[elektro-etc] mekkora otlet
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 10 14:24:06 CEST 2013
Marketingrizsat en egyaltalan nem is lattam/hallottam, az egyetlen
amivel talalkoztam a C5 reklam volt, amikor az ongyilkos raesik.
Szerintem durvan alulhajpoltak ezt az egeszet, pedig amit tud az
tenyleg nem mindennapi.
En annyit allitottam, es ezt tovabbra is tartom, hogy a hidro egy
alapvetoen egyszeru futomuvon sokkal tobbet javit, mint egy jobb
futomu ugyanazzal az acelrugos elvvel.
Nekem "csak" 8 ev jott ossze hidroval, de eleget lattam, hogy ahol
en lassitas nelkul atrongyoltam az Xm-mel, alig erezve valamit az
uthibakbol, nyomvalyukbol, fekvorendorokbol, mindenki mas gyokkettovel
maszik at, es/vagy meg oda is verve az autot. (Most mar en is :(
Lehet, hogy palyan jobban teljesitenenek, de hetkoznapi hasznalatban
a regi hidros citroen szetalazza oket.
Karoly Kovacs wrote:
> Amikor a hidros futomuvet kitalaltak (1955), me'g korantsem volt ilyen
> "fejlett" a markecing rizsa tudomany. Ma mar persze tudjuk, hogy a
> merketing mindenek felett... :(((
> Olyannyira, hogy a DS, amely a maga nemeben 1955-ben talan a
> legforradalmibb auto volt a vilagon(*), az USA-ban egyaltalan nem tudott
> elterjedni, mert nem volt markecingje.
> Megj(*): pl. 1955-ben a DS-nek alumimium karosszeria elemei voltak, amit
> az Audi csak ugy a 90-es evekben kezdett _oriasi_ merkecing dumaval
> hirdetni... (De ezen kivul n db mas olyan megoldast is bele epitettek,
> mit meg soha senki.)
>
> De tulajdonkeppen nem is ertem, mirol irogatunk itt. Nekem oly mindegy,
> hogy a listarol XY utalja a hidrot, YZ meg szereti. En szeretem, es
> annak azert - lassuk be - eleg kicsi a valoszinusege, hogy 13 ev es tobb
> szazazer km ota ne vettem volna eszre, hogy szar autot vezetek. :))) Es,
> amint mar irtam is, sem Feri, sem en NEM allitottuk, hogy NINCS jobb
> futomu a hidrosnal, csak azt mondtuk, hogy esszeru koltseg es egyeb
> megfontolasok kozott TALAN a legjobb futomu.
> (Amugy pedig az angol, mittomen, milyen tipusu harckocsiban is ezt
> hasznaljak - gondolom azert, mert olyan szar...)
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> ebbol mar el lehet indulni . nem marketingrizsa , nem felhasznaloi
>> elmeny ,
>> nem harmonikus jatek futtatas (by kasza) hanem egy arany . hagyomanyos
>> futomuhoz kepest dupla sebesseg .
>>
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. augusztus 10. 11:46 Ferenc VALENTA írta,
>> <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>
>>>
>>> Milyen 10s? Az a hidro felallasa motor inditasa utan, es a
>>> szintszabalyozas mukodesenek idoallandoja.
>>>
>>> De meg mindig nem erted a lenyeget. Kit erdekel a szlalom?
>>> Pl az fontos, hogy ha csak az egyik elso kerek kap egy utest, akkor
>>> azt hogyan osztod el a masik elso vagy akar az osszes kerek kozott,
>>> hogy a kellemetlen billeges helyett egy egyenletesebb emelkedes-
>>> sullyedes legyen belole, stb...
>>> (A passziv trukkok azonnal mukodnek, aktiv beavatkozas is ms
>>> nagysagrend. Egy dolgot nem tud: azonnal plusz energiat adni a
>>> felfuggesztesbe, ha szukseges, ezert nem szamit aktiv futomunek)
>>>
>>> Az eredmeny az hogy legalabb dupla sebesseggel tudtam kozlekedni
>>> az Xm-mel a budai hegyekben. Nem szlalom, nem csuszashataron vett
>>> kanyarok, hanem 20 helyett 40 a rossz minosegu, kanyargos, lejtos-
>>> emelkedos utakon, es kozben nem pattogok az ulesben mint az ujban
>>> 20-nal.
>>> Magyarul normal utcai hasznalat, nem verseny. De ezt sajnos keptelenek
>>> vagytok felfogni.
>>>
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>>> ez nagyon szep . mennyi ido alatt , tiz masodperc ?
>>>> mert a lehegesztett futomu is tud ennyit , megsem azt tartjuk az
>>>> idealisnak
>>>> .
>>>> sajnos citroen szlalomot nem nagyon filmeznek , mert ugy nincs mit
>>>> latni ,
>>>> ezeket talaltam :
>>>> http://www.youtube.com/watch?**feature=player_detailpage&v=**
>>>> gVPXgvOl0xc&t=26<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gVPXgvOl0xc&t=26>
>>>>
>>>> eszerint csak felkemenyiti , de lathato is hogy dulongel ahogy kell .
>>>> a regiekre mondtatok hogy az meg mindent jol csinalt , aztan
>>>> olcsositottak :
>>>>
>>>> http://www.youtube.com/watch?**feature=player_detailpage&v=**
>>>> vv8Zif7Ax-4&t=16<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vv8Zif7Ax-4&t=16>
>>>>
>>>> nekem ugy tunik ez is dol .
