[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Fri Aug 23 14:45:04 CEST 2013


Haho,

Tudom, volt itt is szo rola regebben.
Regebben mukodott, meg az elso HDI generacioknal is.
Valoszinuleg a fokozatmentesen szabalyozhato verziokkal
szunt meg a lehetoseg.


Zsolt wrote:
> Az EGR dugózás nem egyszerű móka a mai autóknál, mivel a motorvezérlő
> tökéletesen észreveszi azt, és kigyújtja a hibalámpát. Ez már több éve így
> működik a legtöbb autónál, hiszen van légtömegmérő, MAP szenzor.... . A
> vezérlőegység átprogramozásával valósítható meg a dolog.
> És ugyanez igaz a részecskeszűrőre is.
> 
> Zsolt
> 
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> On Behalf Of Ferenc VALENTA
>> Sent: Friday, August 23, 2013 1:43 PM
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>
>> Xorn wrote:
>>
>>> Persze ez ad egy rugást a környezetvédelemnek, de az meg még inkább,
>>> ha egy ilyen dugult EGR-rel jár valaki, és elég beszívott levegő híján
>>> füstölteti az autót meg termeli a nitrogén-oxidokat.
>> Dizelnel az EGR dugozas CSOKKENTI a kormolast es a fogyasztast, es
>> valamelyest noveli az NO kibocsatast es a megbizhatosagot.
>>
>> Egyebkent nem nagy kaland, viszonylag ritkan nyit ki, reszterhelesnel,
>> megfelelo homersekletnel, legnyomasnal stb.. amikor amugy sem sok
>> karosanyag keletkezik.
>>
>>> Andy
>>>
>>> 2013/8/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>>>> Miert kellene bocsanatot kerned?
>>>>
>>>> Inkabb koszi a hasznos informaciokat!
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>>> A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr
>>>>> szeleppel a kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a
>>>>> szelepek. Eddig benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen
>> befecskendezéses volt.
>>>>> Most már van.
>>>>> Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó
>>>>> benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy
>>>>> elég nagy márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt
>>>>> látom/tapasztalom, hogy egyre szarabbak az autók. Néhány példa:
>>>>> 1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri olaj
>>>>> utántöltést igényel a gyakorlatban.
>>>>> 2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
>>>>> 3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj,
>>>>> márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói
>> 230eFt.
>>>>> 4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a
>>>>> gumi tönkremegy benne.
>>>>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az
>>>>> 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden) 6.
>>>>> Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a piktogrammok.
>>>>> 7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
>>>>>
>>>>> Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a
>>>>> hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos
>>>>> motor is a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor
>>>>> ott kezd értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI
>>>>> motorhoz visszatérjek.
>>>>> Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos
>>>>> alkatrészeket csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail
>>>>> nyomásszabályzó a nyomócsővel együtt vehető meg, míg a peugeot
>>>>> ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e szemben a 150e-el, ha jól
>> emlékszem).
>>>>> Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
>>>>> Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék
>>>>> bele, de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség
>>>>> mint ami vitát kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy
>>>>> melyiket érdemes venni gazdaságilag, többet befolyásol az üzemanyag
>>>>> fajtájánál a gyártó, és a konkrét típus. Megnézve egy mai Hyundai-t,
>>>>> az egyszerűsége miatt sokkal racionálisabb döntés a megvásárlása
>>>>> mint pl egy fordnak, alfának.... Mert még egyszerű, kevés
>> környezetvédelmi baromsággal.
>>>>> Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor
>>>>> írjatok, és bocsi a hosszú levelemért.
>>>>>
>>>>> Üdv: Zsolt
>>>>>
>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
>>>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>>>>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
>>>>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
>>>>>> To: Elektro-etc
>>>>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>>>>>
>>>>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_g
>>>>>> olf_v
>>>>>> _1.4_tsi-nel/
>>>>>>
>>>>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a
>> cikk.
>>>>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
>>>>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és
>>>>>> szétszedett állapotban történő megtisztítása."
>>>>>>
>>>>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan
>>>>>> ujra pucova? Tenyleg nem ertem.
>>>>>>
>>>>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb.
>>>>>> ezt kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>>>>>>
>>>>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb
>>>>>> benya vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp
>>>>>> benzines motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a
>>>>>> dizel is igy nezne ki.
>>>>>>
>>>>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
>>>>>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en
>>>>>> meg sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
>>>>>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>>>>>>
>>>>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
>>>>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne
>> keruljon!
>>>>>> :)))
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>
>>>
>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>> Deutschland Automotive Network Design
>> http://www.mentor.com/products/vnd/
> 
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list