[elektro-etc] Parizsban, Lyon-ban miert nem?
Bali Zoltán
eltexto at freemail.hu
Thu Aug 22 08:03:43 CEST 2013
És az orosz kerekek is kockásodnak ?
Üdv. Zoli
----- Original Message -----
From: "Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Thursday, August 22, 2013 7:34 AM
Subject: Re: [elektro-etc] Parizsban, Lyon-ban miert nem?
------------
Vasúti járművek energiatárolás helyett a felsővezetékbe táplálhatják
vissza a fékezési
energiát, ha a jármű energiafolyama ezt lehetővé teszi.
Az eredményes visszatáplálhatóság feltétele a hálózat fogadókészsége -
ha ez nem teljesül,
akkor a mozgási energia vagy a fékellenállásokon alakul hővé, vagy a mechanikus
fékrendszerben, a féktárcsákat hevítve.
-------------
namost a magyar metrón 40évig az orosz metrószerelvények visszatáplálás
nélküli fékellenállásos melegítéssel mentek, tehát a magyar metró
felsővezetékeknél
a hálózat fogadókészsége nem teljesült, marad a vészfékezési
kerékkockásítás
Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta, 2013.08.22.:
> Na most amiert en az egesz szalat inditottam, es ami a cikk olvasasakor
> szoget utott a fejembe, az a kovetkezo.
> Irjatok itt, hogy mas (jobb?) a magyar szabvany. Ezt azert furcsallnam,
> hisz mig nalunk a vonatok atlag(!)sebessege <50km/h, addig
> Franciaorszagban naponta minimum 100db TGV kozlekedik, amelyek
> atlagsebessege >100km/h (a csucssebessegekrol nem is beszelve!). Es ezek
> a TGV-k immar 20-25(?) eve kozlekednek szinte teljesen balesetmentesen.
> Magyarul: egy nemzet, aki ilyen csucstechnologiara kepes, es ezt
> _tartosan_ uzemelteti, nem hinnem, hogy ne tudna leszallitani egy xaros
> kis metro szerelvenyt kockasodo kerekek nelkul...
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Akkor viszonk nem kophat kockásra..
>> Ki
>> 2013.08.22. 0:59, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
>>
>>> Meglepne ha nen elektromos, visszataplalos lenne - az pedig eleve
>>> abs-es.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> On 21 Aug 2013 22:01, "Szali Sandor" <szali.sandor at gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Kovács József wrote:
>>>>
>>>>> Kész is a 22 csapda helyzet.
>>>>> Amiből a kiút lehet többféle is
>>>>> - a kocsi könnyítése és/vagy
>>>>> - a kerékszám növelése és/vagy
>>>>> - esetleg anyagminőség variálás, de ez kétséges
>>>>> - megengedett fékút növelése... (ez is kétséges)
>>>>> - a sín minőség módosítása ...pláne kétséges
>>>>>
>>>>
>>>> ABS?
>>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list