[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Zsolt
zsoltlevlistalaptop at gmail.com
Fri Aug 23 14:45:58 CEST 2013
egyre több autóban nincs feszítő semmi féle.
Azért feszítőket nagyon régóta gyártanak, és jól is működnek, ha a mérnök, és főleg a marketinges akarja. Mondjuk egy subaru rugós feszítője a maga kb 2 méteres vezérműszíjával örök életű, pedig nem egyszerű vonalvezetésű(4db vezérműtengely, vízpumpa, kiegészítő görgők).
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Ferenc VALENTA
> Sent: Friday, August 23, 2013 2:23 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>
> Zsolt wrote:
>
> > 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az
> > 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
>
> Ennek en orulok. A szakszeru felrakas talan nem akkora terheles, hogy
> ketterepedjen a blokk, a feszito viszont nagy szivas.
> En 8 ev alatt nem tudom hanyszor csereltem.
> -Rugos feszito lengescsillapito patronja meghalt, szij belengett,
> atugrott 1 fokot. Allitolag a vezerles is bekaphatja, akkor baj van.
> Nekem csak megette a szijat. Elindultam Dubrovnikba 6PK-val,
> visszajottem kb 3.5PK-val :) Klimat ra sem mertem engedni.
> -Rugos feszito tugorgos csapagya beragodott, elferdult az egesz,
> felrevezette a szijat, attol is atugrott. Hatalmas terheles van a
> gorgon, es mindig azonos pozicioban, csak annyit mozog, amennyit leng a
> szij. Garantalt hibaforras.
> -Egyszer teljesen szettort a rugot tarto muanyag persely, alig tartotta
> a szijat, lampat bekapcsolva mar csuszott, sotetben mentem haza -Az
> excenteres feszito szerintem praktikus, csak sok kokler nem ert hozza,
> vagy nincs szerszama az allitasahoz, azzal is szivas volt.
>
> Excenteres sincs az uj autokban? A rugosat total megertem, az tok keves
> autoban volt, szerencsere.
> Citroen >40k-ert adta, egyben az egeszet, kulon nem lehetett pl patront,
> tugorgot vagy vezetogorgot venni.
> (Mas kerdes, hogy perselyt esztergalni, tugorgos csapagyhoz stiftet
> kesziteni 2CV6 dugattyu-csapszegbol, vezetogorgot felujitani lehetett)
>
> > Üdv: Zsolt
> >
> >> -----Original Message-----
> >> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> >> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> >> On Behalf Of Karoly Kovacs
> >> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
> >> To: Elektro-etc
> >> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
> >>
> >> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_gol
> >> f_v
> >> _1.4_tsi-nel/
> >>
> >> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a
> cikk.
> >> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
> >> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és
> >> szétszedett állapotban történő megtisztítása."
> >>
> >> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan
> >> ujra pucova? Tenyleg nem ertem.
> >>
> >> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
> >> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
> >>
> >> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb
> >> benya vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp
> >> benzines motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a
> >> dizel is igy nezne ki.
> >>
> >> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
> >> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
> >> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
> >> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
> >>
> >> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
> >> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
> >> :)))
> >>
> >> Karoly
> >
> >
>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> Deutschland Automotive Network Design
> http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list