[elektro-etc] mekkora otlet

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sat Aug 10 11:08:31 CEST 2013


Van benne egy PASSZIV hidraulikus megoldas, Karoly linnkjen is le
van irva, mashol meg reszletesebben el van magyarazva a mukodese.
De aktiv megoldas a Citroenek kozul csak a Xantia Activaban van.
(Es nehany mas autoban, wiki://active suspension, nem tudom azok
hogy mukodnek)

Xorn wrote:
> Az XM-ben is tobbfele volt. Volt olyan, ami szintben tartotta, volt olyan
> is, ami hagyta dolni.
> 
> Best regards,
> Andy
> On Aug 10, 2013 10:37 AM, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> 
>> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
>> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
>> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
>> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
>> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
>> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
>> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol ,
>> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez mondjuk
>> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
>>
>> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit minden
>> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
>> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>
>>> Olvasd el, amit Karoly irt :)
>>>
>>> "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
>>> suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
>>> designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is
>>> always functioning around one predetermined position, no matter the car's
>>> load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
>> equation
>>> to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
>> all
>>> times and conditions."
>>>
>>> Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
>>> vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
>>> tudni,
>>> hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
>>>
>>>
>>> Arnold Fuzesi wrote:
>>>
>>>> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
>>>> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg a
>>>> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
>> nemkivant
>>>> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
>>>>
>>>> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
>>>> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
>>>> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
>>>> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
>> kocsi
>>>> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog
>> a
>>>> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az idealishoz
>>>> erosen kozelit.
>>>> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
>>>> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd 2tonna,
>>>> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
>> orrat
>>>> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato. A
>>>> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
>>>> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
>> hogy
>>>> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
>>>> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
>>>> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
>>>> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
>>>> bekavar...
>>>>
>>>> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az
>>>> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
>>>> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
>> Multilink
>>>> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit
>>>> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
>>>> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok, ami
>>>> miatt nem terjedt el.
>>>> Arnold
>>>> Sent from my iPhone
>>>>
>>>> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>  egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
>>>>> illeti ,
>>>>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
>> nem
>>>>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
>>>>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
>>>>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
>>>>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
>>>>> aztan
>>>>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
>> egyik
>>>>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
>>>>> keresztbordanal .
>>>>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
>> akiknek
>>>>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
>> normalis
>>>>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
>>>>> futomuvet ?
>>>>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
>> 1966-os
>>>>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
>>>>> ennyire
>>>>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
>>>>> iranyt egy uthiban .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
>> ferenc.valenta at gmail.com
>>>>>> :
>>>>>  Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>>>>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
>> tuneteket
>>>>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>>>>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>>>>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>>>>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>
>>>>>>  2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
>>>>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>>>>>
>>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>>>>>
>>>>>>>>  ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>>>>>> biztonsagos
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>>>>>>>
>>>>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>>>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>> --
>>>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>>>> Deutschland
>>>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<
>> http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<
>> http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>> --
>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>> Deutschland
>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<
>> http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list