[elektro-etc] Parizsban, Lyon-ban miert nem?

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Thu Aug 22 07:42:32 CEST 2013


Igen, ez valoban erdekes technikai adalek.

Viszont akkor ne a franciakat szidjuk! :)))

Gondolom, azok meg mar vagy 50 eve nem hallottak ilyenrol, hogy a feket 
melegitjuk. :)))

Karoly

-------- Original Message --------

> ------------
> Vasúti járművek energiatárolás helyett a felsővezetékbe táplálhatják
> vissza a fékezési
> energiát, ha a jármű energiafolyama ezt lehetővé teszi.
> Az eredményes visszatáplálhatóság feltétele a hálózat fogadókészsége -
> ha ez nem teljesül,
> akkor a mozgási energia vagy a fékellenállásokon alakul hővé, vagy a mechanikus
> fékrendszerben, a féktárcsákat hevítve.
> -------------
> namost a magyar metrón 40évig az orosz metrószerelvények visszatáplálás
> nélküli fékellenállásos melegítéssel mentek, tehát a magyar metró
> felsővezetékeknél
> a hálózat fogadókészsége nem teljesült, marad a vészfékezési
> kerékkockásítás
>
>
> Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> írta, 2013.08.22.:
>> Na most amiert en az egesz szalat inditottam, es ami a cikk olvasasakor
>> szoget utott a fejembe, az a kovetkezo.
>> Irjatok itt, hogy mas (jobb?) a magyar szabvany. Ezt azert furcsallnam,
>> hisz mig nalunk a vonatok atlag(!)sebessege <50km/h, addig
>> Franciaorszagban naponta minimum 100db TGV kozlekedik, amelyek
>> atlagsebessege >100km/h (a csucssebessegekrol nem is beszelve!). Es ezek
>> a TGV-k immar 20-25(?) eve kozlekednek szinte teljesen balesetmentesen.
>> Magyarul: egy nemzet, aki ilyen csucstechnologiara kepes, es ezt
>> _tartosan_ uzemelteti, nem hinnem, hogy ne tudna leszallitani egy xaros
>> kis metro szerelvenyt kockasodo kerekek nelkul...
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Akkor viszonk nem kophat kockásra..
>>> Ki
>>> 2013.08.22. 0:59, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
>>>
>>>> Meglepne ha nen elektromos, visszataplalos lenne - az pedig eleve
>>>> abs-es.
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> On 21 Aug 2013 22:01, "Szali Sandor" <szali.sandor at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> Kovács József wrote:
>>>>>
>>>>>> Kész is a 22 csapda helyzet.
>>>>>> Amiből a kiút lehet többféle is
>>>>>> - a kocsi könnyítése és/vagy
>>>>>> - a kerékszám növelése és/vagy
>>>>>> - esetleg anyagminőség variálás, de ez kétséges
>>>>>> - megengedett fékút növelése... (ez is kétséges)
>>>>>> - a sín minőség módosítása ...pláne kétséges
>>>>>>
>>>>>
>>>>> ABS?
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list