[elektro-etc] mekkora otlet
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 10 11:53:49 CEST 2013
ebbol mar el lehet indulni . nem marketingrizsa , nem felhasznaloi elmeny ,
nem harmonikus jatek futtatas (by kasza) hanem egy arany . hagyomanyos
futomuhoz kepest dupla sebesseg .
bye
dexter
2013. augusztus 10. 11:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
> Milyen 10s? Az a hidro felallasa motor inditasa utan, es a
> szintszabalyozas mukodesenek idoallandoja.
>
> De meg mindig nem erted a lenyeget. Kit erdekel a szlalom?
> Pl az fontos, hogy ha csak az egyik elso kerek kap egy utest, akkor
> azt hogyan osztod el a masik elso vagy akar az osszes kerek kozott,
> hogy a kellemetlen billeges helyett egy egyenletesebb emelkedes-
> sullyedes legyen belole, stb...
> (A passziv trukkok azonnal mukodnek, aktiv beavatkozas is ms
> nagysagrend. Egy dolgot nem tud: azonnal plusz energiat adni a
> felfuggesztesbe, ha szukseges, ezert nem szamit aktiv futomunek)
>
> Az eredmeny az hogy legalabb dupla sebesseggel tudtam kozlekedni
> az Xm-mel a budai hegyekben. Nem szlalom, nem csuszashataron vett
> kanyarok, hanem 20 helyett 40 a rossz minosegu, kanyargos, lejtos-
> emelkedos utakon, es kozben nem pattogok az ulesben mint az ujban
> 20-nal.
> Magyarul normal utcai hasznalat, nem verseny. De ezt sajnos keptelenek
> vagytok felfogni.
>
>
> charles hoss wrote:
>
>> ez nagyon szep . mennyi ido alatt , tiz masodperc ?
>> mert a lehegesztett futomu is tud ennyit , megsem azt tartjuk az
>> idealisnak
>> .
>> sajnos citroen szlalomot nem nagyon filmeznek , mert ugy nincs mit latni ,
>> ezeket talaltam :
>> http://www.youtube.com/watch?**feature=player_detailpage&v=**
>> gVPXgvOl0xc&t=26<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gVPXgvOl0xc&t=26>
>> eszerint csak felkemenyiti , de lathato is hogy dulongel ahogy kell .
>> a regiekre mondtatok hogy az meg mindent jol csinalt , aztan
>> olcsositottak :
>>
>> http://www.youtube.com/watch?**feature=player_detailpage&v=**
>> vv8Zif7Ax-4&t=16<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vv8Zif7Ax-4&t=16>
>> nekem ugy tunik ez is dol .
>> egyszeruen lassu hozza .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. augusztus 10. 10:58 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
>> >:
>>
>> A Xantia Activa, a nevehez meltoan, aktivan betamaszt, 0.5 fok
>>> dolest garantalnak ra.
>>> A tobbi nem, siman tobb fokot dolnek. Nem is erre talaltak ki,
>>> a kenyelem a fo szempont.
>>>
>>>
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
>>>> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
>>>> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido
>>>> alatt
>>>> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
>>>> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
>>>> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
>>>> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele
>>>> dol ,
>>>> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez
>>>> mondjuk
>>>> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
>>>>
>>>> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit
>>>> minden
>>>> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
>>>> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
>>>> >:
>>>>
>>>> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>>>
>>>>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>>>>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>>>>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension
>>>>> is
>>>>> always functioning around one predetermined position, no matter the
>>>>> car's
>>>>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
>>>>> equation
>>>>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
>>>>> all
>>>>> times and conditions."
>>>>>
>>>>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a
>>>>> futomu,
>>>>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
>>>>> tudni,
>>>>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Arnold Fuzesi wrote:
>>>>>
>>>>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>>>>>
>>>>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza
>>>>>> meg a
>>>>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
>>>>>> nemkivant
>>>>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>>>>
>>>>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>>>>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>>>>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>>>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
>>>>>> kocsi
>>>>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy
>>>>>> mozog
>>>>>> a
>>>>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az
>>>>>> idealishoz
>>>>>> erosen kozelit.
>>>>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>>>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd
>>>>>> 2tonna,
>>>>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
>>>>>> orrat
>>>>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal
>>>>>> helyrerakhato. A
>>>>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>>>>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
>>>>>> hogy
>>>>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>>>>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>>>>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>>>>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>>>>>> bekavar...
>>>>>>
>>>>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles
>>>>>> az
>>>>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>>>>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
>>>>>> Multilink
>>>>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar
>>>>>> gumit
>>>>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>>>>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok,
>>>>>> ami
>>>>>> miatt nem terjedt el.
>>>>>> Arnold
>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>
>>>>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>>>>> wrote:
>>>>>>
>>>>>> egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>>>>>
>>>>>> illeti ,
>>>>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
>>>>>>> nem
>>>>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>>>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>>>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>>>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>>>>>> aztan
>>>>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
>>>>>>> egyik
>>>>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>>>>> keresztbordanal .
>>>>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
>>>>>>> akiknek
>>>>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
>>>>>>> normalis
>>>>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>>>>> futomuvet ?
>>>>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
>>>>>>> 1966-os
>>>>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>>>>>> ennyire
>>>>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>>>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>>>
>>>>>>> :
>>>>>>>>
>>>>>>>> Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett
>>>>>>> hallani,
>>>>>>>
>>>>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
>>>>>>>> tuneteket
>>>>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>>
>>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> --
>>>>>>>>>
>>>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>>>> Deutschland
>>>>>>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/********
>>>>>>>> products/vnd/ <http://www.mentor.com/******products/vnd/><
>>>>>>>> http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/****products/vnd/>
>>>>>>>> >
>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>> >
>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/****products/vnd/<http://mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>> <http://mentor.**com/products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>> >
>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>> >
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> --
>>>>>>
>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>> Deutschland
>>>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/******products/vnd/<http://www.mentor.com/****products/vnd/>
>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>> >
>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>> >
>>>>>
>>>>> .
>>>>>
>>>>
>>>> --
>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>> Deutschland
>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>> >
>>>
>>>
>>>
>>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list