[elektro-etc] mekkora otlet

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sat Aug 10 13:17:44 CEST 2013


Amikor a hidros futomuvet kitalaltak (1955), me'g korantsem volt ilyen 
"fejlett" a markecing rizsa tudomany. Ma mar persze tudjuk, hogy a 
merketing mindenek felett... :(((
Olyannyira, hogy a DS, amely a maga nemeben 1955-ben talan a 
legforradalmibb auto volt a vilagon(*), az USA-ban egyaltalan nem tudott 
elterjedni, mert nem volt markecingje.
Megj(*): pl. 1955-ben a DS-nek alumimium karosszeria elemei voltak, amit 
az Audi csak ugy a 90-es evekben kezdett _oriasi_ merkecing dumaval 
hirdetni... (De ezen kivul n db mas olyan megoldast is bele epitettek, 
mit meg soha senki.)

De tulajdonkeppen nem is ertem, mirol irogatunk itt. Nekem oly mindegy, 
hogy a listarol XY utalja a hidrot, YZ meg szereti. En szeretem, es 
annak azert - lassuk be - eleg kicsi a valoszinusege, hogy 13 ev es tobb 
szazazer km ota ne vettem volna eszre, hogy szar autot vezetek. :))) Es, 
amint mar irtam is, sem Feri, sem en NEM allitottuk, hogy NINCS jobb 
futomu a hidrosnal, csak azt mondtuk, hogy esszeru koltseg es egyeb 
megfontolasok kozott TALAN a legjobb futomu.
(Amugy pedig az angol, mittomen, milyen tipusu harckocsiban is ezt 
hasznaljak - gondolom azert, mert olyan szar...)