>>>> egyszeruen lassu hozza .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013. augusztus 10. 10:58 Ferenc VALENTA írta,
>>>> <ferenc.valenta at gmail.com
>>>>> :
>>>>
>>>> A Xantia Activa, a nevehez meltoan, aktivan betamaszt, 0.5 fok
>>>>> dolest garantalnak ra.
>>>>> A tobbi nem, siman tobb fokot dolnek. Nem is erre talaltak ki,
>>>>> a kenyelem a fo szempont.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>
>>>>> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
>>>>>> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
>>>>>> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido
>>>>>> alatt
>>>>>> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
>>>>>> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
>>>>>> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami
>>>>>> valtozik .
>>>>>> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele
>>>>>> dol ,
>>>>>> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez
>>>>>> mondjuk
>>>>>> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast
>>>>>> vegrehajtania)
>>>>>>
>>>>>> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit
>>>>>> minden
>>>>>> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest
>>>>>> tudja
>>>>>> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta,
>>>>>> <ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>>> :
>>>>>>
>>>>>> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>>>>>
>>>>>>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>>>>>>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>>>>>>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the
>>>>>>> suspension
>>>>>>> is
>>>>>>> always functioning around one predetermined position, no matter the
>>>>>>> car's
>>>>>>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
>>>>>>> equation
>>>>>>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal
>>>>>>> angles at
>>>>>>> all
>>>>>>> times and conditions."
>>>>>>>
>>>>>>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a
>>>>>>> futomu,
>>>>>>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore
>>>>>>> lehet
>>>>>>> tudni,
>>>>>>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Arnold Fuzesi wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg
>>>>>>> intuicio,
>>>>>>>
>>>>>>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza
>>>>>>>> meg a
>>>>>>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
>>>>>>>> nemkivant
>>>>>>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban.
>>>>>>>> Meg kene
>>>>>>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve
>>>>>>>> ez nem
>>>>>>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>>>>>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin
>>>>>>>> kivul a
>>>>>>>> kocsi
>>>>>>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy
>>>>>>>> mozog
>>>>>>>> a
>>>>>>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az
>>>>>>>> idealishoz
>>>>>>>> erosen kozelit.
>>>>>>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>>>>>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd
>>>>>>>> 2tonna,
>>>>>>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal
>>>>>>>> turja az
>>>>>>>> orrat
>>>>>>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal
>>>>>>>> helyrerakhato. A
>>>>>>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana
>>>>>>>> para, es
>>>>>>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon
>>>>>>>> latszik,
>>>>>>>> hogy
>>>>>>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel
>>>>>>>> egyszeruen.)
>>>>>>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es
>>>>>>>> ahogy
>>>>>>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is
>>>>>>>> kormanyzodik.
>>>>>>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is
>>>>>>>> azert
>>>>>>>> bekavar...
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a
>>>>>>>> kerekdoles
>>>>>>>> az
>>>>>>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra,
>>>>>>>> csokken a
>>>>>>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
>>>>>>>> Multilink
>>>>>>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar
>>>>>>>> gumit
>>>>>>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra
>>>>>>>> kell
>>>>>>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg
>>>>>>>> ok,
>>>>>>>> ami
>>>>>>>> miatt nem terjedt el.
>>>>>>>> Arnold
>>>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>>>
>>>>>>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a
>>>>>>>> rugozast
>>>>>>>>
>>>>>>>> illeti ,
>>>>>>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas .
>>>>>>>>> ettol meg
>>>>>>>>> nem
>>>>>>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek
>>>>>>>>> meretezeset ,
>>>>>>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy
>>>>>>>>> latom a ti
>>>>>>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu
>>>>>>>>> hidros
>>>>>>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott
>>>>>>>>> - igy
>>>>>>>>> aztan
>>>>>>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja
>>>>>>>>> kozul az
>>>>>>>>> egyik
>>>>>>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>>>>>>> keresztbordanal .
>>>>>>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
>>>>>>>>> akiknek
>>>>>>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
>>>>>>>>> normalis
>>>>>>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>>>>>>> futomuvet ?
>>>>>>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
>>>>>>>>> 1966-os
>>>>>>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem
>>>>>>>>> vagyok
>>>>>>>>> ennyire
>>>>>>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el
>>>>>>>>> es valt
>>>>>>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> :
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett
>>>>>>>>> hallani,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
>>>>>>>>>> tuneteket
>>>>>>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem
>>>>>>>>>> helyet,
>>>>>>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan
>>>>>>>>>> viselkedett az
>>>>>>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>>>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy
>>>>>>>>>>>> velem
>>>>>>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> --
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>>>>>> Deutschland
>>>>>>>>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/********
>>>>>>>>>> products/vnd/ <http://www.mentor.com/******products/vnd/><
>>>>>>>>>> http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/****products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://mentor.**com/products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> --
>>>>>>>>
>>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>>> Deutschland
>>>>>>> Automotive Network Design
>>>>>>> http://www.mentor.com/******products/vnd/<http://www.mentor.com/****products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> .
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> --
>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>> Deutschland
>>>>> Automotive Network Design
>>>>> http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>
>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>> --
>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>> Deutschland
>>> Automotive Network Design
>>> http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>
>>>
>>>
>>
>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list