignia a visszahűtó 270eFt, és eddig nem
> lehetett a burkolatát külön megvenni. Mióta ezekből sok baj lett,
> szerencsére már lehet, így olcsóbb). Vajon ér annyit a kipufogó gáz
> visszavezetés miatti káros anyag kibocsájtás csökkenés, mint az az energia
> pazarlás(elkészítéskor és működtetés közben), környezet szennyezés amivel
> ezeket a plusz dolgokat előállítjuk és üzemeltetjük. És itt ugye korrekten
> úgy kell számolni, ha a valóságban 20-30ekm-es autókon jócskán eltömődött a
> rendszer és ezért sokkal hatástalanabb rendszeret vesszük figyelembe. Hát
> ebbe koránt sem vagyok biztos, sőt. Itt jön képbe nálam a benzin-diesel vita
> is. Amíg nem voltak varázslások, addig a benzines volt a jobb (szerintem).
> Majd jöttek a turbók a common-rail rendszerek, és már jó lett a teljesítmény
> a nyomaték. Élmény lett a diesel autós autózgatás. Néha még én is
> meginogtam, hogy jó lehetne egy diesel nekem. Mert a nagy nyomaték kényelmes
> és rugalmas vezetést ad vitathatatlanul. De ahogy gyűltek a kilométerek az
> autókba, és ahogy egyre nehezebben lehetett teljesíteni a károsanyag
> kibocsájtási normákat, és ahogy a felsőbb kategóriába is igény keletkezett a
> dieselekre a vezetési élmény javulása miatt, úgy jöttek a kényszerű
> bonyolult és roppant drága megoldások. Ilyenek például: EGR, turbó geometria
> változtatás, több turbó sorba kötve, kiegészítő fűtési rendszerek,
> elektronikusan vezérelt motortartó rendszerek, hangszigetelt
> motorburkolatok(melyek a hűtést rontják) részecske szűrők, differenciál
> nyomásmérők, hőmérők a kipufogóban, különböző kémiai adalékok a kipufogó
> rendszer regenerálásához, ezekhez külön vezérlőegységek születtek(ford),
> majd az ad-blue technológia.... Na ezek miatt lettem "megint" benzines
> párti. Majd sajnos megjelentek a turbó benzinesek, amik majdnem ugyanolyan
> kategóriába emelik a benzinest, mint a dieselt. Ugyanis ezek a kis benzines
> turbók nagyon sokat fogyasztanak (1,8 audi A4 12 liter), és az olajat is
> zabálják. Tényleg úgy gondolom, hogy ez nem környezetvédelem, hanem
> környezet károsítás. Hány számítógépnek kell sok órán keresztül bekapcsolva
> lennie, hogy egy EGR, vagy egy turbó megterveződjön, legyártatódjon,
> letesztelődjön? És mégis 50-100ekm-ként újat kell venni, tehát azt újra
> olvasztani, szállítani..stb. Nem hiszen, hogy pozitív a környezetvédelmi
> mérleg.
>
> Zsolt
>
>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> On Behalf Of charles hoss
>> Sent: Friday, August 23, 2013 5:51 PM
>> To: elektro-etc
>> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>
>> jo , de en csak egy hulye vagyok aki belepofazik de semmit nem tud az
>> egr mukodeserol , a futomurol es altalaban az autovezetes ergonomiajarol
>> , a szervizek ahova jarok a reverse corporate identity mintapeldai , ha
>> megsem akkor maximum vallakozgatnak . Arnold fanatikus es amit akar az
>> nem optimalis , gazdasagos - most viszon olyan szolalt meg aki nem csak
>> marketing szinten ismeri az autokat hanem tobb tizmillio km uzemeltetesi
>> tapasztalata van a szervizbe juto autokrol . (tehat pl nem hiszi el hogy
>> azert kell megszuntetni a feszitopatront mert hibalehetoseg , hanem
>> joideje egyre olcsobb szarokat gyartanak - amit masok is megerositenek ,
>> de nyilvan ez csak az empirikus adatok szorasa , nem lehet
>> pillangoszelepet gyartani ami nem esik bele a motorba , mert a
>> pillangoszelep mint olyan teljesen ismeretlen uj technika , senki nem
>> tudja milyen erok ebrednek benne , mibol erdemes osszetaknyolni ha nem
>> akarod hogy leessen .
>>
>> egyebkent ez a koromlerakodas nekem meg mindig nagyon fura a
>> szivorendszerben . egy kis forro goz ami nagy kuzdelmek nelkul
>> eloallithato
>> - talan megoldana .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. augusztus 23. 16:19 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>
>>> Mintha csak a reciklalasra taknyolnak ossze a mai autokat.
>>>>
>>>
>>> Szerintem itt a listan kb. 2 eve (vagy tobb) errol szonokolunk, nem?
>>> :)))
>>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list