[elektro-etc] Tuneti kezeles?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Aug 23 15:48:48 CEST 2013
Kicsit nyugtalanito hogy pont azonosan latjuk a helyzetet. Egyebkent
mindent lehet jora csinalni ha akarnak - a halalom amikor egy funkciot
anyagminoseggel potolnak olyan korulmenyek kozott ahol ez nem mukodhet , de
a garanciat igy is kibirja jelszoval. Egy jol csillapitott patronos feszito
orok elet a csapagyaval . Regebbi benyasokon lathatoan , sot a dizeleken is
egy idoben meg tudtak oldani.
Mintha csak a reciklalasra taknyolnak ossze a mai autokat.
Amikor megcsomorlottem a mai autogyartastol az az volt amikor cikinek
kezdtek erezni ha egy auto csak szaz loero es nincs benne turbo. Szamomra
azota nem gordult le auto a gyartosorrol.
Bye
Dexter
2013.08.23. 14:46, "Zsolt" <zsoltlevlistalaptop at gmail.com> ezt írta:
> egyre több autóban nincs feszítő semmi féle.
> Azért feszítőket nagyon régóta gyártanak, és jól is működnek, ha a mérnök,
> és főleg a marketinges akarja. Mondjuk egy subaru rugós feszítője a maga kb
> 2 méteres vezérműszíjával örök életű, pedig nem egyszerű vonalvezetésű(4db
> vezérműtengely, vízpumpa, kiegészítő görgők).
>
> > -----Original Message-----
> > From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> > On Behalf Of Ferenc VALENTA
> > Sent: Friday, August 23, 2013 2:23 PM
> > To: elektro-etc at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
> >
> > Zsolt wrote:
> >
> > > 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az
> > > 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
> >
> > Ennek en orulok. A szakszeru felrakas talan nem akkora terheles, hogy
> > ketterepedjen a blokk, a feszito viszont nagy szivas.
> > En 8 ev alatt nem tudom hanyszor csereltem.
> > -Rugos feszito lengescsillapito patronja meghalt, szij belengett,
> > atugrott 1 fokot. Allitolag a vezerles is bekaphatja, akkor baj van.
> > Nekem csak megette a szijat. Elindultam Dubrovnikba 6PK-val,
> > visszajottem kb 3.5PK-val :) Klimat ra sem mertem engedni.
> > -Rugos feszito tugorgos csapagya beragodott, elferdult az egesz,
> > felrevezette a szijat, attol is atugrott. Hatalmas terheles van a
> > gorgon, es mindig azonos pozicioban, csak annyit mozog, amennyit leng a
> > szij. Garantalt hibaforras.
> > -Egyszer teljesen szettort a rugot tarto muanyag persely, alig tartotta
> > a szijat, lampat bekapcsolva mar csuszott, sotetben mentem haza -Az
> > excenteres feszito szerintem praktikus, csak sok kokler nem ert hozza,
> > vagy nincs szerszama az allitasahoz, azzal is szivas volt.
> >
> > Excenteres sincs az uj autokban? A rugosat total megertem, az tok keves
> > autoban volt, szerencsere.
> > Citroen >40k-ert adta, egyben az egeszet, kulon nem lehetett pl patront,
> > tugorgot vagy vezetogorgot venni.
> > (Mas kerdes, hogy perselyt esztergalni, tugorgos csapagyhoz stiftet
> > kesziteni 2CV6 dugattyu-csapszegbol, vezetogorgot felujitani lehetett)
> >
> > > Üdv: Zsolt
> > >
> > >> -----Original Message-----
> > >> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> > >> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> > >> On Behalf Of Karoly Kovacs
> > >> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
> > >> To: Elektro-etc
> > >> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
> > >>
> > >> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_gol
> > >> f_v
> > >> _1.4_tsi-nel/
> > >>
> > >> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a
> > cikk.
> > >> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
> > >> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és
> > >> szétszedett állapotban történő megtisztítása."
> > >>
> > >> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan
> > >> ujra pucova? Tenyleg nem ertem.
> > >>
> > >> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
> > >> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
> > >>
> > >> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb
> > >> benya vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp
> > >> benzines motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a
> > >> dizel is igy nezne ki.
> > >>
> > >> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
> > >> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
> > >> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
> > >> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
> > >>
> > >> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
> > >> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
> > >> :)))
> > >>
> > >> Karoly
> > >
> > >
> >
> >
> > --
> > Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> > Deutschland Automotive Network Design
> > http://www.mentor.com/products/vnd/
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list