[elektro-etc] mekkora otlet
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 10 11:46:44 CEST 2013
Milyen 10s? Az a hidro felallasa motor inditasa utan, es a
szintszabalyozas mukodesenek idoallandoja.
De meg mindig nem erted a lenyeget. Kit erdekel a szlalom?
Pl az fontos, hogy ha csak az egyik elso kerek kap egy utest, akkor
azt hogyan osztod el a masik elso vagy akar az osszes kerek kozott,
hogy a kellemetlen billeges helyett egy egyenletesebb emelkedes-
sullyedes legyen belole, stb...
(A passziv trukkok azonnal mukodnek, aktiv beavatkozas is ms
nagysagrend. Egy dolgot nem tud: azonnal plusz energiat adni a
felfuggesztesbe, ha szukseges, ezert nem szamit aktiv futomunek)
Az eredmeny az hogy legalabb dupla sebesseggel tudtam kozlekedni
az Xm-mel a budai hegyekben. Nem szlalom, nem csuszashataron vett
kanyarok, hanem 20 helyett 40 a rossz minosegu, kanyargos, lejtos-
emelkedos utakon, es kozben nem pattogok az ulesben mint az ujban
20-nal.
Magyarul normal utcai hasznalat, nem verseny. De ezt sajnos keptelenek
vagytok felfogni.
charles hoss wrote:
> ez nagyon szep . mennyi ido alatt , tiz masodperc ?
> mert a lehegesztett futomu is tud ennyit , megsem azt tartjuk az idealisnak
> .
> sajnos citroen szlalomot nem nagyon filmeznek , mert ugy nincs mit latni ,
> ezeket talaltam :
> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gVPXgvOl0xc&t=26
> eszerint csak felkemenyiti , de lathato is hogy dulongel ahogy kell .
> a regiekre mondtatok hogy az meg mindent jol csinalt , aztan olcsositottak :
>
> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vv8Zif7Ax-4&t=16
> nekem ugy tunik ez is dol .
> egyszeruen lassu hozza .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. augusztus 10. 10:58 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
>> A Xantia Activa, a nevehez meltoan, aktivan betamaszt, 0.5 fok
>> dolest garantalnak ra.
>> A tobbi nem, siman tobb fokot dolnek. Nem is erre talaltak ki,
>> a kenyelem a fo szempont.
>>
>>
>>
>> charles hoss wrote:
>>
>>> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
>>> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
>>> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
>>> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
>>> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
>>> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
>>> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol ,
>>> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez mondjuk
>>> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
>>>
>>> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit
>>> minden
>>> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
>>> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>
>>> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>>>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>>>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is
>>>> always functioning around one predetermined position, no matter the car's
>>>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
>>>> equation
>>>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
>>>> all
>>>> times and conditions."
>>>>
>>>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
>>>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
>>>> tudni,
>>>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>>>
>>>>
>>>> Arnold Fuzesi wrote:
>>>>
>>>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>>>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg a
>>>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
>>>>> nemkivant
>>>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>>>
>>>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>>>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>>>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
>>>>> kocsi
>>>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog
>>>>> a
>>>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az idealishoz
>>>>> erosen kozelit.
>>>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd 2tonna,
>>>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
>>>>> orrat
>>>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato. A
>>>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>>>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
>>>>> hogy
>>>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>>>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>>>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>>>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>>>>> bekavar...
>>>>>
>>>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az
>>>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>>>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
>>>>> Multilink
>>>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit
>>>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>>>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok, ami
>>>>> miatt nem terjedt el.
>>>>> Arnold
>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>
>>>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>> egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>>>>
>>>>>> illeti ,
>>>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
>>>>>> nem
>>>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>>>>> aztan
>>>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
>>>>>> egyik
>>>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>>>> keresztbordanal .
>>>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
>>>>>> akiknek
>>>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
>>>>>> normalis
>>>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>>>> futomuvet ?
>>>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
>>>>>> 1966-os
>>>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>>>>> ennyire
>>>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>>
>>>>>>> :
>>>>>>>
>>>>>> Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>>>>>>
>>>>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
>>>>>>> tuneteket
>>>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>
>>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>>> ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>> --
>>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>>> Deutschland
>>>>>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/******products/vnd/<http://www.mentor.com/****products/vnd/>
>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>> <http://www.**mentor.com/**products/vnd/<http://mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>> --
>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>> Deutschland
>>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>
>>>> .
>>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>
>>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list