[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Aug 23 12:35:43 CEST 2013
EGR dugózás régóta ismert játék. Itt van pár kép, hogy miért is van értelme:
http://fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_and_Inlet_Manifold_Clearout_TDCi
Persze ez ad egy rugást a környezetvédelemnek, de az meg még inkább,
ha egy ilyen dugult EGR-rel jár valaki, és elég beszívott levegő híján
füstölteti az autót meg termeli a nitrogén-oxidokat.
Best regards,
Andy
2013/8/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Miert kellene bocsanatot kerned?
>
> Inkabb koszi a hasznos informaciokat!
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr szeleppel a
>> kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a szelepek. Eddig
>> benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen befecskendezéses volt.
>> Most már van.
>> Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó
>> benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy elég nagy
>> márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt látom/tapasztalom, hogy egyre
>> szarabbak az autók. Néhány példa:
>> 1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri olaj
>> utántöltést igényel a gyakorlatban.
>> 2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
>> 3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj,
>> márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói 230eFt.
>> 4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a gumi
>> tönkremegy benne.
>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az 5-6
>> bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
>> 6. Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a piktogrammok.
>> 7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
>>
>> Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a
>> hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos motor is
>> a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor ott kezd
>> értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI motorhoz
>> visszatérjek.
>> Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos alkatrészeket
>> csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail nyomásszabályzó a nyomócsővel
>> együtt vehető meg, míg a peugeot ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e
>> szemben a 150e-el, ha jól emlékszem).
>> Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
>> Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék bele,
>> de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség mint ami vitát
>> kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy melyiket érdemes venni
>> gazdaságilag, többet befolyásol az üzemanyag fajtájánál a gyártó, és a
>> konkrét típus. Megnézve egy mai Hyundai-t, az egyszerűsége miatt sokkal
>> racionálisabb döntés a megvásárlása mint pl egy fordnak, alfának.... Mert
>> még egyszerű, kevés környezetvédelmi baromsággal.
>> Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor írjatok, és
>> bocsi a hosszú levelemért.
>>
>> Üdv: Zsolt
>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
>>> To: Elektro-etc
>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>>
>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v
>>> _1.4_tsi-nel/
>>>
>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a cikk.
>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és szétszedett
>>> állapotban történő megtisztítása."
>>>
>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan ujra
>>> pucova? Tenyleg nem ertem.
>>>
>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
>>> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>>>
>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb benya
>>> vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp benzines
>>> motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a dizel is igy
>>> nezne ki.
>>>
>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
>>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
>>> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
>>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>>>
>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
>>> :)))
>>>
>>> Karoly
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list