[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Zsolt
zsoltlevlistalaptop at gmail.com
Fri Aug 23 14:40:20 CEST 2013
Az EGR dugózás nem egyszerű móka a mai autóknál, mivel a motorvezérlő
tökéletesen észreveszi azt, és kigyújtja a hibalámpát. Ez már több éve így
működik a legtöbb autónál, hiszen van légtömegmérő, MAP szenzor.... . A
vezérlőegység átprogramozásával valósítható meg a dolog.
És ugyanez igaz a részecskeszűrőre is.
Zsolt
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Ferenc VALENTA
> Sent: Friday, August 23, 2013 1:43 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>
> Xorn wrote:
>
> > Persze ez ad egy rugást a környezetvédelemnek, de az meg még inkább,
> > ha egy ilyen dugult EGR-rel jár valaki, és elég beszívott levegő híján
> > füstölteti az autót meg termeli a nitrogén-oxidokat.
>
> Dizelnel az EGR dugozas CSOKKENTI a kormolast es a fogyasztast, es
> valamelyest noveli az NO kibocsatast es a megbizhatosagot.
>
> Egyebkent nem nagy kaland, viszonylag ritkan nyit ki, reszterhelesnel,
> megfelelo homersekletnel, legnyomasnal stb.. amikor amugy sem sok
> karosanyag keletkezik.
>
> > Andy
> >
> > 2013/8/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> >> Miert kellene bocsanatot kerned?
> >>
> >> Inkabb koszi a hasznos informaciokat!
> >>
> >> Karoly
> >>
> >> -------- Original Message --------
> >>
> >>> A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr
> >>> szeleppel a kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a
> >>> szelepek. Eddig benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen
> befecskendezéses volt.
> >>> Most már van.
> >>> Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó
> >>> benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy
> >>> elég nagy márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt
> >>> látom/tapasztalom, hogy egyre szarabbak az autók. Néhány példa:
> >>> 1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri olaj
> >>> utántöltést igényel a gyakorlatban.
> >>> 2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
> >>> 3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj,
> >>> márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói
> 230eFt.
> >>> 4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a
> >>> gumi tönkremegy benne.
> >>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az
> >>> 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden) 6.
> >>> Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a piktogrammok.
> >>> 7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
> >>>
> >>> Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a
> >>> hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos
> >>> motor is a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor
> >>> ott kezd értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI
> >>> motorhoz visszatérjek.
> >>> Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos
> >>> alkatrészeket csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail
> >>> nyomásszabályzó a nyomócsővel együtt vehető meg, míg a peugeot
> >>> ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e szemben a 150e-el, ha jól
> emlékszem).
> >>> Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
> >>> Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék
> >>> bele, de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség
> >>> mint ami vitát kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy
> >>> melyiket érdemes venni gazdaságilag, többet befolyásol az üzemanyag
> >>> fajtájánál a gyártó, és a konkrét típus. Megnézve egy mai Hyundai-t,
> >>> az egyszerűsége miatt sokkal racionálisabb döntés a megvásárlása
> >>> mint pl egy fordnak, alfának.... Mert még egyszerű, kevés
> környezetvédelmi baromsággal.
> >>> Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor
> >>> írjatok, és bocsi a hosszú levelemért.
> >>>
> >>> Üdv: Zsolt
> >>>
> >>>> -----Original Message-----
> >>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> >>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> >>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
> >>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
> >>>> To: Elektro-etc
> >>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
> >>>>
> >>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_g
> >>>> olf_v
> >>>> _1.4_tsi-nel/
> >>>>
> >>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a
> cikk.
> >>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
> >>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és
> >>>> szétszedett állapotban történő megtisztítása."
> >>>>
> >>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan
> >>>> ujra pucova? Tenyleg nem ertem.
> >>>>
> >>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb.
> >>>> ezt kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
> >>>>
> >>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb
> >>>> benya vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp
> >>>> benzines motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a
> >>>> dizel is igy nezne ki.
> >>>>
> >>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
> >>>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en
> >>>> meg sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
> >>>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
> >>>>
> >>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
> >>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne
> keruljon!
> >>>> :)))
> >>>>
> >>>> Karoly
> >>>
> >>>
> >
> >
>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> Deutschland Automotive Network Design
> http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list