[elektro-etc] mekkora otlet

Xorn toth.endre at gmail.com
Sat Aug 10 11:19:26 CEST 2013


Anno XM-ben járatos (3 volt neki zsinórban) kolléga mondta, hogy csak
a legnagyobbikban, a 3 literes benzinesben volt ez a szinten tartós
fajta. Német rendszáma volt, így neki a 2.0 Turbo CT jobban jött ki
biztosításban és adóban. Abban tényleg csak a passzív volt.

Best regards,
Andy

2013/8/10 Ferenc VALENTA <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
> Van benne egy PASSZIV hidraulikus megoldas, Karoly linnkjen is le
> van irva, mashol meg reszletesebben el van magyarazva a mukodese.
> De aktiv megoldas a Citroenek kozul csak a Xantia Activaban van.
> (Es nehany mas autoban, wiki://active suspension, nem tudom azok
> hogy mukodnek)
>
> Xorn wrote:
>>
>> Az XM-ben is tobbfele volt. Volt olyan, ami szintben tartotta, volt olyan
>> is, ami hagyta dolni.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>> On Aug 10, 2013 10:37 AM, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>
>>> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
>>> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
>>> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
>>> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
>>> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
>>> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
>>> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol
>>> ,
>>> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez
>>> mondjuk
>>> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
>>>
>>> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit
>>> minden
>>> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
>>> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>
>>>
>>>> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>>>
>>>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>>>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>>>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is
>>>> always functioning around one predetermined position, no matter the
>>>> car's
>>>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
>>>
>>> equation
>>>>
>>>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
>>>
>>> all
>>>>
>>>> times and conditions."
>>>>
>>>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
>>>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
>>>> tudni,
>>>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>>>
>>>>
>>>> Arnold Fuzesi wrote:
>>>>
>>>>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>>>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg
>>>>> a
>>>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
>>>
>>> nemkivant
>>>>>
>>>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>>>
>>>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>>>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>>>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
>>>
>>> kocsi
>>>>>
>>>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog
>>>
>>> a
>>>>>
>>>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az
>>>>> idealishoz
>>>>> erosen kozelit.
>>>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd
>>>>> 2tonna,
>>>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
>>>
>>> orrat
>>>>>
>>>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato.
>>>>> A
>>>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>>>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
>>>
>>> hogy
>>>>>
>>>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>>>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>>>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>>>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>>>>> bekavar...
>>>>>
>>>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az
>>>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>>>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
>>>
>>> Multilink
>>>>>
>>>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit
>>>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>>>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok,
>>>>> ami
>>>>> miatt nem terjedt el.
>>>>> Arnold
>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>
>>>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>>  egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>>>>>
>>>>>> illeti ,
>>>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
>>>
>>> nem
>>>>>>
>>>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>>>>> aztan
>>>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
>>>
>>> egyik
>>>>>>
>>>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>>>> keresztbordanal .
>>>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
>>>
>>> akiknek
>>>>>>
>>>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
>>>
>>> normalis
>>>>>>
>>>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>>>> futomuvet ?
>>>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
>>>
>>> 1966-os
>>>>>>
>>>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>>>>> ennyire
>>>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
>>>
>>> ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>>>
>>>>>>> :
>>>>>>
>>>>>>  Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>>>>>>>
>>>>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
>>>
>>> tuneteket
>>>>>>>
>>>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>  2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>>>
>>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>>>>
>>>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>> --
>>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>>> Deutschland
>>>>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<
>>>
>>> http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<
>>>
>>> http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>> --
>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>
>>> Deutschland
>>>>
>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<
>>>
>>> http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>
>>>>
>>
>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/
>



More information about the Elektro-etc mailing list