Karoly

-------- Original Message --------

> ebbol mar el lehet indulni . nem marketingrizsa , nem felhasznaloi elmeny ,
> nem harmonikus jatek futtatas (by kasza) hanem egy arany . hagyomanyos
> futomuhoz kepest dupla sebesseg .
>
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. augusztus 10. 11:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
>>
>> Milyen 10s? Az a hidro felallasa motor inditasa utan, es a
>> szintszabalyozas mukodesenek idoallandoja.
>>
>> De meg mindig nem erted a lenyeget. Kit erdekel a szlalom?
>> Pl az fontos, hogy ha csak az egyik elso kerek kap egy utest, akkor
>> azt hogyan osztod el a masik elso vagy akar az osszes kerek kozott,
>> hogy a kellemetlen billeges helyett egy egyenletesebb emelkedes-
>> sullyedes legyen belole, stb...
>> (A passziv trukkok azonnal mukodnek, aktiv beavatkozas is ms
>> nagysagrend. Egy dolgot nem tud: azonnal plusz energiat adni a
>> felfuggesztesbe, ha szukseges, ezert nem szamit aktiv futomunek)
>>
>> Az eredmeny az hogy legalabb dupla sebesseggel tudtam kozlekedni
>> az Xm-mel a budai hegyekben. Nem szlalom, nem csuszashataron vett
>> kanyarok, hanem 20 helyett 40 a rossz minosegu, kanyargos, lejtos-
>> emelkedos utakon, es kozben nem pattogok az ulesben mint az ujban
>> 20-nal.
>> Magyarul normal utcai hasznalat, nem verseny. De ezt sajnos keptelenek
>> vagytok felfogni.
>>
>>
>> charles hoss wrote:
>>
>>> ez nagyon szep . mennyi ido alatt , tiz masodperc ?
>>> mert a lehegesztett futomu is tud ennyit , megsem azt tartjuk az
>>> idealisnak
>>> .
>>> sajnos citroen szlalomot nem nagyon filmeznek , mert ugy nincs mit latni ,
>>> ezeket talaltam :
>>> http://www.youtube.com/watch?**feature=player_detailpage&v=**
>>> gVPXgvOl0xc&t=26<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gVPXgvOl0xc&t=26>
>>> eszerint csak felkemenyiti , de lathato is hogy dulongel ahogy kell .
>>> a regiekre mondtatok hogy az meg mindent jol csinalt , aztan
>>> olcsositottak :
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?**feature=player_detailpage&v=**
>>> vv8Zif7Ax-4&t=16<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vv8Zif7Ax-4&t=16>
>>> nekem ugy tunik ez is dol .
>>> egyszeruen lassu hozza .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. augusztus 10. 10:58 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
>>>> :
>>>
>>>   A Xantia Activa, a nevehez meltoan, aktivan betamaszt, 0.5 fok
>>>> dolest garantalnak ra.
>>>> A tobbi nem, siman tobb fokot dolnek. Nem is erre talaltak ki,
>>>> a kenyelem a fo szempont.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> charles hoss wrote:
>>>>
>>>>   igen hosszutavon ott dolgozik majd .
>>>>> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
>>>>> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido
>>>>> alatt
>>>>> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
>>>>> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
>>>>> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
>>>>> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele
>>>>> dol ,
>>>>> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez
>>>>> mondjuk
>>>>> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
>>>>>
>>>>> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit
>>>>> minden
>>>>> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
>>>>> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>> :
>>>>>
>>>>>   Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>>>>
>>>>>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>>>>>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>>>>>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension
>>>>>> is
>>>>>> always functioning around one predetermined position, no matter the
>>>>>> car's
>>>>>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
>>>>>> equation
>>>>>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
>>>>>> all
>>>>>> times and conditions."
>>>>>>
>>>>>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a
>>>>>> futomu,
>>>>>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
>>>>>> tudni,
>>>>>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Arnold Fuzesi wrote:
>>>>>>
>>>>>>   Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>>>>>>
>>>>>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza
>>>>>>> meg a
>>>>>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
>>>>>>> nemkivant
>>>>>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>>>>>
>>>>>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>>>>>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>>>>>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>>>>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
>>>>>>> kocsi
>>>>>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy
>>>>>>> mozog
>>>>>>> a
>>>>>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az
>>>>>>> idealishoz
>>>>>>> erosen kozelit.
>>>>>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>>>>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd
>>>>>>> 2tonna,
>>>>>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
>>>>>>> orrat
>>>>>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal
>>>>>>> helyrerakhato. A
>>>>>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>>>>>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
>>>>>>> hogy
>>>>>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>>>>>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>>>>>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>>>>>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>>>>>>> bekavar...
>>>>>>>
>>>>>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles
>>>>>>> az
>>>>>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>>>>>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
>>>>>>> Multilink
>>>>>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar
>>>>>>> gumit
>>>>>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>>>>>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok,
>>>>>>> ami
>>>>>>> miatt nem terjedt el.
>>>>>>> Arnold
>>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>>
>>>>>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>   egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>>>>>>
>>>>>>>   illeti ,
>>>>>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
>>>>>>>> nem
>>>>>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>>>>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>>>>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>>>>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>>>>>>> aztan
>>>>>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
>>>>>>>> egyik
>>>>>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>>>>>> keresztbordanal .
>>>>>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
>>>>>>>> akiknek
>>>>>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
>>>>>>>> normalis
>>>>>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>>>>>> futomuvet ?
>>>>>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
>>>>>>>> 1966-os
>>>>>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>>>>>>> ennyire
>>>>>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>>>>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>>>>
>>>>>>>>   :
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>    Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett
>>>>>>>> hallani,
>>>>>>>>
>>>>>>>>   es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
>>>>>>>>> tuneteket
>>>>>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>>>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>>>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>   2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>   ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>   ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>   ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>   megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>   ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>   --
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>>>>> Deutschland
>>>>>>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/********
>>>>>>>>> products/vnd/ <http://www.mentor.com/******products/vnd/><
>>>>>>>>> http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/****products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>>> <http://mentor.**com/products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>    --
>>>>>>>
>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>> Deutschland
>>>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/******products/vnd/<http://www.mentor.com/****products/vnd/>
>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>   .
>>>>>>
>>>>>
>>>>>   --
>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>> Deutschland
>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list