[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Fri Aug 23 12:30:56 CEST 2013


Miert kellene bocsanatot kerned?

Inkabb koszi a hasznos informaciokat!

Karoly

-------- Original Message --------

> A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr szeleppel a kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a szelepek. Eddig benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen befecskendezéses volt. Most már van.
> Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy elég nagy márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt látom/tapasztalom, hogy egyre szarabbak az autók. Néhány példa:
> 1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri olaj utántöltést igényel a gyakorlatban.
> 2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
> 3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj, márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói 230eFt.
> 4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a gumi tönkremegy benne.
> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
> 6. Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a piktogrammok.
> 7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
>
> Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos motor is a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor ott kezd értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI motorhoz visszatérjek.
> Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos alkatrészeket csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail nyomásszabályzó a nyomócsővel együtt vehető meg, míg a peugeot ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e szemben a 150e-el, ha jól emlékszem).
> Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
> Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék bele, de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség mint ami vitát kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy melyiket érdemes venni gazdaságilag, többet befolyásol az üzemanyag fajtájánál a gyártó, és a konkrét típus. Megnézve egy mai Hyundai-t, az egyszerűsége miatt sokkal racionálisabb döntés a megvásárlása mint pl egy fordnak, alfának.... Mert még egyszerű, kevés környezetvédelmi baromsággal.
> Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor írjatok, és bocsi a hosszú levelemért.
>
> Üdv: Zsolt
>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> On Behalf Of Karoly Kovacs
>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
>> To: Elektro-etc
>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>
>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v
>> _1.4_tsi-nel/
>>
>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a cikk.
>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és szétszedett
>> állapotban történő megtisztítása."
>>
>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan ujra
>> pucova? Tenyleg nem ertem.
>>
>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
>> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>>
>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb benya
>> vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp benzines
>> motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a dizel is igy
>> nezne ki.
>>
>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
>> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>>
>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
>> :)))
>>
>> Karoly
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list