[elektro-etc] mekkora otlet
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sat Aug 10 10:58:08 CEST 2013
Az XM-ben is tobbfele volt. Volt olyan, ami szintben tartotta, volt olyan
is, ami hagyta dolni.
Best regards,
Andy
On Aug 10, 2013 10:37 AM, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> igen hosszutavon ott dolgozik majd .
> de amig pl a kocsi tomegkozeppontjabeloheto a lengokarok koze , lehet
> jatszani az erovel , forgatonyomatekkal , addig a hidros mennyi ido alatt
> alkalmazkodik egy oldaliranyu erohoz ?
> felkemenyiti a csillapitast , oke , (ehhez nem kell hidraulika) ,
> progresszivbe valt , de ettol meg marad futomugeometria - ami valtozik .
> megnezve a videokat nekem ugy tunik hogy a kanyarbol az xm is kifele dol ,
> meghozza eleg rendesen , nem tud idoben ratamasztani az ivre . (ez mondjuk
> abbol is latszik hogy altalaban mennyi ido egy utasitast vegrehajtania)
>
> szoval a fenti idezet csak a futomu alapallapotara vonatkozik , amit minden
> levegos szintszabalyzasu auto is tud - csak a statikus terhelest tudja
> kivenni a rendszerbol , a tobbivel ugyanugy birkozik .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. augusztus 10. 9:46 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
> >
> > Olvasd el, amit Karoly irt :)
> >
> > "Very importantly, the continuous self-levelling function also rids
> > suspension design of a number of unwanted compromises that commonly
> > designers of steel-sprung cars have to incorporate: as the suspension is
> > always functioning around one predetermined position, no matter the car's
> > load, the various suspension-geometry issues become a much simpler
> equation
> > to solve. A hydropneumatic suspension operates from its ideal angles at
> all
> > times and conditions."
> >
> > Vagy megoldod, hogy mindig az optimalis munkapontban dolgozzon a futomu,
> > vagy jon a bonyolult matek, tucat lengokar stb..., amirol elore lehet
> > tudni,
> > hogy nem lesz olyan jo, mint a hidro.
> >
> >
> > Arnold Fuzesi wrote:
> >
> >> Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio,
> >> mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg a
> >> hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok
> nemkivant
> >> mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
> >>
> >> Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene
> >> tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem
> >> teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori
> >> forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a
> kocsi
> >> feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog
> a
> >> kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az idealishoz
> >> erosen kozelit.
> >> (Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban
> >> muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd 2tonna,
> >> nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az
> orrat
> >> forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato. A
> >> kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es
> >> nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik,
> hogy
> >> elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
> >> Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy
> >> emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik.
> >> Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert
> >> bekavar...
> >>
> >> Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az
> >> marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a
> >> tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen.
> Multilink
> >> siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit
> >> kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell
> >> donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok, ami
> >> miatt nem terjedt el.
> >> Arnold
> >> Sent from my iPhone
> >>
> >> On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> >>
> >> egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast
> >>> illeti ,
> >>> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg
> nem
> >>> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
> >>> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
> >>> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
> >>> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy
> >>> aztan
> >>> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az
> egyik
> >>> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
> >>> keresztbordanal .
> >>> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg
> akiknek
> >>> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy
> normalis
> >>> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a
> >>> futomuvet ?
> >>> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az
> 1966-os
> >>> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok
> >>> ennyire
> >>> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
> >>> iranyt egy uthiban .
> >>>
> >>> bye
> >>> dexter
> >>>
> >>>
> >>>
> >>> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <
> ferenc.valenta at gmail.com
> >>> >:
> >>>
> >>> Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
> >>>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb
> tuneteket
> >>>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
> >>>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
> >>>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
> >>>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
> >>>>
> >>>>
> >>>>
> >>>> charles hoss wrote:
> >>>>
> >>>> 2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <
> >>>>> ferenc.valenta at gmail.com>:
> >>>>>
> >>>>> charles hoss wrote:
> >>>>>
> >>>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
> >>>>>>
> >>>>>> ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
> >>>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
> >>>>>>> biztonsagos
> >>>>>>>
> >>>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
> >>>>>>>
> >>>>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
> >>>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
> >>>>>
> >>>>> bye
> >>>>> dexter
> >>>>>
> >>>> --
> >>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> >>>> Deutschland
> >>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/****products/vnd/<
> http://www.mentor.com/**products/vnd/>
> >>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<
> http://www.mentor.com/products/vnd/>
> >>>> >
> >>>>
> >>>>
> >>>>
> >>
> >>
> >
> > --
> > Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
> Deutschland
> > Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<
> http://www.mentor.com/products/vnd/>
> >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list