[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Fri Aug 23 14:52:05 CEST 2013


Hello,

Technikailag hogy oldottak meg? Valami tengely korul el kell
fordulnia a feszitonek, az hogy van csapagyazva?
Xm-ben 1.75m a szij, egy kisujjnal vekonyabb stiften forog el
a tugorgos csapagy, nem birja sokaig.

Zsolt wrote:
> egyre több autóban nincs feszítő semmi féle. 
> Azért feszítőket nagyon régóta gyártanak, és jól is működnek, ha a mérnök, és főleg a marketinges akarja. Mondjuk egy subaru rugós feszítője a maga kb 2 méteres vezérműszíjával örök életű, pedig nem egyszerű vonalvezetésű(4db vezérműtengely, vízpumpa, kiegészítő görgők).
> 
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> On Behalf Of Ferenc VALENTA
>> Sent: Friday, August 23, 2013 2:23 PM
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>
>> Zsolt wrote:
>>
>>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az
>>> 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
>> Ennek en orulok. A szakszeru felrakas talan nem akkora terheles, hogy
>> ketterepedjen a blokk, a feszito viszont nagy szivas.
>> En 8 ev alatt nem tudom hanyszor csereltem.
>> -Rugos feszito lengescsillapito patronja meghalt, szij belengett,
>> atugrott 1 fokot. Allitolag a vezerles is bekaphatja, akkor baj van.
>> Nekem csak megette a szijat. Elindultam Dubrovnikba 6PK-val,
>> visszajottem kb 3.5PK-val :) Klimat ra sem mertem engedni.
>> -Rugos feszito tugorgos csapagya beragodott, elferdult az egesz,
>> felrevezette a szijat, attol is atugrott. Hatalmas terheles van a
>> gorgon, es mindig azonos pozicioban, csak annyit mozog, amennyit leng a
>> szij. Garantalt hibaforras.
>> -Egyszer teljesen szettort a rugot tarto muanyag persely, alig tartotta
>> a szijat, lampat bekapcsolva mar csuszott, sotetben mentem haza -Az
>> excenteres feszito szerintem praktikus, csak sok kokler nem ert hozza,
>> vagy nincs szerszama az allitasahoz, azzal is szivas volt.
>>
>> Excenteres sincs az uj autokban? A rugosat total megertem, az tok keves
>> autoban volt, szerencsere.
>> Citroen >40k-ert adta, egyben az egeszet, kulon nem lehetett pl patront,
>> tugorgot vagy vezetogorgot venni.
>> (Mas kerdes, hogy perselyt esztergalni, tugorgos csapagyhoz stiftet
>> kesziteni 2CV6 dugattyu-csapszegbol, vezetogorgot felujitani lehetett)
>>
>>> Üdv: Zsolt
>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
>>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
>>>> To: Elektro-etc
>>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>>>
>>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_gol
>>>> f_v
>>>> _1.4_tsi-nel/
>>>>
>>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a
>> cikk.
>>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
>>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és
>>>> szétszedett állapotban történő megtisztítása."
>>>>
>>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan
>>>> ujra pucova? Tenyleg nem ertem.
>>>>
>>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
>>>> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>>>>
>>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb
>>>> benya vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp
>>>> benzines motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a
>>>> dizel is igy nezne ki.
>>>>
>>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
>>>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
>>>> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
>>>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>>>>
>>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
>>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
>>>> :)))
>>>>
>>>> Karoly
>>>
>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>> Deutschland Automotive Network Design
>> http://www.mentor.com/products/vnd/
> 
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list