[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Zsolt
zsoltlevlistalaptop at gmail.com
Fri Aug 23 12:26:08 CEST 2013
A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr szeleppel a kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a szelepek. Eddig benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen befecskendezéses volt. Most már van.
Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy elég nagy márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt látom/tapasztalom, hogy egyre szarabbak az autók. Néhány példa:
1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri olaj utántöltést igényel a gyakorlatban.
2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj, márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói 230eFt.
4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a gumi tönkremegy benne.
5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
6. Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a piktogrammok.
7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos motor is a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor ott kezd értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI motorhoz visszatérjek.
Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos alkatrészeket csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail nyomásszabályzó a nyomócsővel együtt vehető meg, míg a peugeot ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e szemben a 150e-el, ha jól emlékszem).
Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék bele, de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség mint ami vitát kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy melyiket érdemes venni gazdaságilag, többet befolyásol az üzemanyag fajtájánál a gyártó, és a konkrét típus. Megnézve egy mai Hyundai-t, az egyszerűsége miatt sokkal racionálisabb döntés a megvásárlása mint pl egy fordnak, alfának.... Mert még egyszerű, kevés környezetvédelmi baromsággal.
Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor írjatok, és bocsi a hosszú levelemért.
Üdv: Zsolt
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Karoly Kovacs
> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
> To: Elektro-etc
> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>
> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v
> _1.4_tsi-nel/
>
> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a cikk.
> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és szétszedett
> állapotban történő megtisztítása."
>
> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan ujra
> pucova? Tenyleg nem ertem.
>
> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>
> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb benya
> vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp benzines
> motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a dizel is igy
> nezne ki.
>
> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>
> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
> :)))
>
> Karoly
More information about the Elektro-etc
mailing list