[elektro-etc] Tuneti kezeles?

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Fri Aug 23 13:42:40 CEST 2013


Xorn wrote:

> Persze ez ad egy rugást a környezetvédelemnek, de az meg még inkább,
> ha egy ilyen dugult EGR-rel jár valaki, és elég beszívott levegő híján
> füstölteti az autót meg termeli a nitrogén-oxidokat.

Dizelnel az EGR dugozas CSOKKENTI a kormolast es a fogyasztast,
es valamelyest noveli az NO kibocsatast es a megbizhatosagot.

Egyebkent nem nagy kaland, viszonylag ritkan nyit ki, reszterhelesnel,
megfelelo homersekletnel, legnyomasnal stb.. amikor amugy sem sok
karosanyag keletkezik.

> Andy
> 
> 2013/8/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>> Miert kellene bocsanatot kerned?
>>
>> Inkabb koszi a hasznos informaciokat!
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> A válasz a károsanyag csökkentésében keresendő. Mióta az egr szeleppel a
>>> kipufogó kormot visszavezetik azóta néznek ki így a szelepek. Eddig
>>> benzinesnél nem volt probléma, mert nem közvetlen befecskendezéses volt.
>>> Most már van.
>>> Én eddig benzines párti voltam, de mióta szinte csak a kis turbó
>>> benzineseket lehet kapni, azóta nem tudom milyen párti legyek. Egy elég nagy
>>> márkafüggetlen szervizt vezetek, és csak azt látom/tapasztalom, hogy egyre
>>> szarabbak az autók. Néhány példa:
>>> 1. Egy 50ekm-es Audi A4 benzines két olajcsere között többszöri olaj
>>> utántöltést igényel a gyakorlatban.
>>> 2. Ford focus diesel olajnívó pálca rendszeresen eltörik.
>>> 3. BMW (320d) turbó 100ekm-nél elgörbül a tengelye (első tulaj,
>>> márkaszervizbe hordott). Gyári turbó ár 440eFt, gyári beszállítói 230eFt.
>>> 4. 1-es BMW főtengely ékszíjtárcsa 30ekm után cserélendő, mert a gumi
>>> tönkremegy benne.
>>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az 5-6
>>> bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
>>> 6. Sok 10 éve lekopnak az audik ablakemelő kapcsolóiról a piktogrammok.
>>> 7. Ford rádiók gombjai szintén lekopnak 2-3 évesen.
>>>
>>> Amikor már két termosztát is van a rendszerben, hogy a motor és a
>>> hengerfej más hőmérsékletű legyen, és még van egy külön elektromos motor is
>>> a hűtőkörbe, hogy a leállás után is hűtse a turbót, akkor ott kezd
>>> értelmetlen lenni a környezetvédelem, csak, hogy a TFSI motorhoz
>>> visszatérjek.
>>> Vagy gyakran tapasztaljuk, hogy egy adott márka bizonyos alkatrészeket
>>> csak egyben forgalmaz pl. ford commonrail nyomásszabályzó a nyomócsővel
>>> együtt vehető meg, míg a peugeot ugyanahoz a motorhoz külön is árulja (40e
>>> szemben a 150e-el, ha jól emlékszem).
>>> Szóval hihetetlen amiket tapasztalunk.
>>> Szoktam figyelni a diesel-benzin vitáitokat is, és gyakran szólnék bele,
>>> de eddig csendben maradtam. Szerintem nem akkora a különbség mint ami vitát
>>> kerítetek ebből. Szerintem annál a kérdésnél, hogy melyiket érdemes venni
>>> gazdaságilag, többet befolyásol az üzemanyag fajtájánál a gyártó, és a
>>> konkrét típus. Megnézve egy mai Hyundai-t, az egyszerűsége miatt sokkal
>>> racionálisabb döntés a megvásárlása mint pl egy fordnak, alfának.... Mert
>>> még egyszerű, kevés környezetvédelmi baromsággal.
>>> Szóval, ha valakinek tudok esetleg segíteni valamiben, akkor írjatok, és
>>> bocsi a hosszú levelemért.
>>>
>>> Üdv: Zsolt
>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
>>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
>>>> To: Elektro-etc
>>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>>>
>>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v
>>>> _1.4_tsi-nel/
>>>>
>>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a cikk.
>>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
>>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és szétszedett
>>>> állapotban történő megtisztítása."
>>>>
>>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan ujra
>>>> pucova? Tenyleg nem ertem.
>>>>
>>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
>>>> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>>>>
>>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb benya
>>>> vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp benzines
>>>> motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a dizel is igy
>>>> nezne ki.
>>>>
>>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
>>>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
>>>> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
>>>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>>>>
>>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
>>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
>>>> :)))
>>>>
>>>> Karoly
>>>
>>>
> 
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list