[elektro-etc] mekkora otlet

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 10 11:37:27 CEST 2013


Lehet. A DIRAVI-t is csak abba tettek. Az teny, hogy ha valaki
DIRAVI-t szeretett volna mondjuk a 2.1TD-be, egyszerubb volt a
motort attenni, mert a hidrot atszerelni kb lehetetlen volt, annyira
kulonbozott.


Xorn wrote:
> Anno XM-ben járatos (3 volt neki zsinórban) kolléga mondta, hogy csak
> a legnagyobbikban, a 3 literes benzinesben volt ez a szinten tartós
> fajta. Német rendszáma volt, így neki a 2.0 Turbo CT jobban jött ki
> biztosításban és adóban. Abban tényleg csak a passzív volt.
> 
> Best regards,
> Andy
> 
> 2013/8/10 Ferenc VALENTA <ferenc.valenta at gmail.com>:
>> Van benne egy PASSZIV hidraulikus megoldas, Karoly linnkjen is le
>> van irva, mashol meg reszletesebben el van magyarazva a mukodese.
>> De aktiv megoldas a Citroenek kozul csak a Xantia Activaban van.
>> (Es nehany mas autoban, wiki://active suspension, nem tudom azok
>> hogy mukodnek)
>>
>> Xorn wrote:
>>> Az XM-ben is tobbfele volt. Volt olyan, ami szintben tartotta, volt olyan
>>> is, ami hagyta dolni.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>> On Aug 10, 2013 10:37 AM, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>
>>>> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
>>>> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
>>>> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
>>>> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
>>>> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
>>>> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
>>>> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol
>>>> ,
>>>> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez
>>>> mondjuk
>>>> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
>>>>
>>>> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit
>>>> minden
>>>> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
>>>> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>
>>>>
>>>>> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>>>>
>>>>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>>>>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>>>>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is
>>>>> always functioning around one predetermined position, no matter the
>>>>> car's
>>>>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
>>>> equation
>>>>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
>>>> all
>>>>> times and conditions."
>>>>>
>>>>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
>>>>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
>>>>> tudni,
>>>>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Arnold Fuzesi wrote:
>>>>>
>>>>>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>>>>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg
>>>>>> a
>>>>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
>>>> nemkivant
>>>>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>>>>
>>>>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>>>>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>>>>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>>>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
>>>> kocsi
>>>>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog
>>>> a
>>>>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az
>>>>>> idealishoz
>>>>>> erosen kozelit.
>>>>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>>>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd
>>>>>> 2tonna,
>>>>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
>>>> orrat
>>>>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato.
>>>>>> A
>>>>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>>>>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
>>>> hogy
>>>>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>>>>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>>>>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>>>>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>>>>>> bekavar...
>>>>>>
>>>>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az
>>>>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>>>>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
>>>> Multilink
>>>>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit
>>>>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>>>>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok,
>>>>>> ami
>>>>>> miatt nem terjedt el.
>>>>>> Arnold
>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>
>>>>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>>>>
>>>>>>  egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>>>>>> illeti ,
>>>>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
>>>> nem
>>>>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>>>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>>>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>>>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>>>>>> aztan
>>>>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
>>>> egyik
>>>>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>>>>> keresztbordanal .
>>>>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
>>>> akiknek
>>>>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
>>>> normalis
>>>>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>>>>> futomuvet ?
>>>>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
>>>> 1966-os
>>>>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>>>>>> ennyire
>>>>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>>>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
>>>> ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>>>> :
>>>>>>>  Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>>>>>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
>>>> tuneteket
>>>>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>  2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>  ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>
>>>>>>>> --
>>>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>>>> Deutschland
>>>>>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<
>>>> http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<
>>>> http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>> --
>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>> Deutschland
>>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<
>>>> http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>
>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/
>>
> 
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list